E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27343  door P.K.
 
Het lijkt erop dat de cupjes in de hoofremcilinder stuk zijn. Dus ook de vervangende hoofremcilinder is kaput.
Dan maar een nieuwe er op.

Verder hebben ze nog gekeken naar dingen voor de Apk. 1 afkeur op retourleiding vanaf de brandstofpomp.
2 adviespunten :olielekkage en achterband.

Ik wacht nog af wat het kost als zij dit oplossen. Wel zo makkelijk als 't een beetje betaalbaar is.
 #27345  door Theo
 
Soms moet je gewoon knaken uitgeven en iemand anders de klus laten klaren, ik doe dat ook af en toe als ik er even klaar mee ben. Voelt goed ;)
 #27348  door epmans
 
en wat is er loos met die benzineleiding?

flinke puzzel zo met je remmen. had je nu alles vervangen?
ik denk vaak dat de remvloeistof ondanks advies zelden volgens voorschrift vervangen wordt en dat die verouderde vloeistof niet best is voor het remsysteem. ben benieuwd waar je garage mee komt.
 #27349  door P.K.
 
epmans schreef: 27 jun 2020, 20:56 en wat is er loos met die benzineleiding?
Die lekt door corrosie..
Zelf ook al eens gezien dat de toevoer en retourleiding roestig waren.
epmans schreef: 27 jun 2020, 20:56 flinke puzzel zo met je remmen. had je nu alles vervangen?
Ja alles behalve de leidingen zelf. Vloeistof was ten tijde van de swap inderdaad wat donker. Dat plus lang stil staan heeft waarschijnlijk de hoofdremcilinder gesloopt.
De vervangende hoofdremcilinder was ook 2dehands, dus die kan ook snel stuk zijn natuurlijk.

Garage zei na 2 uur te hebben gekeken dat het 'hoogstwaarschijnlijk' de cupjes zijn van de hoofdremcilinder. En dat ook verklaart waarom hij achter amper remt.

Maandag wordt ie weer opgehaald, dan hebben ze hopelijk ook een kostenplaatje voor me. Een nieuwe via winparts o.i.d. is rustig ruim 200 euro. Dus zal het waarschijnlijk zelf bestellen in Duitsland voor de helf van de prijs.
1 Juli vervalt de apk ook, minder handig.

Volgende week komt er een brug voor in de hobbyruimte. Kan niet wachten tot die er staat.
 #27350  door epmans
 
ja duidelijk.

hoofdremcilinder heb ik denk ik ook wel hoor, maar alleen weer 2e hands.

zag laatst bij een auto met dezelfde klachten dat er gewoon schuim uit de klauwen kwam bij het ontluchten. dat vloeistof was ook al een paar intervals niet ververst en wellicht dat zoiets inderdaad die kleppen ook kan laten vastplakken of zo. tis wat gokken of dat zo werkt, maar hopelijk komt jouw auto snel weer in orde.
 #27362  door P.K.
 
Vandaag een nieuwe hoofdremcilinder geplaatst. De garage rekende er 500 euro voor inclusief onderdeel, dus dan doe ik het liever zelf.
Helaas is een van beide gaten te groot voor de aansluiting van de remleiding...

Dus moet nieuw stukkie remleiding halen met aan 1 kant een groter formaat schroefdraad. Of iets van een draadbus eromheen.

Beetje eigen schuld, voor 40 euro een topran gekocht ipv voor 150 euro een Brembo uit Duitsland.
Vond het prijsverschil te groot voor een relatief klein onderdeel. Dan ben ik toch wat eigenwijs daarin.

To be continued..
 #27363  door Theo
 
^ of die 40 euro als verlies nemen en alsnog een goeie kopen, dan hou je het allemaal origineel (voor wat het waard is)

En aangezien die dingen eigenlijk nooit stuk gaan, dan is een goeie tweedehands bij Ep vandaan ook een prima optie lijkt mij
 #27364  door danny-ex-touringE34
 
"" Die lekt door corrosie.. "" . Waar precies? Bij mijn touring waren de beide krommingen bij de achterbrug zwaar aangetast en daar preventief vervangen door benzine slangtot net onder de bodem. Niks geen gepruts' 'met bochten leggen etc. over het subframe. Groeten, Danny
 #27380  door P.K.
 
Theo schreef: 05 jul 2020, 09:15 En aangezien die dingen eigenlijk nooit stuk gaan, dan is een goeie tweedehands bij Ep vandaan ook een prima optie lijkt mij
Mwah zowel bij de E30 als dus de E34 stuk gegaan. De 2dehands vervanger die ik had aangeschaft zou ook een goede moeten zijn, maar niet dus.
Beste is dan een nieuwe.

Het probleem met de remleiding aansluiting op de nieuwe topran was ook zo opgelost. Bij de automaterialen winkel stukje koperen leiding gehaald met aan 1 kant een m10 aansluiting voor op de ABS pomp, en aan de andere kant M12 voor op de hoofdremcilinder.

Afbeelding

De E34 had ook als eer om als eerste de nieuwe brug op te mogen.

Afbeelding

Eigen eazybleed achtig systeem aangesloten op 't reservoir en onder de auto de ontluchtingsnippels open kunnen draaien voor 't ontluchten. Wat een gemak.
Aan de achterzijde kwam de remvloeistof en lucht er met mach 2 uitzetten dus het werkte eindelijk weer mee.

Ook met de motor aan heb ik nu weer remdruk, dus dat probleem is eindelijk opgelost.
ABS doet nog niks, maar dat kan mij op 't moment weinig schelen.

Volgende week donderdag mag de E34 voor de apk. Enige afkeurpunt was een brandstofleiding voor de ontluchting/retour.
Kon er met de brug nu zelf even goed inspecteren, en het is duidelijk geen twijfelgevalletje..

Afbeelding

En van dichtbij is het helemaal duidelijk

Afbeelding

Heb gevraagd aan de garage waar ik 'm breng voor de apk of ze daar een nieuw stukje tussen kunnen zetten.
Later maar eens zelf vervangen voor een koperen leiding o.i.d.

De E39 doet het ook weer trouwens. Na horror verhalen over kapotte vliegwielen etc bleek het een kapotte bougie van 1,5 maand oud te zijn waardoor de hele auto trilde.
Gaat nu weer heerlijk vooruit, dus heb 'm gisteren getrakteerd op een oliebeurtje en vandaag even gewassen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13