E34Forum.nl

 #20135  door Adr-i
 
:( hallo, allemaal een collega melde mij dat mijn 5fje rechts achter naar beneden hangt.
Dit was mij gedurende zo,n 3500duizend km niet opgevallen en ook de wegligging en bochtenwerk zijn zeer bevredigend te noemen, de bmw is immers uit 1988 en dus niet een van de jongste.
De vraag is nu ,. Is er een veer ,,Moe,, of is er iets anders? BV. Draagarmrubbers of de schokdemper, echter ik heb begrepen dat de dempers niet de hoogte bepalen maar de veren.
En is het een goed idee om alle 4 de veren te vervangen?
Of veren en dempers, wie weet raad?
Ps de banden vertonen geen afwijkende slijtage. :?: :?: :idea:
 #20136  door Coach
 
Bij mij waren de veerschotels van de achtervering er letterlijk af gerot en die auto is van 1995. Dus wie weet is er ook bij jouw auto zoiets aan de hand.
 #20139  door Theo
 
Een gebroken veer komt regelmatig voor in BMW-land en is niet altijd even goed te zien. Meestal is de onderste of bovenste winding los van de rest.

Je moet op onderzoek uit, handschoenen aan, krik erbij en sleutelen.
 #20140  door danny-ex-touringE34
 
Als de auto binnen redelijke tijd z'n APK moet hebben, komt een gebroken veer, of slechte rubbers, wel aan het licht. Als je veel zelf kunt repareren, zou je een voorkeuring APK kunnen laten doen. Groeten, Danny
 #20141  door Adr-i
 
Oei, :oops: dat is niet zo best.
Maar hier laat ik toch een professionele blik op werpen, na de remmen vind ik de vering en ophanging best wel belangrijk.
Uit jullie berichten begrijp ik dat het mee kan vallen, nieuwe rubbers of zo maar het kan dus ook tegenvallen door de roestduivel.
En een gebroken veer ,maakt die geen herrie, piepen of kraken?
Nu brand er trouwens ook een symbool met de tekst inspectie..
Ik weet dat het niet met het probleem van doen heeft maar ik ga nu wel op zoek naar een garage die niet bang is voor een oude automobil
Thans voor Julie reacties
 #20142  door easy rider
 
Adr-i schreef:...Nu brand er trouwens ook een symbool met de tekst inspectie...
Kan je er eens een plaatje van schieten en hier de url posten dan kunnen we even kijken.
 #20147  door Bart Jansema
 
easy rider schreef:
Adr-i schreef:...Nu brand er trouwens ook een symbool met de tekst inspectie...
Kan je er eens een plaatje van schieten en hier de url posten dan kunnen we even kijken.
Dit is gewoon de onderhoudsindicator oilservice of inspectie geven ze aan
 #20150  door Speedy
 
Adr-i schreef:Oei, :oops: dat is niet zo best.
Maar hier laat ik toch een professionele blik op werpen, na de remmen vind ik de vering en ophanging best wel belangrijk.
Uit jullie berichten begrijp ik dat het mee kan vallen, nieuwe rubbers of zo maar het kan dus ook tegenvallen door de roestduivel.
En een gebroken veer ,maakt die geen herrie, piepen of kraken?
Nu brand er trouwens ook een symbool met de tekst inspectie..
Ik weet dat het niet met het probleem van doen heeft maar ik ga nu wel op zoek naar een garage die niet bang is voor een oude automobil
Thans voor Julie reacties
Als van je schokdempers de toplagers stuk zijn. dan hoor je dit meestal wel. (gehad bij mijn tds). Veren merk je niet zo snel en wat Theo ook al zegt. is erg moeilijk te zien mits je gaat sleutelen. Ook kan het zijn dat je achteras rubbers hun beste tijd gehad hebben.
 #20220  door Adr-i
 
O k , toch maar een afspraak gemaakt met de garage.
Die gaan er naar kijken.
Ik houd jullie op de hoogte :)