E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #19336  door Wiebe GT
 
@vincent, nee ruikt volgens mij niet anders. Of het meer of minder lawaai maakt weet ik nog niet. Ik heb al een tijd niet met de auto gereden. En @Gert, ja lampjes werken met de spiegelschuif. en @memphis BMW in dat linkje dat je plaatste staat feitelijk geen informatie over de donatie e.d. ben er zelf ook wel in geïnteresseerd. Dus als iemand meer info heeft over premium lid worden..... (scrap dat laatste. info gevonden, staat bij mededelingen...)
 #19339  door danny-ex-touringE34
 
easy rider schreef:
dannytouringE34 schreef:...Kan geen foto direct vanaf mijn computer hier plaatsen...
Dat kan je als Premium lid wel hoor. Als je een bericht aan het maken ben dan staat er onderaan het berichtveld een tabblad "bijlage toevoegen" je kan dan een foto van je eigen computer, phone, tablet enzovoorts uploaden naar onze server en die dan vervolgens via de knop "bijlage toevoegen" in je bericht plaatsen waar je dan je cursor neer zet.
Proberen: Gaaf aan dat bestand boven de 1 MB te groot is.
Thumbnail van gemaakt en dat lukt?
tn_e34 001.JPG
Ja is gelukt. Dus deze foto is voor Gert.

En Eric bedankt !!
Groeten, Danny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28041  door Wiebe GT
 
Goedendag allen!

Nadat het project bijna 4 jaar stilgelegen heeft (nou ja, niet geheel stil gelegen maar heel veel gebeurde er niet) dan nu eindelijk een update van de restauratie van mijn 540i H6. Nadat ik afspraken gemaakt had met een schadehersteller voor het spuiten van de auto in 2018 kwam deze bij afleveren van de auto op zijn prijsafspraak terug en heb ik de auto weer meegenomen. Was er toen behoorlijk flauw van dus auto teruggezet en eerst eens iets anders gedaan. Vakantie gehouden, brommertje gekocht, et cetera.... Enfin, de poen voor de auto opgemaakt dus!

Nu eindelijk weer een beetje financiën vrij kunnen maken dus verder met het project. Ik wil uiteraard graag weer rijden deze zomer. Op de brommer maar zeker ook in de 540! Een fijne en erg goede schadehersteller gevonden die bereid was mijn E34 geheel te spuiten binnen het beschikbare budget en de auto daar afgeleverd! Dit was augustus 2020. Korte tijd later kreeg ik bericht van de schadehersteller met de vraag of ik eens langs wilde komen want er bleken problemen te zijn. Uiteraard tijd vrijgemaakt en een bezoekje gebracht. Het bleek dat de voorgaande reparaties en spuitwerkzaamheden dermate slecht gedaan waren dat er veel meer voorbehandeling noodzakelijk zou zin om tot een mooi eindresultaat te komen. Balen natuurlijk maar je doet het goed of je doet het niet! Gelukkig bleek het schadebedrijf woord te houden voor wat de financiën betreft! GEWELDIG! Waar vind je dat dan nog? Het enige wat zij wel verlangden was meer tijd, veel meer tijd. Voor mij geen probleem, het project stond toch al even stil dus enkele maanden langer is dan ook geen probleem. Daarbij komt dat wij op dat ogenblik ook net een andere woning gekocht hadden dus werkzaamheden genoeg. (op dit ogenblik is de woning ook nog lang niet klaar, maar dat heb je als je een 100 jaar oud klushuis koopt).

Maar goed, ruim een week geleden kreeg ik een appje met enkele foto's van de inmiddels gespoten koets. Dus snel een kar geregeld en de auto gehaald. Blij mee! Erg mooi gespoten en heel strak! ook het ingelaste zijpaneel achter zie je echt helemaal niets meer van, TOP!
Grote klasse, mijn dank gaat dan ook uit naar Ronald en Wouter van Autoschade Drachten voor het prachtige werk!

Hieronder nog enkele foto's van hoe de auto er nu bij staat, de wederopbouw kan beginnen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28042  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Wiebe. Zal dat een goed gevoel geven de auto weer thuis te hebben en zeker in deze prachtige staat. En ja, de afbouw is nog een hele klus, maar dat gaat goedkomen. Succes met de afbouw en hopelijk zien we je voor de zomer er in rijden. Groeten, Danny
 #28076  door Wiebe GT
 
Tijd voor wederom een update.
(edit: update in 3 delen want blijkbaar had ik al heel wat gedaan.....;-) )

Nu ik de E34 weer thuis heb van de spuiter ben ik vol enthousiasme begonnen aan de wederopbouw van mijn trots. Uiteraard begonnen met het terugplaatsen van de vloerbekleding. Vloerbekleding die ik bij een sloper gevonden heb in een iets donkerdere tint dan dat het origineel was. De auto is ooit geleverd met licht grijze vloerbedekking, dit is nu donkergrijs geworden. Staat zoveel mooier!

Daarna maar eens de voorstoelen opgezocht. die heb ik destijds in een gehuurde garagebox geplaatst, samen met de rest van een hoop onderdelen. Dat blijkt achteraf niet een goed idee geweest te zijn....:-( Er stond nogal wat schimmel op en de stoelen omgekeerd op elkaar plaatsen voor zo'n lange periode is dus ook niet een goed idee. Veel deuken in het leer en de opstaande rand van de bestuurderstoel (wat toch altijd al een zwak punt is bij BMW sportzetels) behoorlijk ingedeukt.
IMG_20210405_155109.jpg
IMG_20210405_155100.jpg
Hierop heb ik besloten e.e.a. eens goed aan te pakken, dus heb ik eerst alles goed schoongeboend met een warm sopje met allesreiniger. Daarna leek het natuurlijk beter maar nog lang niet zoals het moet. Dus een afspraak gemaakt bij de AC tion en daar 6 potjes zwarte schoensmeer gehaald. (heb daar in het verleden vaker goede resultaten mee behaald) De stoelen heb ik eerst eens dik in de schoensmeer gezet en een dag later flink geborsteld. Dat ziet er dan gelijk een stuk gezelliger uit!
Vervolgens bekleding van de stoel gedeeltelijk losgemaakt, voorzichtig de kapotte vulling verwijderd en de wang weer opgevuld. Heb nog geprobeerd met een föhn de deukjes in het leer te verwijderen maar dat is slechts ten dele gelukt. Hopelijk verbetert dat straks als de 540 weer bereden wordt.
IMG_20210406_100958.jpg
IMG_20210406_101025.jpg
IMG_20210406_140938.jpg
IMG_20210406_140932.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Wiebe GT op 11 mei 2021, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 #28077  door Wiebe GT
 
Uiteraard in de dagen die volgden hetzelfde gedaan met de achterbank en ook dit alles teruggeplaatst in de E34. Wordt het al weer wat, want samen met de hoedenplank en de hemel (die ik al eens met een soort alcantara bekleed had, zie begin topic) wordt dat zo toch wel een heel fijn interieur!
IMG_20210424_111325.jpg
Het hout om de versnellingspook verdiende ook hoognodig aandacht, het was enorm gekrast en er zat zelfs een beetje "weer" in. Dus dit geschuurd en enkele keren in de lak gezet. De eindlaag nogmaals met waterproof 2000 schuurpapier geschuurd en afgelakt met een blanke spuitlak. Hierdoor heb ik een mooie diepe glans gekregen.
IMG_20210408_123355.jpg
IMG_20210424_111336.jpg
Vervolgens ben ik maar eens verder gegaan met de bumpers. De spuiter heeft ze op mijn verzoek geheel in kleur gespoten maar dat blijft uiteraard niet zo. Origineel was de onderzijde van de bumpers en de dorpel in dit bouwjaar donkergrijs, bijna zwart. Dat wordt nu zwart. Dit spuitwerk doe ik zelf, evenals het strak maken van de luchthappers die de voorbumper van een V8 zo kenmerken in dit model. Op deze e34 zat een verkeerde voorbumper die ook nog eens beschadigd was. Gelukkig heb ik een goede kunnen bemachtigen. Helaas waren de luchthappers ervan wel nogal gekrast. Het plastic was behoorlijk beschadigd. Tijd voor wat plastic primer en kunststofplamuur. En schuren uiteraard, schuren....
IMG_20210428_140847.jpg
IMG_20210428_141617.jpg
IMG_20210501_153238.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28078  door Wiebe GT
 
Ook de buitenspiegels even opgefrist uiteraard en voorzien van de opnieuw gespoten spiegel kappen en frisse spiegelglaasjes.
IMG_20210424_125943.jpg
Nu begint het al een beetje ergens op te lijken, dus ook de spatborden en binnenschermen met de nieuwe knippers gemonteerd. En uiteraard kan ik dan niet wachten en moet ik direct kijken hoe het lijkt met de al eerder door mij opgeknapte wielen met vers rubber!
IMG_20210424_151253.jpg
IMG_20210424_111355.jpg
Ik ben er wel blij mee!

De ventilator van de airco zat compleet vast. Eerder had ik al geprobeerd deze gangbaar te maken. Dat lukte maar enkele dagen later zat deze toch weer vast. Daar heb ik dus ook maar een nieuwe voor laten komen. Gelijk ook de oliekoeler maar even netjes gemaakt, want daar zit je dan toch voor.
IMG_20210501_153255.jpg
Nadat ik enige dagen bezig ben geweest met een complete koplampen bonanza (ik had het idee om van meerdere koplampen 1 goede set te maken) heb ik toch na enig beraad besloten om nieuwe te kopen. Dan maar imitatie! Tegenwoordig toch bijna niet meer van origineel te onderscheiden. Lijkt toch wel zo netjes frisse koplampen! Tja, en dan toch ook gelijk maar nieuwe mistlampen....... Helaas heb ik bij het overzetten van de koplamp hoogteregeling een van de motortjes vernield, dus mocht iemand nog wat hebben liggen, ik hoort het graag.
IMG_20210502_122827.jpg
IMG_20210510_160347.jpg
De bumper zit nog los, dus mocht je denken: hij is niet perfect gemonteerd....... Dat klopt dan dus!

Al met al is er al weer heel wat gebeurd. Heb helaas de deuren en de achterklep nog niet binnen dus kan daar nog niet mee aan de gang. Binnenkort eerst de dorpels en achterbumper gedeeltelijk spuiten en onder het dashboard vast wat monteren. Ik hoop dat dan de ontbrekende delen gespoten zijn.

Dit was een update in 3 delen want blijkbaar kan ik maar 6 foto's per keer plaatsen. Tot de volgende update!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7