E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26372  door Theo
 
Precies, ik had eerst een A8 van 1994 en een sloper van 1997 en die hadden het niet en nu in mijn 99-er (van na de facelift dus) zitten ze erin.
 #26373  door Lohran
 
Theo schreef: 31 okt 2019, 19:00 Precies, ik had eerst een A8 van 1994 en een sloper van 1997 en die hadden het niet en nu in mijn 99-er (van na de facelift dus) zitten ze erin.
Ah ok, en de E39 had ze wel ook vanaf het begin? Ik vond die lampjes ook altijd mooi in m'n Audi's. Veel tijd doorgebracht in m'n A4 B5 1.9 TDI quattro :mrgreen:

Wat betreft de xenon, zoiets wil ik ook nog gaan doen in de E34. Maar ik wil dan weer per se 4300k omdat dat in die tijd een OEM kleur was (zoals in de E32). Maar zit ook te kijken naar LED. Op aliexpress heb je setjes waar ik goede dingen over lees en sommige zijn ook in 4300k te krijgen. Alleen zit je weer met een ventilator er achter. Iemand daar toevallig ervaring mee?
 #26374  door P.K.
 
Lohran schreef: 31 okt 2019, 21:27 Wat betreft de xenon, zoiets wil ik ook nog gaan doen in de E34. Maar ik wil dan weer per se 4300k omdat dat in die tijd een OEM kleur was (zoals in de E32). Maar zit ook te kijken naar LED. Op aliexpress heb je setjes waar ik goede dingen over lees en sommige zijn ook in 4300k te krijgen. Alleen zit je weer met een ventilator er achter. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Ventilator? Bedoel je niet van die koelribben? Heb je ook wel zonder. Zelfs met afstandsbediening om de kleur te veranderen :lol:
De warmte van leds vallen ook wel mee en je behuizing is van metaal en glas, dus dat kan wel wat hebben.
Wil zelf wel led plaatsen in m'n mistlampen, want dat is nu gewoon leuke sfeerverlichting en niet meer dan dat.
Zelfs de mistlampen van m'n 9 jaar oudere e30 geven meer licht.
 #26375  door Lohran
 
P.K. schreef: 31 okt 2019, 23:57
Lohran schreef: 31 okt 2019, 21:27 Wat betreft de xenon, zoiets wil ik ook nog gaan doen in de E34. Maar ik wil dan weer per se 4300k omdat dat in die tijd een OEM kleur was (zoals in de E32). Maar zit ook te kijken naar LED. Op aliexpress heb je setjes waar ik goede dingen over lees en sommige zijn ook in 4300k te krijgen. Alleen zit je weer met een ventilator er achter. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Ventilator? Bedoel je niet van die koelribben? Heb je ook wel zonder. Zelfs met afstandsbediening om de kleur te veranderen :lol:
De warmte van leds vallen ook wel mee en je behuizing is van metaal en glas, dus dat kan wel wat hebben.
Wil zelf wel led plaatsen in m'n mistlampen, want dat is nu gewoon leuke sfeerverlichting en niet meer dan dat.
Zelfs de mistlampen van m'n 9 jaar oudere e30 geven meer licht.
De meesten hebben een ventilator er achter om te koelen. Er zijn er een paar die van die lappen er achter hebben, maar ook die nemen veel ruimte in, misschien wel meer zelfs. De lampen die dat niet hebben (en die je van kleur kunt veranderen) zijn meer decoratief. Ik heb me er wat over ingelezen en die met Lumileds schijnen momenteel wel de beste te zijn. Deze kom ik vaak tegen en zijn in 4300k te bestellen. Dus misschien waag ik me daar wel aan. Weet alleen niet of het past, omdat er al niet zoveel ruimte is bij een V8 (door de rembekrachtiger). Maar kan ze altijd nog in de mistlampen gooien anders.
 #26378  door danny-ex-touringE34
 
epmans schreef: 31 okt 2019, 09:39 is om lampjes in de voetenruimte te maken die met het openen vd deur aan springt.
Die voetenruimte verlichting vind ik fraai. Mijn probleem is echter dat er iets mis is met mijn deurcontacten: binnenverlichting gaat niet meer aan bij 't openen v/d deuren. Als ik de schakelaar in die stand zet, blijft de binnenverlichting branden bij het sluiten van de deur(ren). Ook werkt de draadloze CV- zender, dan wel het stuurkastje, niet meer. Kan sluiten-ontsluiten alleen nog met de sleutel doen. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Groeten, Danny
 #26552  door P.K.
 
Recent een poging gedaan om de rode e39 lampjes in te bouwen.
Ik wilde ze niet in de lamp in het plafond hebben, vind ik niet mooi.

Heb een verlichtingsset van een e39 aangeschaft voor 10 euro. Dat wil zeggen de lamp in het midden plus de 2 lampen achter de zonnekleppen. Ideeal voor voetenruim verlichting zoals epmans die op de foto had paar reacties terug.

De 2 leds uit de lamp gehaald.
Had nog een plastic plaatje waar ik (samen met m'n pa) 2 gaten in heb gemaakt en voorzien van led houders.

Afbeelding

Daar de leds ingedrukt. Ik heb het stukje plastic waar de leds normaal gesproken in verzonken liggen ook gebruikt om ook dat effect in het plaatje te krijgen. Anders steekt de led met z'n bolletje buiten de houder.

Afbeelding

Ondertussen ook nog even de dakraamschakelaar gedemonteerd want het lampje is al tijden stuk.
Afbeelding

Nieuw lampje op gesoldeerd, helaas niet een oranje/rood lampje maar een witte. Er kan nog wat lampenlak over zodat ie rood wordt, maar dat is een nutteloos detail voor later.
Afbeelding

Voorzichtig het stof in het paneeltje weggesneden en het stukkie plastic met de lampjes erin gedrukt. Vervolgens vast gezet met hete lijm. (iets teveel lijm want het plaatje staat ietsjes bol)
En zo ziet het er gemonteerd uit. Niet slecht vind ik zelf voor een 1e prototype. Ja het kan mooier maar dan moet ik alles overnieuw doen en waarschijnlijk net iets anders.

Afbeelding

En 's avonds:

Afbeelding

Resultaat: Ik zie er niet heel veel van, maar ik woon en rij ook vaak in stedelijk gebied dus dan is er teveel extern licht om de lampjes echt waar te nemen.
Vind het wel cool, ook dat m'n schakelaar weer verlicht is.

Nu nog even uitzoeken hoe ik het doe met de instapverlichting onder de achterbank, en welke instapverlichting ik moet hebben voor de voetenruimtes voor. :mrgreen:
 #26553  door Theo
 
Leuke freubeldingetjes, die kleine details maken je auto net effe leuker.

Zo heb ik op mijn cabrio al jaren een lief chromen randje om de grille, net als een ouwe E23 en E24, gewoon omdat ik het zelf zo leuk vind. Voor de één is het kinderachtig, voor de ander is het de kers op de taart ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26554  door epmans
 
Ik heb van die lampjes uit de c style van een e36 bewaard om ze ooit in te bouwen voorin naast de verwarming en achterin is in dit geval de makeupspiegelverlichting vd e34 gebruikt.
En ik heb dan dus wel in de juiste kleur. Mijn interieur is beige en heb dus de onderdelen ook in beige apart gelegd.
 #26556  door P.K.
 
Theo schreef: 10 dec 2019, 07:36 Leuke freubeldingetjes, die kleine details maken je auto net effe leuker.

Zo heb ik op mijn cabrio al jaren een lief chromen randje om de grille, net als een ouwe E23 en E24, gewoon omdat ik het zelf zo leuk vind. Voor de één is het kinderachtig, voor de ander is het de kers op de taart
Ik snap dat wel, dat maakt het ook écht je eigen auto.
Mijn E30 ziet er ook niet uit als een andere dankzij de aero bumperlip en het Weber embleem in de grill.

Toch even een fotootje :mrgreen:
Afbeelding

M'n E34 is wat dat betreft nog redelijk standaard. Die zwarte wrap tussen de achterlichten is dan bijvoorbeeld weer een beetje mijn puntje op de i.
Ik ontdekte laatst dat de grill in de bumper naast de M-tech en M versies ook nog kunnen verschillen of je bijvoorbeeld een US versie of Diesel hebt. Dus nu wil ik eigenlijk ook nog die kapjes naast de mistlampen die de grill in de bumper breder maken. Totaal overbodig voor een 518 maar voor mijzelf een leuk detail.
epmans schreef: 10 dec 2019, 10:45 Ik heb van die lampjes uit de c style van een e36 bewaard om ze ooit in te bouwen voorin naast de verwarming en achterin is in dit geval de makeupspiegelverlichting vd e34 gebruikt.
En ik heb dan dus wel in de juiste kleur. Mijn interieur is beige en heb dus de onderdelen ook in beige apart gelegd.
Ja die spiegellampjes van een E39 lijken er erg veel op, dus dat is prima. Ze zijn alleen wel beige bij mij, dus ik moet die kapjes grijs spuiten.
Maar hoe sluit ik die lampjes onder de bank en voorin juist aan? Daar zit ik nog mee, want dat moet natuurlijk net zoals de normale verlichting aan gaan.

DIe E36 lampjes, zijn dat deze?:
Afbeelding
 #26855  door P.K.
 
Weer tijd voor een update:

Te beginnen met het wisselen van de set wielen.
Aangezien mijn e34 niet verlaagd is en geen dik bumperpakket heeft vind ik style 5 een van de mooiste wielen voor onder een E34. Geeft het net wat extra oldschool look wat ik zo mooi vind. Helaas zijn de banden van de style 5 set die ik al had kneiterhard en ook nog eens in de verkeerde maat. Dus reed ik een tijd rond op style 2, ook prima, maar die banden zijn ook niet alles meer.
Dus wilde al andere banden regelen voor op de style 5 die ik had, totdat ik een advertentie zag op marktplaats voor een set style 5 met prima banden voor een prikkie en niet te ver van mij vandaan.

Dus die maar opgehaald en de volgende dag meteen gewisseld.

Voorzien van lekker dikke ballonbanden. 205/65/15. Heb zelfs Michelins op de vooras, voor een 518 rijder is dat pure luxe.
Afbeelding

Kijk dan hoe mooi :mrgreen:
Afbeelding

Volgende mini projectje waar ik mee bezig ben is deur verlichting, dus als je de deur open doet dat er een lampje naar beneden schijnt zodat je ziet waar je in/uit stapt.

4 leds in een led houder met een schroefbare ring er op, zodat de leds vast kunnen in 1 van de afwateringsdoppen onderin de deur. Vandaar ook dicht gemaakt met lijm, zodat er geen water bij kan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste zit nu in de bijrijdersdeur. Nog niet aangesloten. Moet stroom aftappen van de deurschakelaar, en daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Volgende to do dingetje was het vervangen van de bougies. Ik had na de motorswap de oude verrote bougies uit de M42 gehaald en daar de M40 bougies in gedaan. Dat kan, maar die gingen dus ook al 27.000km mee voor gewone koperbougies. Dus die waren wel aan vervanging toe.
Meteen vervangen voor NKG LASER PLATINUM PREMIUM bougies, jaja zo staat het echt op het doosje:
Maakt ook wel duidelijk verschil.
Afbeelding

Gisteren maar eens begonnen aan het vervangen van mijn temperatuursensor. Ik rijd al een half jaar rond zonder werkende temp sensor, en ik vond het wel eens tijd worden.
Dus eerst gekeken hoe ik er bij zou kunnen komen, maar helaas had het internet gelijk en moet het inlaatspruitstuk los. Ook al een keer gedaan met de M40 motor, dus zo ingewikkeld is het niet. Moest alleen even tussen de buien door...

Afbeelding

Bovenste stuk los gehaald, zodat ik bij de moeren voor het onderste stuk kon komen. Ook die los gehaald en het spruitstuk een eindje los gehaald. Dan kom je er net bij zonder dat echt alles los hoeft.

M40 sensor die ik ging plaatsen eerst doorgemeten, weerstand zakte keurig met een vlammetje er onder. Dus die was nog goed. Meter in de tellerbak ook nog even getest door de knop in te drukken en de auto op contact te zetten, ging prima.
Toen sensor aangesloten op de stekker. Eerst geprobeerd te testen met een fohn en later met een aansteker. Maar dat koper koelt zo snel weer af dat je daar niks van zag. Ook had ik nog geen massa aangesloten, zonder werkt de sensor niet. Dus bij poging 3 maar een dop gepakt van een spuitbus en gevuld met kokend water. Daar in gedipt zodat ie ook warm zou blijven.

Afbeelding

En verrek het werkt!

Afbeelding

Dus sensor gewisseld, alles weer terug gebouwd en starten maar. Helaas loopt ie nu nogal kut, heb ergens nog een vacuumlek zitten. Juist nog wat lekjes opgelost maar dat was niet voldoende schijnbaar.

Klusje voor morgen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13