E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26929  door Coach
 
P.K. schreef: 23 feb 2020, 13:41 Maar mijn rechter mistlamp doet het soms ook niet, even een tikje er tegen aan en het is weer opgelost, dus als je het los hebt gehad kan dat het natuurlijk ook zijn.
De truc met het tikkie heb ik ook al vergeefs geprobeerd.
epmans schreef: 23 feb 2020, 10:29 toevallig zit die schakelaar wel aan de zelfde kant als je kvstemperatuurmeter.
Een stekker, bedoel je? Ik sluit niks uit, dus misschien die stekker niet terug geplaatst.
 #27013  door Coach
 
epmans schreef: 23 feb 2020, 10:29 toevallig zit die schakelaar wel aan de zelfde kant als je kvstemperatuurmeter. kan me niet zo 1 2 3 voorstellen dat het met elkaar te maken heeft maar toeval bestaat dus ik merk het maar op.
Ik kan die stekker die je bedoelt niet vinden. Heb je iets meer aanwijzingen?

Nou, dit is ook eindelijk gelukt na een online zoektocht. Prijzen variëren nogal van 300 tot 45 euro en ik wilde het niet al te gek maken. Dus deze van rond de 70 euro is prima en hij paste nog bijna ook.
Afbeelding
 #27015  door epmans
 
Nou als de stekker niet in de schakelaar zit, moet je de schakelaar er even uit halen om dat te checken. Als je de stekker daar niet kan zien, moet je de cockpit er even uithalen want dan zal hij daar wel liggen.
 #27017  door P.K.
 
Coach schreef: 13 mar 2020, 17:09 Dus deze van rond de 70 euro is prima en hij paste nog bijna ook.
Bijna?
Demper komt tegen de binnenkant aan zeker?

Had destijds ook moeite om de juiste demper te vinden.
 #27018  door Coach
 
Ophangbeugel zat op de verkeerde plaats. Garage heeft het creatief opgelost.
 #27066  door Coach
 
We hebben van het mooie weer geprofiteerd om de 518 wat op te knappen.
Allereerst - want leek ons het veiligst - de lelijke plekken op de achterbumper
Afbeelding
De bumper was behoorlijk beschadigd en de lelijke plekken leken met de dag groter te worden.
Afbeelding
Dus de vrouw met schuurmachine en schuurpapier aan de slag om de plekken en krassen zoveel mogelijk weg te krijgen.
Langs de verfwinkel en met de kleurenwaaier de meest lijkende kleur uitgekozen; gewoon in een knikkerbus.
Afbeelding
Spuiten (uiteraard eerst de sierlijsten er af gehaald).
Afbeelding
Met als ingezoomd resultaat een weer redelijk nette bumper. Het is natuurlijk amateur werk en van dichtbij zie je dan ook dat de wat dieperliggende krassen niet helemaal gevuld zijn. Dus voor de volgende keer gaan we met een vulmiddel aan de slag. Wanneer ik met 180 km/u langs kom, zie je er overigens niks van.

Next: de spiegels
Afbeelding
Op de auto zaten - uiteraard - de FL spiegels in E36 stijl. Ik vind de PFL spiegels (E30 stijl) echter veel mooier. Daar had ik al een setje van liggen en gespoten met de goede stekker er aan (zijn twee verschillende namelijk, kwam ik achter).
Afbeelding
Afbeelding
Daarvoor moesten wel de deurpanelen er af en dan is het altijd weer een verrassing wat er onder vandaan komt. Sowieso een blauwe deur, de binnenbekleding is weg en het deurpaneel zelf zat met 6 parkers in de deur geschroefd. De meeste cliphouders zaten nog wel in de deur, maar niet meer gelijmd aan het deurpaneel. Dus dat hebben we ook gelijk kunnen fixen. Deels.
Afbeelding
Het eindresultaat zijn wel mijn favoriete spiegels en ze werken ook nog. Da's altijd meegenomen.

Dan het volgende avontuur: roest op de deuren.
Afbeelding
Alle deuren hebben de bekende roestplekken en informatie bij professionals leerde dat we moeten rekenen op zo'n € 600,= per kant reparatiewerk. Da's per kant net zoveel als de hele auto gekost heeft, dus we hebben besloten de gok te wagen en het zo goed als we kunnen zelf te doen.
Afbeelding
Dat betekende dus schuurwerk voor de vrouw. We hadden duizend vragen die we geen van beiden konden beantwoorden, dus dan maar zo logisch mogelijk werken.
Schuren met 240, naschuren met 1500, roestwerende primer er overheen, nog een keer glad schuren, ontvetten en spuiten. Eerst drie lagen.
Afbeelding
En dit was het resultaat.
Al het spuitwerk (spiegels, bumper en deur) moeten we nog een keer aanpakken met een polijst machine. Maar dat hebben we ook nog nooit zelf gedaan, dus dat wordt weer een avontuur. Over het algemeen genomen zijn we eigenlijk best tevreden. Het oogt al een stuk beter dan met al die roest, deuken en vlekken. Nog drie deuren te gaan en hij is weer als nieuw!
 #27067  door Coach
 
Afbeelding
En tussen de bedrijven door ook nog xenon lampen er in geknutseld.
 #27069  door Jgpeggeman
 
Lekker bezig man! Ik had er zelf voor gekozen om de achterbumper even te demonteren (is een makkelijk klusje als je de sierlijsten er toch al af hebt)

Ik juich het toe, dat je gewoon durft, en probeert het zelf te fiksen
 #27070  door Coach
 
Dank je wel; hebben we overwogen, maar het leek in eerste instantie dat we alleen het verticale vlak (de achterkant) hoefden te doen. Maar als je dan bezig bent ga je steeds verder. Denk dat we de bumpers er nog afpakken binnenkort, als we wat meer ervaring hebben. Dan wordt het ook steeds leuker.
 #27072  door epmans
 
meestal moet je ook de modderkuipen ook even begeleiden of een schroefje loshalen om de bumper er af te schuifen! geen wiskunde hoor, even kijken en het lukt.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24