E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #13825  door JerunK
 
Jgpeggeman schreef: Het viel wel op dat er best veel aanslag aanwezig is... Durf alleen niet zo goed de motor te laten flushen, omdat ik bang ben dat dan alles loskomt en mijn motor compleet in puin draait...
Binnenzijde kleppendeksel is/was bij mijn auto gewoon zwart gekoekt. Heb daarom gekozen om een tijdje mijn oliewissels met een kortere interval uit te (laten) voeren en niet te flushen.
 #13838  door danny-ex-touringE34
 
easy rider schreef:@dannytouringE34: 5-in-1 is leuk. TSL is beter.
Heb even op de site gekeken, maar is wel duur, vind ik. Betaal voor 5-in-1 € 12,95 per 450ml, geschikt voor 3.5ltr olie. Dit even € 29,95 per 250ml !! Kon niet zo gauw vinden voor ...?... ltr. Zou me nogal wat meer kosten voor 5,25 ltr olie. En hoeveel betre zou TSl nu zijn?
Groeten, Danny
 #13845  door ivo
 
De meningen over TSL verschillen, het is gechloreerde paraffine en dat werkt wel als smeermiddel in hogedruktoepassingen bij metaal ver/bewerking maar of het echt helpt bij jou dat weet ik niet. Kan Easy wellicht meer over vertellen.
Daarnaast koop je die gechloreerde paraffine voor heel wat minder dan de prijzen van TSL, of er moeten nog andere toevoegingen inzitten maar dat weet ik niet.
 #13857  door easy rider
 
Ik heb er wel eens meer wat over geschreven. "Back in the day" dat ik nog monteur was van een rallyteam gebruikte we het om de 1600CC golf GTI motoren met K-jetronic injectie heel te houden en konden zo naar 10.000 toeren gehaald worden zonder noemenswaardige schade.

Wat er in zit ga je nooit weten. Wat ik wel weet is dat het de oppervlakte spanning van de olie vergroot zodat je eigen olie onder hoge druk niet vanonder het lager weg geperst wordt. Mijn ervaringen met het spul zijn goed. Minder slijtage op bewegende delen, hogere belasting van de motor mogelijk, lager brandstof verbruiken, minder mechanisch geluid, enz.

Nee, ik heb geen aandelen bij die gasten. Ik heb ze jaren terug bezig gezien op een beurs met een timken machine en zo ben ik er mee in aanraking gekomen.
 #13860  door MemphisBmw
 
Ook ik ben zeer tevreden over de olie en de TSL, motor loopt rustiger en tot nu toe nog geen olie verbruik!
En ja er is al heel wat gedaan aan mijn auto maar daar krijg je zeker iets voor terug.....

Zie volgende foto die ik vanmiddag heb gemaakt, gaat om het verbruik op een N weg waar 80 is toegestaan(ik rijd op deze wegen altijd rond de 90kmh op Cruise Control). :mrgreen: Loopt rustiger en verbruikt minder. Auto rijd in zijn 5 op een vlakke weg.
Afbeelding

Ja het kost wat maar persoonlijk vind ik het zeker waard :) 8-)
 #13895  door danny-ex-touringE34
 
MemphisBmw schreef:Ook ik ben zeer tevreden over de olie en de TSL, motor loopt rustiger .....
Dat vind ik van de combinatie 5w40 + 5-in-1 ook heel duidelijk. Het enige wat ik kan doen is natuurlijk een keer TSL gebruiken en misschien is er een verschil te merken met "mijn" 5-in-1. De auto rijdt alleen niet meer de gezinskms zoals vroeger, dus wat 'loont' het. Groeten, Danny
 #14152  door Jgpeggeman
 
Vandaag maar eens de schnitzers onder handen genomen. De verf was niet heel mooi meer (oftewel gewoon lelijk), dus hebben we besloten om de velgen metallic zwart te spuiten.

Laagje voor laagje:

Afbeelding

Met als totaalresultaat: (metallic is moeilijk te fotagraferen)

Afbeelding

Details:

Afbeelding

Afbeelding
 #14153  door Jgpeggeman
 
owjah, even een update voor de voorlopige planning:

1. Bandjes om de schnitzers en schnitzers er weer onder

2. Grondige motorflush (ja, ik ga het toch laten uitvoeren). Het lijkt er op dat ik nu op een mix van minerale en synthetische olie rijd. Mijn garage durft het aan om de motor grondig te flushen, en dan over te gaan op volsyntheet. Volgens kroon oil http://www.kroon-oil.com/nl/productadvi ... nent:4133/" onclick="window.open(this.href);return false; moet er emperol 5w40 in. De garage durft mij hier ook garantie op te geven dat de motor niet in puin loopt. Ze hebben de laatste keer de motor goed bekeken, en durven het risico aan.

3. Rechter voorscherm vervangen

4. Dorpels laten lassen, sideskirts monteren

5. Plastidippen

6. Spaarpot verder vullen voor een complete respray

En dan tussendoor nog wat er op mijn pad komt
 #14154  door Ruck
 
Ten eerste is het goed gelukt! Als jou het zo lukt met een spuitbus? Wauw :D
Ten tweede het ziet het ook nog monsterlijk vet uit!

Je hoeft je de komende tijd gelukkig niet te vervelen ;)
Mooi lijstje!
 #14155  door Jgpeggeman
 
Ruck schreef:Ten eerste is het goed gelukt! Als jou het zo lukt met een spuitbus? Wauw :D
Ten tweede het ziet het ook nog monsterlijk vet uit!
En dat gewoon met een knikkerbus van de action. Ben benieuwd hoe het houd op langere termijn
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 31