E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #23017  door Marthijn
 
Het interieur van Epmans zou prima zijn maar heb er nu geen geld voor over, moet eerst zeker zijn dat deze blijft.
Ga enkel kleine reparaties uitvoeren voordat de grote make over begint.
En als het wel een Alpina B10 replica word heb ik liever wat oudere stoelen, ze moeten dan toch nagemaakt worden met Alpina striping etc.
Heb nog een paar vragen:

- dat bagage net achter de achterbank moet dat vertikaal omhoog aan het plafond vast?
- om lampen in de koplamp unit te vervangen moet de gehele grille/lamp unit los gehaald worden?
- de strips onder aan de deuren zijn die nog een beetje op te lappen of weggooien en nieuwe erop?
Nr 12-13

http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... heel_arch/" onclick="window.open(this.href);return false;
 #23019  door Coach
 
Dat bagagenet moet inderdaad horizontaal omhoog en de ophangpunten zitten in de zijkanten bij de hemel. Het zijn twee buizen die in elkaar schuiven om het net in zijn geheel omhoog te doen.
De lampen verwissel je door aan de achterkant de lamphouder er uit te draaien. Is een soort bajonetsluiting die overigens behoorlijk vast kan zitten.
Die strips zijn er - naar ik heb begrepen - nogal lastig af te krijgen en dan ook nog heel te houden.
 #23024  door Lohran
 
Marthijn schreef:Het interieur van Epmans zou prima zijn maar heb er nu geen geld voor over, moet eerst zeker zijn dat deze blijft.
Ga enkel kleine reparaties uitvoeren voordat de grote make over begint.
En als het wel een Alpina B10 replica word heb ik liever wat oudere stoelen, ze moeten dan toch nagemaakt worden met Alpina striping etc.
Heb nog een paar vragen:

- dat bagage net achter de achterbank moet dat vertikaal omhoog aan het plafond vast?
- om lampen in de koplamp unit te vervangen moet de gehele grille/lamp unit los gehaald worden?
- de strips onder aan de deuren zijn die nog een beetje op te lappen of weggooien en nieuwe erop?
Nr 12-13

http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... heel_arch/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is wel een belangrijke ja! Maar als je eenmaal verliefd bent.. :mrgreen:
 #23041  door Marthijn
 
Heb gisteren een wat langer stukje gereden en de wagen rijd prima, op de trilling na maar dat word morgen verholpen door nieuwe remschijven en blokjes te plaatsen.
Wat mij enig zins zorgen baard is de automaat.
In stand E bij koude motor schakeld hij heel laat op naar de hogere versnelling 3000 toren ofzo.
Als ik hem op * zet gaat het opschakelen sneller.
Bij warm bedrijf vind ik de automaat ook vrij laat opschakelen, rond de 2500 ofzo, is dat normaal?
 #23043  door epmans
 
Met echt koud wegrijden, is de eerste paar 100m afschuwelijk.
Ik woon in een doorgaande straat waar ik dus direct naar de 50km/u zou kunnen, maar in mn laatste 520ia had ik er gewoon een hekel aan om te wachten voordat hij de eerste keer eindelijk naar de volgende versnelling ging. Schakelmomenten weet ik al niet meer, vond m zelf lekker en smooth schakelen als ie eenmaal op pad was.
 #23048  door Bo652
 
Helaas schakelen alle automaten koud laat op, heeft met het milieu te maken, iets met dat dan de katalysator sneller opwarmt :(

Ik vind/vond dat ook verschrikkelijk, de eerste kilometer schakelde ik altijd handmatig dat gaat wel goed, had wel een steptronic.
Laatst gewijzigd door Bo652 op 06 feb 2018, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 #23050  door Marthijn
 
Zo ongemerkt toch wel bezig met upgrades.... :oops:
Achter 2 nieuwe pendelsteunen geplaatst, er was 1 afgebroken... :(
Setje 16 inch styling velgen brengt al een andere look.
Nu druk met de poets machine. :D
8E0F5E9D-C5C6-4403-94E5-71575F7034EB.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23055  door epmans
 
...nog even een oranje knipper op het zijscherm en alles klopt weer. Staat er al weer netjes bij.
 #23087  door Marthijn
 
Vandaag een 7 delige draagarmset binnen gekregen.
Ga toch eerst zorgen dat het onderstel weer 100% up to date is.
Wel wil ik eerst nog even weten wat het me kost om het dak weer strak te krijgen en mooi in de lak, als dat te gek word gaat deze in onderdelen of terug de verkoop in en haal ik een andere, er staat een mooie 525 met automaat en geen schuifdak wat precies in mijn plaatje past op MP...kost 3K en waarschijnlijk ook niet perfect maar wellicht beter om te kopen....lastig....

http://link.marktplaats.nl/m1251082249? ... nt=app_ios" onclick="window.open(this.href);return false;


C3EBBBCF-4373-4FB8-8DDB-74FDABDEBDC4.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23090  door Coach
 
Qua stoelen: ik ben vrijdag bij iemand geweest die 4 grijze stoffen sportstoelen heeft staan die hij voor - relatief - weinig geld wil verkopen. Een setje heeft een behoorlijk beschadigde bestuurdersstoel en het andere setje is nog redelijk netjes. Ik wilde ze voor in mijn nieuwe 520, maar de stof is qua kleur te donker. Is dat iets misschien voor jou?