E34Forum.nl

 #4976  door Gert
 
Vandaag ontvangen, mijn dank daarvoor. Grappig, de bijrijderskant is bij dit exemplaar goed. De bestuurderskant, daar is ook de schakelaar van kapot.

Afijn, we gaan ermee aan het stoeien.
 #5115  door Gert
 
Vandaag bij een stoffeerder geweest met de vraag wat of hij met zo'n zonneklep kan. Welnu, eigenlijk heel weinig. Die dingen worden met een soort van warmte pers in elkaar gestanst, en dat is het! Zucht.

Het enige wat ik zou kunnen proberen is de klep op de naad lossnijden en voorzichtig kijken hoe of het zit. Als het netjes genoeg losgesneden is dan kon hij hem wel weer dichtnaaien. Hmmm...

Aldus het mes in mijn projectklep:

Afbeelding

Uiteraard aan de bovenkant begonnen met snijden want dat is de kant die je niet ziet. Natuulijk kan je er alleen maar via de onderkant bij, dus dan het hele ding maar open.

In het schuim ligt een frame met een daarin de spiegel en het klepje. Dit klepje schuift in een railsje in dit frame. Halverwege dit railsje zit een microswitch. Het zwarte blokje is dit microswitchje:

Afbeelding

Het kleine groene puntje is de heveltje wat ingedrukt wordt als het klepje er overheen schuift.

Afbeelding

De bedrading ziet er erg solide uit. Ik had gehoopt dat er een los contactje in zou zitten, maar dat is het niet. Het microswitchje zit behoorlijk stevig en is van buitenaf niet te beïnvloeden. Dus als ik het ding wil maken, dan moet ze open!
Stel dat de aansluiting bij de bevestingen aan de zijkant stuk zou zijn, dan ben je helemaal zuur, want die zit er middenin, daar kom je geeneens bij zonder in de klep te snijden.
Soms schuift het klepje net wel/net niet over dat groene heveltje. Dat is een zwak punt en de switch zelf is erg fragiel.
Ik heb hier nog ergens een doos met microswitches liggen maar ik betwijfel of ik die stevig genoeg in de klep krijg. Maar goed, ergens denk ik wel dat ik iets kan verzinnen dat ze het blijft doen.

Blijf ik met het probleem zitten van het weer netjes dichtmaken van de zonneklep. Dat is een schier onmogelijke opgave.
Op Ebay verkopen ze leren hoezen, maar echt netjes vind ik dat ook niet:

http://www.ebay.co.uk/itm/BLACK-STITCHI ... 51b2aaadff" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand anders nog heldere ideeën?
 #5117  door easy rider
 
Ik zou gewoon een nette goedwerkende zonneklep zwart spuiten. Natuurlijk eerst zeer goed ontvetten en dan een kunststof primer er op en daarna Motip rallye zwart zijdeglans er op.
 #5125  door Gert
 
Hmm, opspuiten met deze bewegende onderdelen, kweenie. Ik zou het kunnen proberen. Het geniet niet mijn voorkeur.

Conrad heeft microschakelaars voldoende, dus dat is in ieder geval geen probleem:
https://www.conrad.nl/nl/search.html?se ... schakelaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had gehoopt dat de klep bekleed zou kunnen worden met een dun laagje velours ofzoiets. Ik bedoel hetzelfde materiaal als de hemel. Dat zou toch moeten kunnen?
 #5127  door Bart Jansema
 
Ik zou het mooi zo laten dan maar geen lampje wanneer gebruik je die meuk? En nu heb je een onbeschadigde klep en wie weet wat je straks aan je hemeltje hebt hangen.....
 #5128  door Theo
 
Op E30fansite.nl zit ene Janneman en zijn vrouw doet stuurtjes bekleden en andere interieurdelen, tot aan cabriodaken aan toe.
Het lijkt me heel stug als die jou zonneklep niet bekleed weet te krijgen.

Even een inlogdinges maken en op zoek naar Janneman.