E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #25916  door Giesse
 
nee hoor heb keer blok gehad die maand in container had gelegen met gevolg dat nokkenas vol roest zat
en op me werk zo vaak blokken verkocht die jaaren stil hebben gelegen
 #25994  door Coach
 
De restauratie van de Touring is inmiddels in volle gang. Remco neemt het technische deel en de opbouw van de andere motor voor zijn rekening. Ik mag het wat eenvoudige demonteer-, schoonmaak- en opknapwerk doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gaat soms niet vanzelf
Afbeelding
Afbeelding

In de motorbok.
Afbeelding
Afbeelding

Het verre van perfecte spuitwerk van eigen hand, maar perfect project om mijn vaardigheden op dit gebied te oefenen. Mede dankzij tips van Martin (de Fluiter) en andere hulpverleners zal het langzaam aan beter gaan.
Afbeelding

Oud
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw
Afbeelding
Afbeelding
 #25997  door Ruck
 
nondepielekes! het wordt echt een nieuwe, coach! knapwerk! :D
 #25999  door Coach
 
Haha, dank je, Rick. Ik hoop dat ie straks weer 400.000 km mee kan.
Dat spuitwerk is best een klus. Blaren op m'n handen van het schuren. En iets echt helemaal strak krijgen is ook best een lastige klus. Maar heb genoeg tips en trucs doorgekregen om het steeds beter te doen. Ik moet een facelift grill zoeken om op te oefenen. Bij de oude kreeg ik de putjes niet (helemaal) weg, maar op basis van de tips moet dat toch wel lukken.
 #26001  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Patrick. Veel werk, maar wat wordt het mooi, zo'n zwart deksel en inlaat is eventjes iets heel anders. Ben benieuwd hoe dat er in de auto uitziet !
Even een vraagje over de gespoten spiegels: heb je een spuitbus blanke lak gebruikt? Ik heb ooit een spatbord zelf met spuitbus gespoten, maar ik kreeg de blanke lak niet echt mooi glimmend, die bleef enigszins mat. Groeten, Danny
 #26003  door Theo
 
Ik heb het al een miljoen keer geprobeerd, maar blanke lak uit een spuitbus krijg ik nooit zoals blanke lak uit de echte spuiterij. Niet te doen, het glimt nooit.
 #26004  door P.K.
 
Theo schreef: 10 aug 2019, 14:06 Ik heb het al een miljoen keer geprobeerd, maar blanke lak uit een spuitbus krijg ik nooit zoals blanke lak uit de echte spuiterij. Niet te doen, het glimt nooit.
Je moet ook wel goede 2k blanke lak gebruiken, niet zo'n spuitbus van de action.
Heb ook lange tijd 1k blanke lak gebruikt voor onderdelen op m'n e30, werd nooit mooi. 2k blanke lak wordt veel mooier en is ook voorzien van een verharder waardoor je geen krasjes krijgt.

Ben ook benieuwd met welke blanke lak die spiegels en grill gedaan zijn, die kunnen nog wel wat meer glimmen volgens mij.
 #26005  door Coach
 
Om dat spul meer glimmend te krijgen, kreeg ik verschillende tips. Meerdere lagen blanke lak, polijsten, etc. Realiteit is - denk ik - dat je het met spuitbussen nooit zo mooi krijgt als professionals. Ik probeer het nu allemaal maar uit op kleine onderdelen in de hoop dat het steeds beter zal gaan. Maar je zult altijd het verschil blijven zien tussen professioneel werk en mijn 'gepruts'. Op zich vind ik dat ook niet zo heel erg. Het oogt al een stuk beter dan eerst en zodra ik heel erg rijk ben, laat ik een prof het overdoen.
 #26006  door P.K.
 
Maar heb je nou 1k of 2k gebruikt? 2k kan je vanwege de verharder namelijk ook nog polijsten voor extra glans. En ja zo mooi als een professional dat kan wordt het niet.

Voorbeeld van een deur van m'n e30. Links is orgineel, rechts is eigen spuitwerk met 2k blanke lak. Kleur is iets lichter na 30 jaar en glans ietjes minder maar hij is ook nog niet gepolijst.

Probeer het maar eens, verschil is echt merkbaar.

Afbeelding
 #26007  door Coach
 
Ik heb voornamelijk 1K gebruikt. Heb nog wel een klein busje 2K staan. Maar daar is de 'mengknop' van verdwenen, dus die durf ik niet meer te gebruiken.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 24