E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27178  door danny-ex-touringE34
 
Coach schreef: 11 mei 2020, 12:25 Game over voor mijn mooie Touring. Afgekeurd ivm roest, waarvan de reparatie teveel ging kosten. Bijzonder spijtig van deze mooie en goed uitgeruste E34. Weer een Touring minder.
Hoi allen. En laat nou voor onze Touring helaas hetzelfde gelden. Na deze melding van coach vond ik het verstandig (voorgevoel?) de APk (voor)keuring te laten doen.
Niet eens veel afkeurpunten: 1 veerschotel achter zwaar aangetast door roest=afkeur, remleiding op verschillende punten teveel roest, moeten helemaal vervangen worden=afkeur, mistlamp re geen helder beeld=twijfel, dorpels voor li+re, waarbij re-voor twijfelachtig(voor de veiligheid dus vervangen), Geen APk eis: de leidingen van het niveau-systeem op vele plekken zwaar aangetast, verdeelblokje lek, keerring v-bak zweet behoorlijk, stuurhuis zweet een beetje(veel). Mijn dubbelmassa koppeling zit er ook aan te komen, zou het dit jaar nog wel uithouden.
Het ontbreken van een eigen sleutelhok waarbij de auto rustig een tijd lang zou kunnen blijven staan, de kosten in het vooruitzicht, het feit dat de auto meer dan 600.000 heeft gelopen dan maar besloten dat niet meer te gaan doen. (had al wel wat investeringen gedaan, helaas).
We gaan om een andere auto kijken. Tzt plaats ik dat in een nieuwe post.
Helaas een droevig bericht wat betreft deze auto; we hebben er bijna( a.s. augustus) 14 jaar mee gereden en wat een heerlijke auto is het. Qua rijden nog steeds: nooit een verkeerde slag gehad, Aan de motor, draaiend gedeelte, V-bak en cardan/diff is in al die kms, nog nooit gesleuteld. (ken de historie)
Was erg gehecht aan deze auto, omdat ik er veel zelf aan kon doen en heb gedaan. Had ik een sleutelhok gehad, dan had ik hem geschorst en weggezet om er dan in alle rust aan te sleutelen, helaas, helaas.
Op naar een opvolger. Groeten, Danny
 #27179  door Coach
 
Zo, dat is zonde zeg. Denk dat we op zoek moeten gaan naar projecten om die Tourings op de weg te houden.
 #27180  door epmans
 
Nahhh danny.... ik heb je auto een paar keer gezien en ja de tand des tijds was al te zien. Een fantastische tellerstand heb je bereikt en op eens gegeven moment moet je keuzes maken. Maar het is erg jammer ja en ik begrijp jullie weemoed.
 #27181  door epmans
 
Die mistlamp is een punt waar heel veel autos mee kampen.
Daar haal ik de stekkers of lampbolletjes uit de lampen of in geval van e34 heb ik een schakelaar voor alleen de mistachterlamp. Want als de lampen voor niet aan kunnen, hoeft het beeld niet goed te zijn. Het zijn al lampen dje nagenoeg ongebruikt blijven.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24