E34Forum.nl

 #4684  door Gert
 
In mijn auto woont, bijrijderskant, een zonneklep met spiegel inclusief zo'n schuifklepje waarin een schakelaar zit voor het make-up lampje. Welnu, deze schakelaar is stuk.

Heeft iemand wel eens zijn zonneklep geopereerd? Is dat te doen? Open krijg ik haar wel, maar hoe krijg je dit ding weer schadevrij dicht?

Of heeft iemand een zwarte zonneklep te koop, soms?
Ik zal eens vragen bij de dealer, maar een eerste blik via internet leert mij dat zo'n kleppie al gauw iets van 200 euro's kost ..... slik...

http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... sun_visor/" onclick="window.open(this.href);return false;
 #4685  door epmans
 
Gert, de schakelaar zit (toch) in het scharnierpunt waar je de zonneklep kunt los trekken om naar het portier te draaien?

Ik heb geen zwarte zonneklep spullen en ook geen ervaring deze te openen. Ik heb wel in grijs.
 #4687  door Cees
 
het schuifje heeft ook een schakelaartje ergens verstopt zitten
maar de verlichting werkt ook niet altijd
deze doet het enkel op bepaalde standen van de zonneklep
als ik het goed heb is deze ook massa geschakeld en zit er een directe plus aan het spul vast
 #4689  door Gert
 
Het is simpel:
De zonneklep is de massa van het lampie. Hierin zit een draadje. De ene kant zit aan het draaischarnier met sleepcontactjes. Dit contactje zorgt ervoor dat het lampje uitgaat zodra je de klep weer omhoog draait.
De andere kant zit gewoon aan het metalen scharnier.
In de zonneklep zit een simpel aan/uit schakelaartje tussen dit draadje.

Als ik een draad rechtstreeks van het ene scharnier naar het andere doe, dan gaat het make-up lampje aan. Dus die doet het.

Als ik de schakelaar doormeet dan zie ik dat hierin een storing zit. Misschien is het wel een simpel draadbreukje, dat vermoed ik, want ik hoor het schakelaartje wel duidelijk klikken.
Maar dan moet de zonneklep even open. Ook geen probleem. Maar het netjes dichtmaken, daar gaat het even om.
 #4701  door Gert
 
epmans schreef:Ik heb geen zwarte zonneklep spullen en ook geen ervaring deze te openen. Ik heb wel in grijs.
Toevallig een exemplaar over? Wat vraag je daarvoor? Als ik nu een exemplaar kan kopen, dan opereer ik deze om te kijken hoe of het exact in elkaar steekt. Misschien dat ik dan mijn eigen zwarte klep kan opereren met minimale schade.
 #4713  door epmans
 
ik kijk mijn voorraadje wel even na. ik vermoed dat ik je wel ga helpen!
 #4850  door Gert
 
epmans schreef:ik kijk mijn voorraadje wel even na. ik vermoed dat ik je wel ga helpen!
En?? Nog wat gevonden?
 #4852  door epmans
 
ja hoor, ik kan je helpen. zorg er maar even voor dat je met mij rechtstreeks in contact kan komen om gegevens uit te wisselen.

ik hoef er niks voor te hebben als je maar je resultaat (positief of negatief) deelt op dit forum en 6,95 voor het verzorgen van verzending vergoedt.
 #4858  door Gert
 
epmans schreef:ja hoor, ik kan je helpen. zorg er maar even voor dat je met mij rechtstreeks in contact kan komen om gegevens uit te wisselen.

ik hoef er niks voor te hebben als je maar je resultaat (positief of negatief) deelt op dit forum en 6,95 voor het verzorgen van verzending vergoedt.
Ja das een goeie, ik vind nergens gegevens van u anders dan via marktplaats.

Mijn mail is: celica add dds punt nl
 #4859  door easy rider
 
Ook niet hier? > Profiel > klik.