E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26872  door P.K.
 
Coach schreef: 14 feb 2020, 15:00 Yep; ga ff een turbo erbij zetten, anders heb ik niks aan die meter. :D
Goed plan, ruimte zat voor een turbo 😜
 #26873  door Coach
 
Nou, leuke knutseldag vandaag. De metertjes zitten er in. Ik heb er maar een voltmeter aan toegevoegd, anders ziet het er ook zo kaal uit. Nu kan ik eindelijk de auto uitgebreid testen. Paar korte testritten lijken positief. Als het allemaal blijft werken gaan we het inbouwplaatje wat netter afwerken.
Afbeelding

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat opties te monteren die ik nog had liggen.
Afbeelding
Van voor naar achter:
- volledige OBC. Frame was wel te vinden, maar een kwartier hakken, knippen en zagen is een stuk goedkoper. En het werkt ook nog.
- verlichte cassettehouder zodat ik m'n bandjes goed terug kan vinden.
- extra aansluitpunt achterin voor het opladen van telefoon, rokers op de achterbank of de Gameboy op aan te sluiten.

Morgen ga ik de stoelen er uit halen en de verwarmde, onbeschadigde stoelen er in zetten.
 #26874  door Ruck
 
Lekker bezig Coach! Ik heb geen radio/casette speler in de auto, maar ik zou er bijna een inzetten als ik zie die verlichte houders zie 8-)
Toch wel een coole vintage optie zo :D

Fijn dat je nu eindelijk een beetje kunt rond cruizen met je auto, hopelijk blijft het allemaal heel en goed :roll:
 #26876  door Coach
 
Ruck schreef: 14 feb 2020, 19:50 Fijn dat je nu eindelijk een beetje kunt rond cruizen met je auto, hopelijk blijft het allemaal heel en goed :roll:
Ik hoop het ook. Vandaag hebben we de volgende optie er in geknutseld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verwarmde voorstoelen met armleuningen en zonder scheuren in het leer. Zoals Theo voorspeld had, lagen de stekkers al klaar onder de vloerbedekking. Alleen is zekering 16 niet voorbereid in de zekeringkast en dan werkt het niet dus. Ik heb op FB al verschillende tips gekregen hoe dit op te lossen, maar daar snap ik echt helemaal niks van. Denk dat je toch een techneut moet zijn om dat te kunnen volgen.
 #26879  door Theo
 
Uiteindelijk zal het er wel op neer komen dat je moet uitzoeken op welke pin van de stekker er precies stroom hoort te staan en dan alsnog losse draden trekken naar die stekker toe.

Echt stom dat die stekker er wel ligt, maar de zekeringkast niet voorbereid is.
 #26880  door Coach
 
Theo schreef: 16 feb 2020, 11:13 Echt stom dat die stekker er wel ligt, maar de zekeringkast niet voorbereid is.
Misschien hoeven we alleen de contactpunten te plaatsen en ligt de bedrading er onder wel. Of is dat 'wishful thinking...' :roll:
 #26882  door Coach
 
Na een wat langere rit, waaronder stukje snelweg @120 km/u, staat de kvs-meter er zo bij.
Afbeelding

"Perfect", volgens Remco en daar vertrouw ik dan ook op. Nu zit er ergens alleen nog een druppel-lekkage. Lijkt bij de vuldop vandaan te komen, maar die is nieuw. Wordt even zoeken, want ik kan zo de oorzaak niet vinden.
 #26883  door P.K.
 
Je ziet zelf toch ook wel dat dit goed is? Thermostaat opent bij 95 graden, en daar zit 'ie net overheen. Dikke prima.

Lek kan wel eens bij je ontluchtings schroef vandaan komen. Die hebben niet het eeuwige leven.
 #26884  door Coach
 
Ik kan het zien, maar laat het voor alle zekerheid toch maar checken door iemand die er echt verstand van heeft.
Ontluchtingsschroef is nieuw, dus lijkt me niet. Maar niks is uitgesloten.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 24