E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26229  door Rudi_540
 
Lohran schreef: 06 okt 2019, 20:03 Bij Ekris kun je nog veel bestellen: https://bmwshop.ekris.nl/
Offenga heeft ook nog wat klein spul.
En epmans op dit forum heeft heel veel gebruikt spul.
Bedankt! Ik heb de circlips, borgpinnen en de boutjes voor de gasveren besteld bij Ekris. Die dingen moeten goed en nieuw zijn.
Ik heb al een lijstje gemaakt met onderdelen die ik nodig ga hebben / wil vervangen met tweedehands onderdelen. Zal die binnenkort nog ff uitbreiden en contact opnemen met epmans
 #26350  door Rudi_540
 
Vandaag heel de dag bezig geweest om de linker achterdeur te openen maar helaas is het nog niet gelukt. Rick is ook ff langs geweest maar krijg hem ook niet open.
Weet iemand toevallig een trucje om hem open te krijgen? Het paneel is er al af.
De hendel aan de buitenkant zit niet aangesloten en met de hendel aan de binnenkant krijg ik hem niet open. Het slot werkt, die gaat gewoon netjes open en dicht bij het draaien van de sleutel.
Ik heb al geprobeerd op verschillende plekken te drukken/trekken maar helaas. Door er van binnen naar te kijken lijkt mij dat ik deze hendel moet duwen om de buitenhandgreep te simuleren maar helaas krijg ik de deur daarmee ook niet open.
Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd te fotografen maar de ruimte is nogal beperkt

Afbeelding

Afbeelding


Ik kwam ook nog deze losse connector tegen, weet iemand zo waar die voor is?

Afbeelding
 #26351  door Rudi_540
 
Per ongeluk dubbel gepost
Laatst gewijzigd door Rudi_540 op 27 okt 2019, 08:29, 2 keer totaal gewijzigd.
 #26352  door epmans
 
rudi, om je te helpen met de deur wil ik exact weten welke deur het is.
Dan wil jij dus weten wat je aan dat slot moet bewegen om de deur te openen maar het kabeltje voor de bediening van binnenuit ontbreekt?

dan die stekker, nee ik weet het niet maar ik meen mij te herinneren dat ik daar laatst wel een kabel heb verwijderd die helemaal naar achterin kwam. voor montage trekhaak?
 #26353  door Rudi_540
 
epmans schreef: 26 okt 2019, 20:37 rudi, om je te helpen met de deur wil ik exact weten welke deur het is.
Dan wil jij dus weten wat je aan dat slot moet bewegen om de deur te openen maar het kabeltje voor de bediening van binnenuit ontbreekt?

dan die stekker, nee ik weet het niet maar ik meen mij te herinneren dat ik daar laatst wel een kabel heb verwijderd die helemaal naar achterin kwam. voor montage trekhaak?
Inderdaad, Rick/Ruck had er over dat er een pinnetje of iets zou zijn wat je in moet drukken om de deur handmatig te openen.
Het gaat om de linker achterdeur, die achter de bestuurder.

Ik dacht dat de deur misschien op kinderslot zit maar aangezien die deurgreep aan de buitenkant van de auto niet aangesloten zit krijg ik de deur daarom niet open?
 #26354  door epmans
 
ik heb nog een foto gevonden op mn pc. hier zie je een groene kabel, door daar richting voordeur te trekken open je de deur.

dat kinderslot dan... tsja dat los je dan nog niet op als dat in gebruik is... dan moet ik dus nog ff zoeken naar een foto van het slot om te zien wat er wordt bewogen bij openen van buiten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26355  door epmans
 
nou ik heb wat gevonden, hoop dat je er wijzer uit wordt.

je ziet oa een handvat LV met een pin omlaag. die trekt aan het slot om los te gaan dus die moet je hebben maar dan op LA.
en nog een (RA) met de kabelboom in het cv apparaatje. die zou ik in ieder geval even er uit halen want het kan ook nog daaraan liggen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26356  door Rudi_540
 
Die groene kabel had ik al geprobeerd, die gaat naar de deugreep aan de binnenkant van de auto. Helaas deed die het gewoon en trekken aan die kabel hielp ook niet.
Bedankt voor de foto's! Die ga ik eens goed bestuderen, hopelijk kan ik daar wat wijzer uit worden.
 #26359  door epmans
 
ik heb vanmiddag nog een LA slot gevonden in de stelling.

de fotos zouden eigenlijk in andere volgorde moeten zijn.
die schroevendraaier laat zien waar je het kinderslot kan bedienen. dat lukt nu natuurlijk niet omdat de deur dicht is.
dan het rode dingetje is horizontaal dus die slot is niet in kinderslot, zodra je het verdraait gaat het rode ding diagonaal staan. misschien kan je die omwippen met een schroevendraaier vanuit de binnenkant.
maar die grote hendel moet je naar de buitenkant duwen. als je die kan vinden (denk makkelijkst door eerst cv motor te verwijderen) zou je de deur open kunnen krijgen mits het aan het kindersot komt.

succes maar weer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26387  door Rudi_540
 
Het heeft ff geduurd maar;
Afbeelding


Toen het na een aantal uur nog niet gelukt was heb ik besloten stukken van het slot, voorzichtig, te slopen. Eerst heb ik al het plastic eromheen eraf gehaald maar daar kwam ik niet veel verder mee. Toen heb ik geprobeerd zoveel mogelijk het binnenwerk van het slot bloot te leggen en daardoor heb ik uiteindelijk de deur open gekregen.

Dit was het probleem;
Afbeelding

Het lijkt mij dat dat pinnetje omhoog getrokken hoort te worden maar daar zit dus geen kabel meer omheen. Door met een schroevendraaier het pinnetje omhoog te duwen kreeg ik de deur open. Helaas het slot er wel voor kapot moeten maken maar ik ging er toch al vanuit dat ik die moest vervangen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8