E34Forum.nl

 #19208  door Coach
 
Tijdens de sleutelmeeting heeft iemand - ik weet niet meer wie het was - een of andere bout onder aan de stuurstang vaster gezet omdat mijn stuur zoveel speling had. Nadeel is dat de stuurverstelling niet meer werkt. Nu ik een nieuwe hulp-pitman arm heb laten monteren kan die bout volgens mij weer los zodat de stuurverstelling weer werkt en ik kan voelen of de reparatie geholpen heeft. Ik heb alleen geen idee waar die bout zit en hoe ik daar bij kom. En kan ik 'm gewoon losser draaien of moet ik ergens rekening mee houden?
 #19210  door ivo
 
Die schopplaat boven de pedalen eraf draaien en dan zie je de kraagmoer van de stuurkolom/verstelling. Die moet je los draaien.
Ding kan behoorlijk vast zitten, dus van te voren even krachttraining doen of een de opdracht geven aan iemand anders.
 #19211  door Coach
 
Thank you!
 #19212  door Theo
 
Coach schreef: Nu ik een nieuwe hulp-pitman arm heb laten monteren kan die bout volgens mij weer los zodat de stuurverstelling weer werkt en ik kan voelen of de reparatie geholpen heeft.
Dus:

- Je had speling op de stuurstang en ook op de pimanarm.
- De speling op de stuurstang is verholpen door het (erg strak / te strak) aandraaien van de grote moer.
- Als je nu die pitmanarm hebt vervangen betekent dat niet dat de speling op de stuurstang ineens verdwenen is als je de moer weer los draait, die komt dan weer terug natuurlijk.

Het is dus zaak dat je de moer exact zoveel los draait dat je stuurverstelling nog nèt werkt.
 #19217  door MV525i
 
Paar topics lager:
viewtopic.php?f=24&t=1490" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoef ik het geen twee keer te typen ;)
 #19219  door Coach
 
Moer 1 op het plaatje?
Afbeelding
 #19220  door MV525i
 
Juist, steeksleutel 32.

Nummer 2 is het bewuste hardyschijfje.