E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #20048  door Coach
 
Ik zou bij een Oxford Grüne 518 touring met veel werk gaan kijken, tot ik deze op Marktplaats tegenkwam.
Afbeelding

Een 518i Touring uit 1996 die 200 euro duurder was, maar een paar grote voordelen had ten opzichte van de groene.
Afbeelding

Ruim in de opties dus en veel minder plaatschade en dat voor 200 euro meer.

Dus kijken en dan is het al snel gebeurd
Afbeelding
Gekocht en opgehaald in Son en Breugel bij 'echte' handelaren: mannen met zwaar overgewicht, trainingspakken en dikke kettingen. Maar wel erg aardige lui.

Afbeelding
Afbeelding

Er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan. Positief is dat het interieur er schitterend uit ziet. Geen instapschade, brandplekken, kapotte delen. De auto heeft ook geen echte lelijke deuken, de krikpunten zijn nog keihard. Het motorblok is door iemand mooi opgepoetst dus dat oogt gelijk al een stuk frisser.
Opknappunten zijn de deuren (roest aan de onderkant op alle deuren). Als het goed is heeft Patrisio nog een paar goede exemplaren. De auto is uitgerust met stalen velgen en wieldoppen met nieuwe winterbanden. Daarnaast zit er over de hele auto wel gebruiksschade: krasjes, vlekken, losse lak. Misschien dat er voor Jurgen nog een mooie uitdaging ligt.
 #20052  door Coach
 
En de eerste mods zijn al gedaan
Afbeelding
De sportieve schakelknop van chroom en zwart leer is vervangen door een originele houten. Lever je wel wat vermogen in, maar goed. Het oog wil ook wat.

Afbeelding
De radio vervangen door een originele rds reverse radio cassette.
 #20053  door ivo
 
Dan is die goed terecht gekomen! Was al 'ineens' bij mijn bewaarde advertenties weg...
Leuke basis en lekker km's maken met dat ding!
 #20056  door Coach
 
Afbeelding
Respect your Elders; even with 4 cilinders... :D

Afbeelding
Lichtjes van de ATA gelijk maar gefixt.

Er brandt weer eens het een en ander niet. In de tellerbak doet de buitenste verlichting het niet en ook de verlichting van het kachelpaneel doet het maar half. Da's een omslachtig klusje om dat te fixen, maar wat moet, dat moet.
 #20063  door Coach
 
In de optielijst staan: "additional edition scope", "Edition ZN" en "Battery master switch". Wat wordt daarmee bedoeld?
 #20064  door danny-ex-touringE34
 
Die auto ziet er goed uit, mooie kleur.
De roest onderaan de deuren erg zwaar? Uit ervaring weet ik dat het behandelen wel wat helpt, maar je blijft ermee bezig= elk jaar opnieuw roest verwijderen en anti-roest behandelen/lakken met een lakstift.
Veel plezier van en met deze auto. Groeten, Danny
 #20067  door Theo
 
En als je aan de deuren gaat beginnen, realiseer je dan dat je de dure versie deurstrippen aan de onderkant hebt zitten. Wees daar zuinig op.

Ze zijn van de deuren te halen, maar als je dat niet met veel beleid doet, dan buig je ze al snel krom. Nieuw zijn ze peperduur vanwege de carrosseriekleur.
 #20068  door Theo
 
Coach schreef:"Battery master switch"
Hier ben ik vooral nieuwsgierig naar. Je zou verwachten dat er ergens een hoofdschakelaar verstopt zit dan (?)


Oh ja, een fotootje van de motorruimte ben ik ook nieuwsgierig naar.
 #20071  door Coach
 
Afbeelding
Motorruimte ziet er netjes uit. Alleen dat ene kapje ontbreekt bij de koplamp. En wat clips.

Afbeelding
Dit ding zit ook onder de motorkap. Geen idee wat het is. In het handschoenenvakje zitten twee draden aangesloten op de plek waar het zaklampje hoort te zitten. Onduidelijk waar dat voor is.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24