E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #28313  door Gert
 
Het kan verkeren, het stuur staat scheef :roll: , de linker spiegel doet het niet meer :roll: (het raam nog wel gelukkig), en het synchroon stellen heeft averechts geholpen. Dat moet even opnieuw en even controleren of alle slangen wel correct (vast) zitten.

Ouwe zooi ....
 #28314  door Gert
 
Na weer een avond martelen eindelijk gefixt.

Stuur recht nu.
Spiegelstekker was al gaar en nu helemaal overleden. Ik had eerst nog een poging gedaan om het ding provisorisch te fixen, dat werkte. Totdat de deurkaart er weer opzat. Weer dood.
Dus uit elkaar, weer gangbaar maken, kaart erop, alleen omhoog en naar links... zucht.
Weer uit elkaar stekker ertussen uit en een eigen stekker gemaakt. Klaar! Kaart erop. Stekker van de spiegelverstelling achter de kaart en onvindbaar door het kleine gaatje. Kaart er weer af. Stekker goed gelegd, kaart erop, pin van slot vergeten door kaart te steken... manmanmanman. Kaart er weer af, overal aan gedacht en nu is het klaar...pfff.

Carb balancer weer aangesloten. De eerste keer had ik uit het blote hoofd de bypass schroeven eerst dicht gedraaid, toen twee volle slagen open en daarna synchroniseren. Liep niet lekker, pakte te veel lucht, stationair te hoog en afremmen op de motor niet lekker.
Aldus even wat rond gelezen en de bypass schroeven een halve slag open gedraaid, synchroon gesteld. Liep meteen een stuk beter, maar wel een hele lage stationairloop. Ik had verwacht dat de stationairklep dat op zou vangen, maar blijkbaar niet dus.
Weer de bypass schroeven dicht gedraaid en nu 1 slag open, synchroniseren en testen en nu is het spot on! Ik had nooit in de gaten gehad dat dit zo akelig precies kwam.

Afijn, de auto even schoongemaakt van binnen, rondje geblazen en even over de 365.000 km gedrukt en weer klaar. Op naar de volgende klus. :smile:
 #28327  door johan525
 
Er zijn af en toe van die reparaties die je meerdere keren moet doen voordat het allemaal goed zit. Respect voor je doorzettingsvermogen! Als alles nu goed werkt ben je het ook zo weer vergeten dat het stuk is geweest...
 #28462  door Gert
 
Koplamp rechtsvoor hang los, zucht.
Ik heb nog wat zooi liggen, dus de boel maar even open.

Afbeelding

Het plastic deel dat in de lamp klikt was afgebroken. Dat kon ik nog wel fixen.
Helaas zag ik later met afstellen van de verlichting dat dit lichtbeeld van deze lamp erg slecht is.
De linker is nieuw, die had vorig jaar een barst, maar deze is dus honderd jaar oud.

Kortom, die wil ik ook nieuw. Ik heb ooit zo'n complete set bij Offenga gekocht, is niet duur, maar wel namaak.
Geeft in principe niet, maar dat betekent wel dat het veertje dat het lampje aandrukt niet blijft zitten met lampen wisselen, super irritant. De standaard BMW lamp heeft dat niet.

Ik denk dat ik maar een nieuw glas ga scoren bij de dealer.
 #28463  door Machiel
 
Paar jaar geleden zelf ook nieuwe glazen bij de dealer besteld. Mocht je het nog niet weten: let svp op het verschil tussen Bosch en Hella. Ik had in eerste instantie de verkeerde besteld voor mijn E34, maar gelukkig kon ik ze zonder problemen inruilen voor de goede.
 #28489  door Gert
 
APK zonder problemen, die zit er weer op.
Tevens heeft de auto bij de plaatwerker gelogeerd om alle vier de deuren roestvrij te maken. Staat er weer strak bij nu.
Helaas geen plaatje, vergeten te schieten.
 #28542  door Gert
 
Fok, deur van tankklep gaar. Dus die blijft niet open staan, lekker handig met tanken.
Nieuw scharnier is onderweg (hoop ik).
 #28568  door Gert
 
Tankklepscharnier woont inmiddels al weer een tijdje op de auto, gaat prima.

Verder weinig te melden. Wel een trilling in de vooras, ook met remmen. Dus de banden laten balanceren. Wat denk je, kregen we de voorste wielmoeren bijna niet los, in ieder geval niet met de luchtsleutel. Hebben ze dus, met het reviseren van de dempers, de wielen met geweld op de auto geschroefd. Klootviolen. Waarschijnlijk de schijven dus krom.

Afijn, inmiddels de 370.000 aangetikt:

Afbeelding
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12