E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26567  door Theo
 
Oei, een rookpluim uit de electronica is iets wat je niet wil zien. Ik vraag me af of het alleen ligt aan de niet aangesloten massakabel...
 #26600  door Coach
 
We zullen het zien. In ieder geval kunnen we zo niks vinden wat verkeerd of los zit.
Ondertussen de auto maar weer opbouwen, zodat ie er in ieder geval weer 'normaal' uit ziet.
Afbeelding
 #26645  door Coach
 
Ben aan het wachten op een nieuwe chip voor de DME. Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer.
 #26650  door Giesse
 
alles wat van verkomt is …
ik kan ook niet wachten als die klaar is eindelelijk dat hok uit de pas en kan de cabrio
en motor er uit :D

of tog maar eerst een polo afbouwen :?
en apk klaar maken
 #26702  door Sjonnie34
 
He Coach, leuk om je project te lezen. Ziet er goed uit.
Zelf ook een 518i m43b18. Ik had water in m'n ECU /DME bak.
Ook grote plof en rookwolk uit de bobine. Ecu doorgefikt. Nieuwe bobine en andere ecu met nieuwe chip waarop de oude chip ews enz over was geschreven.
Start heeel lastig maar als ie eenmaal aanslaat loopt ie weer als vanouds. Kom er maar niet achter wat er fout zit. Heel benieuwd hoe je dit oplost kom er zelf niet echt uit.
Succes :roll:

Gr
 #26707  door Coach
 
De chip is inmiddels in Nederland gearriveerd vanuit Moldavie. Ligt nu bij de douane in Den Haag. Zodra hij binnen is weten jullie het ook.
Sjonnie34 schreef: 03 jan 2020, 09:38 He Coach, leuk om je project te lezen. Ziet er goed uit.
Zelf ook een 518i m43b18. Ik had water in m'n ECU /DME bak.
Ook grote plof en rookwolk uit de bobine. Ecu doorgefikt. Nieuwe bobine en andere ecu met nieuwe chip waarop de oude chip ews enz over was geschreven.
Start heeel lastig maar als ie eenmaal aanslaat loopt ie weer als vanouds. Kom er maar niet achter wat er fout zit. Heel benieuwd hoe je dit oplost kom er zelf niet echt uit.
Succes :roll:

Gr
Denk dat je het beste Remco (Giesse) er naar kunt laten kijken. Komt maar zelden voor dat hij de oorzaak niet kan vinden. Kost je alleen een ritje Woudrichem.
 #26755  door Coach
 
Nou, de auto loopt eindelijk normaal. Ik heb er een extra DME bijgekocht en de combinatie van oude chip in de 'nieuwe' DME blijkt te werken. Note: de EWS zit dus niet in de hoofdchip, maar ergens anders in de DME.
Alleen nu hebben we nog een ander probleem: de KVS temperatuurmeter werkt niet (meer). Van de FB monteurs hadden we begrepen, dat we - om bij die sensor te komen - de hele inlaat er af moeten halen. Maar om te controleren of de stekkers er wel (goed) op zitten hoeft dat niet, zoals hier gedemonstreerd door Remco
Afbeelding

Jammer genoeg - in dit geval - zaten de stekkers goed en moet het probleem dus ergens anders zitten. Wellicht de sensor, maar dan moet alsnog de hele inlaat er af...
Paar klappen op de tellerbak heeft ook niet geholpen, helaas.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 24