E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #28088  door Theo
 
Dit wordt echt een beer van een auto, stiekem vind ik de 540i-6 misschien wel de leukste E34...
 #28097  door andre
 
Wordt een supernette 5, hou vol he :D

André

p.s. het is toch wel een hele mooie kleur hoor.
 #28102  door JACKAL
 
Beste Wiebe,

Prachtig project, kan niet anders dan concoursstaat worden! Super.
Voorlopig lijk je je te focussen op de carrosserie. Hoe is hij motorisch en wat is je planning op dat gebied?

Jan.
 #28109  door Wiebe GT
 
Het technische deel heb ik al eerder gedaan (zie begin Topic). DWZ alle draagarmen, oliepomp vastzetten, schone olie en bougies uiteraard, luchtfilter gereinigd en opnieuw geolied (rijdt met K&N). Stuurhuis gereviseerd en afgesteld, pitman armen vervangen, remmen schoongemaakt en natuurlijk opgefrist (blokken en schijven zijn nog in goede conditie) . Ik ga nog wel alle vloeistoffen van het differentieel en de versnellingsbak verversen, ik kreeg net bericht dat het binnen was. Als ik dus klaar ben met de carrosserie dan is het een kwestie van een nieuwe apk en rijden maar.
 #28264  door Wiebe GT
 
Tja en toen was het alweer oktober....

Tijd om dit topic eens bij te werken dus.
Inmiddels rijdt ik al weer enkele weken in de Hele vette GT (ok, het is een sedan maar dit past beter...) en geniet van elke rit. Klaar? Nee, nog niet. Maar daar kom ik later wel op. Eerst vanaf waar we gebleven waren, de koplampen zaten erin.

Tijd dus om verder te Bouwen. Ik kreeg al vlot een appje van de spuiter:
IMG-20210618-WA0002.jpg
En kon dus redelijk vlot mijn deuren ophalen! Het opbouwen van de deuren kon beginnen. Ik vind dat altijd een hele klus. Gaat toch altijd meer tijd in zitten dan dat je tevoren inschat. Maar goed, met de deur los op werkhoogte voor je op een oud matras gaat verder prima. Na wat gevogel met de eerste.... (want ja, hoe zat het ook al weer?), had ik de deuren toch nog redelijk vlot opgebouwd. Het kostte wat tijd, want ik heb alle onderdelen uiteraard gereinigd, maar verder vroeg het geen investeringen En dat is ook wel eens prettig ;-) Bij het afmonteren heb ik nog wel een hoop gedoe gehad met de hoofdstekker van de bestuurdersdeur. Bij de demontage is die beschadigd en die wilde i uiteraard vervangen hebben. Ik had al eens een stekker overgehouden van een andere build en die paste perfect. Wel voor de zekerheid een fot gemaakt van de penbezetting maar verder heb ik hier geen foto's van.
IMG_20210709_145041.jpg
Eigenlijk van een hoop andere opbouw zaken heb ik geen foto's. Te druk aan het bouwen..... Ik heb samen met mijn maat 2 avonden besteed aan het uitlijnen van alle deuren en spatborden en dergelijke. De bumpers nogmaals gemonteerd, nu definitief. Het interieur zat er inmiddels al geheel in en alle strips en sierlijsten er op. Bij het monteren va de afdekplaatjes van de handgrepen ging he helaas mis...... Met gevolgen.....
IMG_20210926_134056.jpg
Ik had eerder al eens gemerkt dat de uitlaat wat lekte maar had aar verder nog niets mee gedaan. Tijd m die er eens onderuit te halen! Ging allemaal netjes los. En daar was ik blij mee want het is toch een hele dikke hufter van een uitlaat. Uiteraard het hitteschild eraf geslepen. En...tja, wat wil je van een 27 jaar oude uitlaat...




Omdat weggooien toch zonde is (en omdat ik er een standaarduitlaat onder wil hebben, en omdat creatief oo prima k zijn, en i te kniepskieterig en) gerepareerd. Ik heb een stok pijp uitgezocht uit de grote uitlatenstelling bij Dosgros (mijn lokale onderdelenboer) En dit aangepast aan de repareren uitlaatdelen. Tja, dubbele buis, du 2x. Ik geloof dat het stuk uitlaat va een Ford Transit was of zo... Ik heb het uitgezocht p de buisdiameter en wand dikte en er zaten mooie bochten in. Ik heb zelf alles voorbereid en een vriend bereid gevonden het voor mij te lassen.
IMG_20210626_131850.jpg
IMG_20210702_134353.jpg
NA een kleine beetje aanpassen met de hamer (het moest nog wat platter ivm het subframe) paste de uitlaat mooi op zijn originele plek. Ik heb uiteraard wel alle rubbers vervangen.

Next up: APK, dat viel gelukkig (maar dat kon ook eigenlijk niet anders) allemaal wel mee:

- Koplampafstelling (tja, er zo ingekwakt...)
- Ruitesproeier slecht (oude pomp)
- Voorwielen raken stabistang (alleen in uiterste stand als de wielen volledig los hangen.... Spacertje)
- Remleiding over achteras (nou, dat weet je wel.... Kötklus)
- Uitlaat lek (gungum)

Dus eigenlijk bijna alles zo maar klaar....Behalve die remleiding, ik heb geen brug en er is lastig bij te komen met al dat leidingwerk dat daar hangt (JA, ik heb niveauregeling want een afneembare haak) dus daar had ik niet zo'n zin in. Mooie klus voor de APK man. Arwin van garage Eastwood heeft het voor mij opgelost. Dat ging niet zonder slag of stoot want bij het ruimte maken voor de nieuwe leiding braken de leidingen van de niveauregeling spontaan af. Met wat hulp van de mannen van de onderdelenhandel nieuwe leidingen geregeld, een nieuwe ruitesproeierpomp en APK!

Inmiddels rijdt ik er dus mee! Ik heb al een paar tankjes E5 er door en ben er erg blij mee. Af? Klaar? Nee nog niet maar wel voor 95%. De rest komt van de winter wel als hij komende winter weer binnen staat!
IMG_20210926_134015.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28265  door Machiel
 
Mooi werk en mooie reportage! Die pijn van dat krasje komt ook op deze lezer goed over. Balen, maar voor de rest: wat een plaatje!
 #28267  door epmans
 
ik heb het altijd al een schitterende auto gevonden, nu staat hij er ook nog helemaal spik en span bij.
petje af!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7