E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #25898  door Coach
 
De motor van de 518i is helaas opgeblazen. Er scheurde een koelslang en voordat mijn zoon het in de gaten had, was het al gebeurd. Game over.
Verkoop is dan natuurlijk helemaal onmogelijk, dus hij is tot nader order gestald en dat geeft mij tijd om te overdenken wat er mee te doen. Nou, ik ben er uit.
Hij blijft gewoon.
Ik heb op de plaatselijke sloop - of "auto demontage" heet dat tegenwoordig - een vervangend blok uit een E36 gevonden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toch weer een dikke 116 pk er in en misschien met een 15 mm carburateur en verstelbare sproeier valt er nog iets meer uit te halen.
Hij heeft in ieder geval dik 200.000 km minder gedraaid dan het huidige blok en als dat oude blok de norm is, kan ik er voorlopig wel weer 20 jaar tegen aan.
Remco gaat het monteren; het lompe werk van het verwijderen van de front mag ik zelf proberen te doen.
 #25900  door Giesse
 
Morgen even gou die e36 slopen en dan moet die in week 33 klaar zijn
Even blok er in tussen de bedrijven door

En nee het is voor mij niet “even” blok er in leggen
Ik doet goed en op mijn manier en tempo

Het is goed en anders niet 💪🏻
 #25902  door Coach
 
Donor auto staat klaar om gestript te worden
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen zijn we bezig om de Touring zo kaal mogelijk te maken om het Remco zo makkelijk mogelijk te maken
Afbeelding
Afbeelding
 #25904  door genesiscompact
 
Goed bezig heren!

Zijn de aanbouwdelen hetzelfde van de e34 en e36?
Vind die dynamo op de foto van de e36 er niet zo fris uit zien...

Veel succes en ik hoop dat deze parel zich snel weer op de weg mag bevinden!
 #25905  door Theo
 
Zo op het oog heeft dat motortje al een heule tijd niet gelopen, ben benieuwd of jullie hem weer aan de praat krijgen.

Ik denk dat het verstandig is om je eigen inlaatspruitstuk met injectoren over te zetten en de genoemde lèlleke dynamo te wisselen. Als de 'nieuwe' motor al jaren stil staat, dan zitten de injectoren misschien wel verstopt met oude benzineresten.
 #25906  door epmans
 
Succes mannen, mooi klussie!
Ben ook wel benieuwd wat eventueel anders is bij e34 en e36 m43.

Is het niet wat verontrustend dat de motor open is? Radiateur is er uit en dus via open / geen slangen is het weer van invloed geweest.

En als ik het goed zie had de e36 ook airco dus leg dat pompje alvast opzij.

Veel sleutelplezier weer!
 #25909  door Coach
 
Remco heeft al een eerste inspectie uitgevoerd op het interne van de motor en volgens hem zag het er niet verkeerd uit. Dus daar vertrouw ik dan maar op.
Afbeelding
Uiteraard doe ik zelf natuurlijk ook nog het een en ander, zoals het demonteren van de bumper
Afbeelding

Verder kwam ik niet. Wat een ingewikkelde machine zo'n motortakel
Afbeelding
 #25911  door Giesse
 
Afbeelding blok lager er binne 20min zo bij
En ik ga ook alleen het draaiend gedeelte gebruiken
Dus onderblok met cilinder kop rest word gewisseld
 #25913  door Theo
 
Zal vast goed komen, een motor hoeft er niet altijd fris en fruitig uit te zien om spatzuiver te kunnen lopen.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 24