E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #21800  door Coach
 
Bij de tds de kappen van de koplampen ook maar even gespoten en de grill weer goed gezet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ziet er ook weer netjes uit bij deze mooie auto.
 #21807  door I///M-fan
 
Het is even een klusje maar wel een waar je achteraf veel voldoening van kan hebben.
Ik vind het altijd genieten als die grillen met nieren mooi schoon en donker zijn.

Ik zag toevallig op YouTube dat die nieren, zoals op de derde foto van boven te zien, er vrij gemakkelijk uit te halen zijn, ze zouden met vier haakjes vast zitten. Klopt dat?
 #21809  door Machiel
 
Er zitten in ieder geval twee haakjes/palletjes aan de uiterste einden. Die moet je van bovenaf met een lange schroevendraaier indrukken en dan tegelijkertijd het hele geval naar voren trekken. Bovenop de nieren zitten er ook nog twee, dacht ik.
 #21811  door danny-ex-touringE34
 
Als het plastic van de nieren oud is, is het vaak bros en breken nokjes af. Een nieuwe kostte mij € 25 bij ArtaParts.
Die diepere zwarte kleur frist het front lekker op.
Metaalgedeelte front nieuw gespoten, Patrick? Of opgepoetst? Groeten, Danny
 #21813  door Coach
 
De grill houder gaat er inderdaad uit zoals Machiel zegt; officieel. Wat je ook kunt doen (zo hebben wij het gedaan) is een schroevendraaier bij de uiteinden er tussen zetten en dan naar voren drukken. Dan klikken ze ook uit de klemmetjes. De middelste kun je zien zitten en dat is een kwestie van indrukken en naar voren trekken.
Het metaaldeel heb ik goed schoon gemaakt, ontvet en opgepoetst inderdaad. Ook het bumperdeel onder de grillhouder een keer schoon kunnen maken.
 #22110  door Coach
 
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pre-facelift spiegels er op, deurpanelen gemaakt en mooie tweeters er in.
En weer een jaar apk als kroon op het werk.
 #22121  door Ruck
 
Netjes coach! Blijft toch een prachtig model met deze kleur en die brede neus! Weer een jaar op de weg, proficiat! :D
 #22326  door Coach
 
Nou, daar gaat ie dan. Met morele steun van Erik en Fethi
Afbeelding
Afbeelding

De dieselpomp wordt aangepakt en het is een complex klusje. Toch gaat monteur Leo de uitdaging aan.
 #22447  door Coach
 
Schermafbeelding 2017-12-23 om 15.19.28.png
Om de dieselpomp er af te halen is speciaal gereedschap nodig. Dat dus ook maar aangeschaft want de monteur heeft het niet. Waarschijnlijk daarna nooit meer nodig, dus voor M51 rijders: als je pomp er af moet, niet het gereedschap aanschaffen maar even ophalen om te lenen/huren in Woudrichem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #22452  door MemphisBmw
 
Top! Altijd handig om te weten dat het gereedschap aanwezig is bij Coach.
Wat heeft Leo precies gedaan aan de diesel als ik vragen mag?

As donderdag of vrijdag laat ik mijn stuurpomp vervangen hier in Vlaardingen voor een vaste prijs 8-)
Heb de pomp(ziet er iets anders uit dan diegene die er nu op zit maar zou moeten passen) en vloeistof al in huis dus hun hoeven alleen het werk te doen!
Hoop dan eindelijk van het gejank af te zijn....
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28