E34Forum.nl

 #4783  door Coach
 
Zeker met de nieuwe velgen die ik van Theo heb overgenomen, gaat het er toch naar uitzien dat de '95-er blijft.
Het idee is om er deze zomer zelfs mee naar Spanje te rijden. Ik ga zelf met de cabrio en mijn zwager dan met de E34.
Alleen, er zit geen airco in de E34, dus de vraag is: is dit achteraf nog in te bouwen? Ik heb trouwens ook nog een bedieningspaneel over van mij vorige E34 waar climate control in zat. Kan ik die gebruiken in een airco-loze auto? Meer in de zin van dat de knoppen gewoon werken.

Belangrijkste vraag is dus of ik er een originele airco in kan laten bouwen. En waar of bij wie kan dat?
 #4784  door Frank87
 
Dit stond laatst ook op het forum en dat kan. \

Nodig, zo 1 2 3 uit mijn hoofd:
- Airco kabelboom
- Airco pomp, condensor, verdamper, ventiel, droger, leidingen en koppelstukjes
- Airco regelcomputer
- Airco bedienpaneel. Passend bij jouw kachelhuis en aircotype
- Airco temperatuurvoeler (steek je in de verdamper)
- Gehele kachelhuis wat bij een Airco (Of climate control, dus kiezen!) auto wordt gebruikt
- Overige relevante modules, zekeringen en bekabeling

En een dag of 3 tijd.
 #4785  door Coach
 
Dank je wel. Oftewel, ik moet de auto weg brengen naar 'een mannetje' en 'm drie dagen later met werkende airco ophalen. Zijn er hier mannetjes die hun hand niet omdraaien voor deze klus?
 #4791  door epmans
 
voila: http://www.e34forum.nl/forum/viewtopic.php?f=23&t=97" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb ten tijde van dit topic eens aan iemand gevraagd wie in de jaren halverwege 90 bij BMW dealer werkte en deze moest inbouwen. Ik kan evt contactgegevens verstrekken. Als ik het goed onthouden heb, wil hij de inbouw voor rond 600 voor je doen (exclusief materialen).
Destijds werden de auto's kaal gekocht ivm de bijtelling en vervolgens van opties voorzien.
 #4792  door Coach
 
Dank je wel, Eric. Nu is het dus een kwestie van onderdelen verzamelen. uit betrouwbare bron weet ik dat Theo een Touring gaat slopen, alleen weet ik niet of daar airco in zit.... :D
 #4793  door Theo
 
In mijn sloper zit inderdaad airco. Ik heb hem nog niet getest, maar onder de motorkap zitten meerdere onderhoudsstickers ervan, daar zal ik eerdaags eens kritisch naar kijken.

In principe heb ik dus alles voor je, echt van A tot Z.
 #4796  door Coach
 
Mooi, en nou nog een 'mannetje' vinden.
 #5660  door DDT525
 
Coach schreef:Mooi, en nou nog een 'mannetje' vinden.
kunnen we niet een gezamelijke prijs maken :D
 #5705  door epmans
 
Ik zag inzake een heel ander onderwerp deze opmerking geplaatst staan en dacht even aan deze vraag van Coach.
Cees schreef:518 uit 1994 heeft bijde
airco heeft twin massa flywheel
en zonder airco een single massa flywheel

...tekst weg geknipt


Betekent dit dat bij het naderhand inbouwen van een airco ook een ander vliegwiel geplaatst moet worden?