E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #22680  door easy rider
 
Ziet er goed uit. Gelukkig zijn ze hier helemaal weg van foto's dus dat is smullen.
 #22685  door Ruck
 
Nette wagen zo! 8-) Eentje die nog de nodige euro op gaat brengen, mocht je hem ook van de hand willen doen.
Flinke aanpak ook. Ben jaloers op dat stuur! Het is alleen jammer dat het niet in mijn auto past :roll:
 #22754  door MemphisBmw
 
Zeer mooi project om te volgen en zeer veel respect voor de tijd die erin is gegaan om hem weer in originele staat te brengen!
Absoluut een plaatje om te zien, zou er zeker zuinig op zijn en indien mogelijk niet meer weg doen.

Heb je de auto zelf gepolijst of is deze alleen maar gewassen?
 #22849  door Philippe6
 
Bedankt allemaal!

Machiel schreef:Dit gaat toch richting concoursstaat, zeg! Mooie foto's ook!
Qua algemene staat mag de wagen zeker gezien worden.
Deze staat uiteindelijk properder dan mijn andere E34 535i!

Blackthunder schreef:Prachtig! Ik denk dat je jouw to-do lijst sneller hebt afgewerkt dan de meesten durven dromen!
Mooi verslag heb je er van gemaakt, veel rijplezier toegewenst!
Werken zijn uitgevoerd van september tem december.
Uiteindelijk wel heel veel vrije tijd en zelfs verlof in gestoken. :shock:

Ruck schreef:Nette wagen zo! 8-) Eentje die nog de nodige euro op gaat brengen, mocht je hem ook van de hand willen doen.
Flinke aanpak ook. Ben jaloers op dat stuur! Het is alleen jammer dat het niet in mijn auto past :roll:
Dat stuur vind ik net niet zo 'wauw' hoewel het niet misstaat icm de automaat.
Ik zie liever het M-tech 1 stuurtje. :D

En de bedoeling is toch om hem binnenkort te verkopen, hoewel dat waarschijnlijk wel lastig en met een dubbel gevoel zal zijn.
Heb momenteel te veel wagens en te weinig plaats.


MemphisBmw schreef:Zeer mooi project om te volgen en zeer veel respect voor de tijd die erin is gegaan om hem weer in originele staat te brengen!
Absoluut een plaatje om te zien, zou er zeker zuinig op zijn en indien mogelijk niet meer weg doen.

Heb je de auto zelf gepolijst of is deze alleen maar gewassen?
Ik heb de wagen enkel grondig gewassen maar de lak is in het algemeen wel nog in uitstekende staat!
 #23658  door Tonny
 
Zo, dit topic afgelopen week ook even doorgespit. Balen dat het uiteindelijk een motorswap moest worden. Maar zo te zien heb je genoeg kennis in huis zodat het keurig is opgelost. Mooi hoe je op de details let zoals de vakken achter de stoelen. Dit is wat de e34s verdienen. En wat heb je het ook snel gedaan joh, meestal worden dit projecten van jarenlang..

Ik ben ook erg benieuwd hoe het werkt wat betreft het behandelen van de roest. Kan je hier meer uitleg over geven of weet jij duidelijke tutorials om dit goed aan te pakken?

Wat gaat er nu gebeuren met de auto? Ga je hem houden of heb je andere plannen?
 #23663  door epmans
 
Philippe bied m momenteel te koop aan voor ik meen 6950.
hij ziet r inderdaad zeer verzorgd uit.
 #23719  door Philippe6
 
Tonny schreef:Zo, dit topic afgelopen week ook even doorgespit. Balen dat het uiteindelijk een motorswap moest worden. Maar zo te zien heb je genoeg kennis in huis zodat het keurig is opgelost. Mooi hoe je op de details let zoals de vakken achter de stoelen. Dit is wat de e34s verdienen. En wat heb je het ook snel gedaan joh, meestal worden dit projecten van jarenlang..

Ik ben ook erg benieuwd hoe het werkt wat betreft het behandelen van de roest. Kan je hier meer uitleg over geven of weet jij duidelijke tutorials om dit goed aan te pakken?

Wat gaat er nu gebeuren met de auto? Ga je hem houden of heb je andere plannen?
Bedankt voor je reactie. ;)

Ivm het behandelen van (oppervlakte)roest, hoe ik het meestal doe is;
1) Oppervlak volledig roestvrij maken (schuren, dremelen, staalborstel...) en goed ontvetten
2) 1/2 laagjes roestomvormer erop (loctite)
3) Lichtjes opschuren en weer ontvetten
4) 1/2 lagen hammerite
5) Weer lichtjes opschuren en ontvetten
6) Uiteindelijk de laklaag erop

Neemt wel wat tijd in beslag ivm het telkens laten drogen van de aangebrachte laag maar dan is het wel goed beschermd.

epmans schreef:Philippe bied m momenteel te koop aan voor ik meen 6950.
hij ziet r inderdaad zeer verzorgd uit.
Klopt dat de E34 te koop staat.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bm ... cldtidx=10

En nog enkele foto's na een wasbeurt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 #23726  door Tonny
 
Bedankt voor je reactie. Lijkt erop dat ik dat prima zelf kan aanpakken. Binnenkort maar is even het benodigde materiaal halen. Geduld heb ik wel voor dit soort dingen, dus qua tijd komt dat wel goud.

Ik moet natuurlijk even originele granitsilber lak halen. Haal je dat bij de dealer of hoe werkt dat?
 #23970  door Philippe6
 
Tonny schreef:
Ik moet natuurlijk even originele granitsilber lak halen. Haal je dat bij de dealer of hoe werkt dat?
Deze laat ik ergens mengen en in een spuitbus doen.

Colour GRANITSILBER METALLIC (BMW 237)

Daar weten ze genoeg mee. ;)
 #23972  door Marthijn
 
Kost bij onze locale verfboer 15-25€ per spuitbus, metallic is duurder dan unikleur.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8