Hij heeft nu nog niks gedaan, want de pomp moet er af. Maar dat is zoals gezegd nogal een klusje waar speciaal gereedschap voor nodig is. De pomp is volgens mij definitief gesneuveld toen hij iets los wilde draaien wat vast zat of iets vast wilde zetten. Zoiets. Inmiddels via Epmans een andere gevonden en Easy Rider (Eric) houdt wanneer nodig ook een oogje in het zeil.
Nou, en dat was het einde van de tds. Zoals gezegd lekte de injectiepomp. De monteur, Leo, heeft 'm gedemonteerd, de pakkingen vervangen, maar bij het terug monteren ging het fout. Pomp kapot. Dus via Epmans een andere pomp aangeschaft, gemonteerd en bij het starten weer lek. Uit contact met Eric bleek dat het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid om een grote ring binnen in gaat (simpel vertaald, dat techneuten jargon). Eric heeft aangeboden om dit te repareren, maar dat betekende dus:
- pomp er weer af met alle risico's vandien
- pomp naar Eric die er weer de nodige uren in moet steken
- pomp weer monteren door Leo
- Eric weer komen om de pomp af te stellen.
Inmiddels heeft Leo er ook al zo'n 13 uur in gestoken en nu was het voor mij de afweging om door te gaan of het project stop te zetten. Want dit laatste zou ook weer de nodige uren gaan kosten en dan is het de vraag of het de investering nog waard is. Want uiteindelijk moet ik toch overstappen op benzine c.q. lpg. Alternatieven zijn een motorswap naar benzine (de reden dat ik de auto weg wilde doen waren de strengere milieu-eisen) of een benzine/lpg auto kopen. Dat heeft me wat hoofdbrekens gekost, want ik wil m'n mooie tds eigenlijk helemaal niet kwijt. Het is zo'n heerlijke auto en unieke kleur, maar verstand heeft het uiteindelijk gewonnen van gevoel.
Uiteindelijk is het dus het laatste geworden en ik hoop me vanaf volgende week (via Epmans) de trotse eigenaar van een E34 520ia sedan uit 1995 te mogen noemen. Oriënt-blau en daar zoek ik overigens nog een facelift motorkap voor.
Met dank aan Eric, Epmans, Fethi en alle andere forumleden voor de (morele) steun en advisering.