E34Forum.nl

 #23591  door Duuzend
 
Wil graag mijn achterste schokdempers vervangen en de niveauregeling verwijderen. Iemand dit al gedaan?

Groeten rob
 #23596  door easy rider
 
Kan ik je helaas niet mee helpen, maar waarom zou je dat doen? zomaar even nieuwsgierig.
 #23597  door Duuzend
 
Wagen heeft 340000 km, en er zitten achter nog de originele dempers op.. Lekt ook een beetje en toplagers zijn verroest...
 #23610  door Speedy
 
Kan wel.

Het lijkt me dat je de aanvoerleiding die naar achterloopt moet afsluiten. Let hier bij wel op dat je even het reservoir leegmaakt. en dat het systeem onder druk kan staan. Vervolgens kun je de dempers en bollen verwijderen. ook zit er een systeem op wat zorgt dat de bollen op druk gezet worden. dit werkt met een hefboom. Ik meen ook dat hier een melder opzit. Deze geeft een melding af op je cc.

Als het goed is heb je een groot reservoir voor in. Dit is tevens ook voor je stuur bekrachtiging.
Correct me if i am wrong.
 #23613  door Duuzend
 
Is inderdaad allemaal waar, vertrekken 2 leidingen uit de servopomp voor de niveauregeling.. Wou alleen even weten hoe je deze doorverbind, of andere servopomp steken?
 #23614  door Speedy
 
Kan eventueel ook. maar of de aansluitingen overeen komen weet ik niet.
 #23618  door Ruck
 
Is het leidingwerk nog wel allemaal bruikbaar?
Wellicht heb ik daar wel interesse in
 #23620  door epmans
 
Ben aktueel ook hiermee bezig. Sloop nu een auto met nivo en mn Francaise heeft andere dempers nodig wegens teveel roest. En heb een andere wagen waar het niet meer op zit en die heeft last van lekkage van een leiding.

Het gaat er dus om na verwijdering dat de olie wel rond blijft gaan ivm de stuurbekrachtiging dus afdoppen is dan geen optie?? Dat was ik van plan.
Een stuurpomp voor auto zonder nivo heb ik niet liggen helaas.
 #23628  door Rob
 
Als je het afdopt, gaat het niet meer rond. De "normale" manier is om de leiding om te lussen. Dus dmv van een extra stukje leiding een retourstuk te maken. Kan op bestaande koppelstukken of op de leidingen zelf met knelkoppelingen. Hier kun je gewoon remleiding voor pakken.
 #23639  door Duuzend
 
Zal jullie op de hoogte houden als ik het ga doen, op duitse site's kom ik dit onderdeelnummer tegen 34406755697, voor de leidingen aan de pomp te lussen daarna is het gewoon een kwestie van alles uit te bouwen..

De leidingen zijn denk ik nog wel intact, ze lekken toch niet, alleen aan de regelaar die op achteras zit is hij nat.