E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #23747  door Tonny
 
ivo schreef:Dat spul op het dashboard maakt echt het verschil he!
Ik gebruik van Carclean daarvoor enkele spullen, werkt meteen tegen al dat vieze stof op je dashboard....
Ja klopt, en het ruikt ook nog is lekker :mrgreen: . Haha ja ik ben ook een goede klant bij Carclean. Vorig jaar april hobbymatig begonnen aan detailen! 7 maanden later had ik al meer dan €700 besteed aan dat bedrijf :lol: Kan er echt goed mijn ei in kwijt. De Bimmer krijgt uiteraard ook nog een uitgebreide exterieurbehandeling. Mocht je het leuk vinden, hier nog een verslag waarbij ik de lak van een Rover SD1 weer netjes heb gemaakt: https://forum.carclean.com/threads/rove ... ent.20074/" onclick="window.open(this.href);return false;
Machiel schreef:Fraai resultaat!

Wat betreft vloermatten reinigen: Ivo, had jij niet zo'n projectje lopen? :grin:
Bedankt! Ik ga de vloermatten afspoelen, insprayen met APC+D en dan inwerken met een tapijtborstel. Afspuiten en goed laten drogen.
epmans schreef:Ik stop ze in de wasmachine. Per 2 stuks.
Hahaha dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Maar waarom ook niet... :P
dannytouringE34 schreef:Het verschil "voor-na" is goed te zien. Lekker bezig geweest!
Vloermatten vind ik ook altijd een gedoe.
Iemand al eens de 'vaste' vloerbedekking aangepakt? Gaan dan de voorstoelen eruit? Groeten, Danny
Ook bedankt! Ja dan moet sowieso de voorstoelen eruit. Voorstoelen eruit staat ook nog op mijn planning omdat er allemaal vuil tussen de stoelrails en vloerbedekking blijft zitten. Ik wil mijn vaste vloerbedekking ook nog aanpakken. Ik dacht eraan om iemand met een extractor lief aan te kijken. Maar wellicht haal ik de hele vloerbedekking er ook nog wel is uit

Nog even een kleine update. Vanmorgen de lekke lichtunit van de kofferbak-klep vervangen. Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

En mijn rechter remlicht doet het ook weer. Toen ik het lampje eruit draaide zag ik dat deze helemaal niet stuk leek te zijn. Toen ik hem er weer in draaide deed hij het gewoon. Blijkbaar maakte hij niet goed contact. De verlichting is weer netjes achter:
Afbeelding

Greets :D
 #24399  door Tonny
 
Schade :(

Gisteren is er helaas een DHL vrachtauto tegen mijn geparkeerde e34 aangereden. Schadeformulieren zijn ingevuld. Nu wachten..

Meh:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tsja en nu? Ik moet uiteraard wachten op reactie en dan naar een schade-expert? Iemand hier nog tips over hoe te handelen? Ik wil uiteraard vakwerk geleverd krijgen. Of wellicht is het verstandig om het zelf te doen? Ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt. En ik mag nu ook niet rijden toch?
 #24400  door Theo
 
Probeer een voorscherm en een bumper in de kleur te vinden, dan ben je het voordeligst uit. Monteren en rijden maar weer, spuiten is peperduur. Als je de verzekeringscenten opstrijkt en het zo doet kan het verhaal nog leuk uitpakken voor je portemonnee.

BMW kleuren zijn redelijk stabiel in de loop der jaren, bij mijn E34 zit er al een andere voorbumper, rechter voorscherm, drie deuren op en een kofferklep op zonder dat je kleurverschil ziet.
 #24401  door epmans
 
Laten we aannemen dat de tegrnpartij ook aansprakelijkheid erkent, dan is er niks moeilijks aan.
Bekijk zorgvuldig wat er beschadigd is, scherm en bumper zijn al wel duidelijk. Schrijf alles op en ga na wat de aanschaf kost.
Als je nieuwe onderdelen neemt, is de prijs waarschijnlijk enorm hoog. Als je gebruikt kan vinden (ik heb in ieder geval die delen dus gevonden :D ) tel je daar nog kosten bij voor het in jouw kleur spuiten en de onderdeeltjes die op de fotos niet direct zichtbaar beschadigd zijn zoals wellicht dat kunststof binnenscherm. De kosten van herstel geef je op als begroting en dan krijg je te horen of er een expert bij moet komen of dat ze op basis van die begroting of een latere herstelfactuur de schade aan je vergoeden. Leuk is het niet en wordt het ook niet moeilijk is t ook niet.
 #24402  door Bo652
 
Voor zo ver ik weet komt er bij een schade boven de 500 altijd een expert bij.
De normale gang van zaken is dat je naar en schadehersteller gaat, die taxeert de schade voor je, meestal is het wel zo dat als je de schade daar niet laat maken je 10% van de schade aan de hersteller moet betalen.
Je levert het schadeformulier met de geschatte schade in bij jou verzekering of tussenpersoon, een goede tussenpersoon kan ook snel een expert voor je regelen.
Uiteraard mag je de expert ook gewoon bij jou thuis laten komen, maar of dat verstandig is waag ik te betwijfelen.
Denk dat het wel eens gunstiger voor je kan zijn om desnoods die 10% aan d hersteller te betalen en de schade zo veel mogelijk zelf te herstellen.

En naar mijn inziens kan je gewoon nog met de auto rijden hoor, wel even een kentekenplaat er op en het spatbord zo veel mogelijk terug rammen, zodat er geen scherpe delen meer uitsteken.

Succes met de afhandeling, blijft altijd vervelend zoiets, maar wat Theo ook al zegt met een beetje mazzel hou je er nog een paar centen aan over. :mrgreen:
 #24403  door Theo
 
epmans schreef: (ik heb in ieder geval die delen dus gevonden :D )
Dit zou zomaar kunnen betekenen dat Epmans het heeft liggen voor je, maar ook weer niet, je weet het nooit met zo'n halve kreet in het luchtledige van deze man :mrgreen:
 #24404  door Theo
 
Nog een tip van Flip:

Mocht je geen gebruikt spul in Granit Silber kunnen vinden en je gaat over tot spuiten, laat dan meteen die lèlleke achterbumper meepakken ;)
 #24406  door epmans
 
oke dan voor theo in duidelijke taal:
ik heb meerdere voorbumpers liggen.
ik heb meerdere voorschermen liggen.
maar niet in granitsilber.

ik praat liever dan dat ik typ.
 #24426  door Tonny
 
Bedankt voor de input mensen! Pff ik baal toch wel flink, maar shit happens. Gisteren ben ik naar een schadehersteller gegaan. Aangezien ik geen rechtsbijstand heb, wordt hij mijn tussenpersoon. Hij vertelde mij dat er sowieso een schade-expert langs zal komen, aangezien ik WA verzekerd ben en de tegenpartij zal moeten vergoeden. Dus afwachten. Ik ben er nog niet over uit of ik de schade zelf ga repareren of dat ik het laat doen. Eerst maar de Expert afwachten. Jullie horen van mij.

Goed nieuws is wel dat de renovatie van het huis zo goed als klaar is. Zo kan ik binnenkort eindelijk weer verder met het klussen aan de auto.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7