E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #9091  door epmans
 
Week of wat geleden werd ik benaderd met de vraag of ik een E34 wou overnemen ivm elektr storing. Dat heb ik maar gedaan. Vandaag heb ik m verzekerd, uit de schorsing gehaald, uit de stalling gehaald en ben een rondje gaan rijden.

Maar eerst eens wat fotootjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door epmans op 16 dec 2015, 10:56, 3 keer totaal gewijzigd.
 #9093  door Bart Jansema
 
De auto zelf is het mooie wel vanaf maar die gasinstallatie is dat niet iets voor in jou groene v8? Dat is wel lekker goedkoop sturen!
 #9095  door epmans
 
Het mooie is r inderdaad wel af hoor, maar ik zal je zeggen dat de man en vrouw het werkelijk vervelend vonden dat de auto door mij werd afgevoerd. Zonder deze storing was die echt nog gebleven. Vorig jaar waren er nog onkosten gemaakt zoals oa nieuwe winterbanden onder deze velgen (heb ik niet overgenomen) en nieuwe zomerbanden.

Mn vader wou graag eens mee met me, dus moest hij toch zn auto beschikbaar te stellen. En dan zie je op deze foto een van de extraatjes waarom ik overstag ging om deze er ook nog bij te kopen.
2015-06-16 13.11.19.jpg
En de fabrieksuitrusting van deze wagen:
Colour SONDERLACKIERUNG (490) LAZURBLAU denk ik zomaar.
Upholstery SCHWARZ HOLZ-LEDER (0366)
Prod. date 1993-06-15
Order options
No. Description
214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION
216 SERVOTRONIC
227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
302 ALARM SYSTEM
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
404 DOUBLE SLIDING SUNROOF ELEC
414 FESTE GEPAECKRAUMABDECKUNG+TRE
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE
500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC)
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
540 CRUISE CONTROL
553 ON-BOARD COMPUTER IV W REMOTE CONTROL
564 INTERIOR LIGHT PACKAGE
623 CAR TELEPHONE(GSM)
662 BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS
672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
683 TELEPHONE AERIAL FOR GSM-TELEPHONE
690 CASSETTE HOLDER
708 M-SPORT LEATHER STEERING WHEEL II
801 GERMANY VERSION
940 SPECIAL REQUEST EQUIPMENT

en een leuk extraatje vormen diverse leder componenten
2015-06-18 11.54.21.jpg
2015-06-18 11.56.52.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #9096  door Bart Jansema
 
Ja de 2e touring is mooier haha dat is nogal een verschil wat voor motor ligt hier in dan?

Die Q5 kan hem met gemak trekken he, wat vindt je zelf van de Q5? Ik heb er ook al paar x in gereden in dezelfde kleur 3.0 Diesel wat is jou ervaring?
 #9097  door ivo
 
Leuk ding! En er zitten genoeg spulletjes op voor de handel.
Heeft ie nu 2 verschillende voorstoelen erin?

@Bart
Blijft een Audi, dus is per definitie niks :P :mrgreen:
 #9098  door Speedy
 
Wat is de storing eigenlijk?
 #9099  door andre
 
pooooh zeg,

dikke bak, maaarrre die wielen?
 #9100  door epmans
 
Gisteravond heb ik er even een rondje mee gereden.

Storingen:
De automaat staat in maar 1 versnelling, rijdt dus wel wat lastig weg maar eenmaal op gang gaat ie wel. Maar ik merkte wel dat hij terugschakelt of wil terugschakelen bij afremmen op de motor. De cockpit geeft trouwens ook de versnellingsaanduiding weer maar verdwijnt direct na starten.
Verkoper had dit ook gemeld dus ik weet dat ik m daarmee heb gekocht. Volgens zijn garagehouder trekt ie ergens stroom weg waardoor de automaatcomputer signaleert dat er te weinig stroom is en daarom in noodprogramma gaat. Verkoper had inmiddels als gewoonte om een accupool los te halen, omdat anders de volgende morgen onvoldoende stroom was om te starten. Gisteren heb ik in de stalling de pool er op gezet en gestart met een startaccu, door het rijden heeft de accu zich geladen en vandaag start de auto gewoon.
Verkoper had eind vorig jaar op advies van ANWB een nieuwe accu geplaatst.

Verder geeft de cockpit aan dat er drie fouten zijn: waschwasser, kuhlwasser en getriebeprogramm.
De beide waterniveau's gecheckt en verder afgevuld, meldingen blijven staan.

Aan de achterklep zitten weer wat storingen. De klep en het ruit gaan namelijk niet open, de klep is alleen met de sleutel te openen.
2015-06-16 15.15.37.jpg
Allereerste moet ik m even laten uitlezen om alle storingen langs te gaan. De bak is het grootste, de rest heeft vermoedelijk met kapot nivosensor of kabelbreuk te maken.

Inderdaad gaswagen, met tank in reservewielbak. Daardoor die mooie afdekplaat niet op de motor. Ikzelf rijd niet meer heel erg veel kms dus heb ik voor mijzelf ook niet echt een wens om op lpg over te stappen. Maar uiteraard zal je meer gaan rijden als je nu 60cent per liter brandstof moet betalen.
2015-06-16 15.50.55.jpg
Deze audi is een 2.0tfsi. Ja de kar trekt hij prima weg, 4 cilinder is wat luidruchtiger maar eenmaal met constante snelheid merk je dr weinig meer van. 't Is lekker vlot. Overigens is de wagen over een paar maanden beschikbaar. Mn moeder vind t lastig om er in te klimmen en er uit te glijden, dus is r nu een Q3 besteld. Deze rit is de enige rit waarmee de trekhaak gebruikt is... :lol:

de originele bestuurderstoel (sport) is er ivm niet meer elektr te bedienen uitgehaald en een comfortstoel terug gezet. Dus nu twee verschillende stoelen.
2015-06-16 15.49.44.jpg
2015-06-16 15.49.04.jpg
enne André:
ja hoor een breedset maar helaas met 4x 235/45/17. Wel nagenoeg nieuw nog.

Ik heb natuurlijk al een tijdje kunnen nadenken over de storing. Ik verdenk tot iets van de dynamo, de weerstand. Na uitlezen weet ik meer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #9101  door epmans
 
even laten uitlezen. communicatiefout. die gereset en nu is er niks meer loos met de bak. ff afwachten of dat zo blijft.

de kabel van de cruise control zit niet vast aan gasklephuis. Dat plastic pieletje is gebroken. Ff zien of ik er een heb, dan kan ik deze alvast repareren om te checken of dit nog werkt.
gebroken kabeltje ontdekt aan motorkap naar carrosserie, maar die zal toch geen storing veroorzaken?
2015-06-16 16.13.55.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #9102  door Speedy
 
Dat kabeltje is gewoon een massa punt. Deze zal inderdaad geen storingen met zich mee brengen.

Wat betreft de automaat. Als er inderdaad een lekspanning aanwezig is dan vind hij het niet fijn wanneer de accu spanning onder de 10volt komt. Volgens mij was het Ivo die het me vertelde dat hij dan inderdaad in de nood loop gaat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10