E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #22458  door Coach
 
Hij heeft nu nog niks gedaan, want de pomp moet er af. Maar dat is zoals gezegd nogal een klusje waar speciaal gereedschap voor nodig is. De pomp is volgens mij definitief gesneuveld toen hij iets los wilde draaien wat vast zat of iets vast wilde zetten. Zoiets. Inmiddels via Epmans een andere gevonden en Easy Rider (Eric) houdt wanneer nodig ook een oogje in het zeil.
 #22653  door Coach
 
Nou, en dat was het einde van de tds. Zoals gezegd lekte de injectiepomp. De monteur, Leo, heeft 'm gedemonteerd, de pakkingen vervangen, maar bij het terug monteren ging het fout. Pomp kapot. Dus via Epmans een andere pomp aangeschaft, gemonteerd en bij het starten weer lek. Uit contact met Eric bleek dat het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid om een grote ring binnen in gaat (simpel vertaald, dat techneuten jargon). Eric heeft aangeboden om dit te repareren, maar dat betekende dus:
- pomp er weer af met alle risico's vandien
- pomp naar Eric die er weer de nodige uren in moet steken
- pomp weer monteren door Leo
- Eric weer komen om de pomp af te stellen.

Inmiddels heeft Leo er ook al zo'n 13 uur in gestoken en nu was het voor mij de afweging om door te gaan of het project stop te zetten. Want dit laatste zou ook weer de nodige uren gaan kosten en dan is het de vraag of het de investering nog waard is. Want uiteindelijk moet ik toch overstappen op benzine c.q. lpg. Alternatieven zijn een motorswap naar benzine (de reden dat ik de auto weg wilde doen waren de strengere milieu-eisen) of een benzine/lpg auto kopen. Dat heeft me wat hoofdbrekens gekost, want ik wil m'n mooie tds eigenlijk helemaal niet kwijt. Het is zo'n heerlijke auto en unieke kleur, maar verstand heeft het uiteindelijk gewonnen van gevoel.
Uiteindelijk is het dus het laatste geworden en ik hoop me vanaf volgende week (via Epmans) de trotse eigenaar van een E34 520ia sedan uit 1995 te mogen noemen. Oriënt-blau en daar zoek ik overigens nog een facelift motorkap voor.
Met dank aan Eric, Epmans, Fethi en alle andere forumleden voor de (morele) steun en advisering.
 #22686  door Ruck
 
Zonde, maar terechte keuze. De touring blijft dus wel in het club wereldje?

Heb nog een facelift (v8) kappie liggen voor je! Optie? :lol:

Afbeelding
 #22689  door Coach
 
Hoe lang hij in het forum-wereldje blijft weet ik niet. En die motorkap: prachtig, als ie in de goede kleur zou zijn geweest.... :D
 #22690  door Ruck
 
Coach schreef:En die motorkap: prachtig, als ie in de goede kleur zou zijn geweest.... :D

:lol: :lol: :lol:
Verrassend antwoord :D
 #22735  door epmans
 
patrick, je hebt er zomaar even 38dkm mee gereden! Terwijl je nog meer auto's hebt. dus niet raar om diesel of G3 te rijden hoor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25010  door epmans
 
easy rider schreef:Het euvel hier is dat de aanvoerleiding van de brandstof langzaam leeg loopt naar de tank. Het hoe en waarom zullen we voor nu even in het midden laten. BMW heeft voor dit probleem een modificatie verzonnen die men later, nadat de TDS een tonnetje of 2 weg had, bij de dealer werd aangebracht in de vorm van een simpele terugslagklep. Voorgaande mod werd natuurlijk alleen uitgevoerd als men nog de eerste eigenaar was. Was men dat niet dan moest men de mod zelf betalen.

Het terugslagklepje is een simpel ding maar het monteren van het ding niet. Hij moet namelijk in de harde kunsttofleiding komen net voor het brandstoffilter in de motor ruimte en dat doe je niet zomaar even. Je moet de leiding doorsnijden en verhitten met een fohn en dan de tule van de klep in de verwarmde leiding proppen zonder dat de leiding knakt. Verwarm je de leiding te lang dan smelt hij onder je handen weg en verwarm je de leiding niet lang genoeg dan krijg je de tule er niet in. De klep is ook zonder slangklemmen gemonteerd want de verwarmde leiding krimpt bij afkoelen op de tule zodat men een lekvrije afdichting krijgt.

Afbeelding
Dit topic maar weer even heropenen.
Ik rijd nu een tds,spatzuivere loop, automaat zeer mooi en zacht schakelen.
Maar van de week wou hij slecht aanslaan. Zo van de een op andere dag. Paar keer voorgloeien, dan wel starten en nou ik was r niet trots meer op.
Even kijken naar de transparante leiding en jawel hoor ik zag er lucht in. Damn!
Overal in de motorruimte is het mooi, netjes en schoon. Inmiddels terugslagklepje besteld, die zal ik morgen wel hebben. Hoop dat t ermee opgelost wordt.
Ik had m ook van de purple ride van dit topic kunnen halen, maar dat kleppie zal vast niet heel duur zijn.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28