E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26701  door Ruck
 
Die wordt dadelijk weer helemaal nieuw :D
Hij staat nog steeds aan de weg ipv erop toch?

De e91 nog niet verkocht?
 #26714  door Rudi_540
 
Ruck schreef: 03 jan 2020, 09:32 Die wordt dadelijk weer helemaal nieuw :D
Hij staat nog steeds aan de weg ipv erop toch?

De e91 nog niet verkocht?
Ja, geen half werk hé

Hij staat inderdaad nog aan de weg, of ja nu niet meer want de weg is weggehaald :p
De E91 is helaas nog niet verkocht. Nog geen eens een reactie erop gehad terwijl ik er net bedrag voor vraag als ik zo kijk naar de andere die te koop staan. Twijfel er steeds meer over om eens bij wijkopenauto's langs te gaan. Elke keer als ik die V8 start wil ik hem niet meer uitzetten en gewoon gaan rijden.

Ik ga trouwens een systeempje maken om de injectoren goed te reinigen. Iets wat om de x seconde de injectoren opent zodat ze ook van binnen echt goed schoon worden in het ultrasoon bad. Als je wilt kunnen we die van jouw ook erbij doen, Rick.
 #26765  door Rudi_540
 
De injectoren zijn in het badje geweest en zijn weer als nieuw. Uiteraard ook nieuwe o-ringen eromheen gedaan,

Afbeelding


Het viel mij op dat bij 1 van de injectoren een stukje in afgebroken. Het lijkt mij niet dat het kwaad kan maar weet iemand dat zeker?

Afbeelding



Vanmiddag wou ik de stuurbekrachtingsvloeistof vervangen maar toen kwam ik erachter dat het hele reservoir leeg was... Dus maar bijgevuld en ontlucht.

Ik wil proberen om mijn radio werkend te krijgen, het is een BMW Business CD (type CD43), zou iemand daar tips voor kunnen geven? Ik kan de radio aan en uit zetten en dat was het. Ik zie alleen het oranje licht als ik hem aanzet, geen tekst en er is geen geluid. De kabels zitten er allemaal in en de antenne is ook aangesloten. Hij pakt ook geen cd's. Ik weet niet of er nog een in zit want hij reageert niet op de knoppen.
 #26780  door Rudi_540
 
Afgelopen zaterdag de auto op de brug gehad. Het zag er op zich allemaal prima uit. Een aantal uitlaatbeugels waren doorgeroest maar verder nergens roest te bekennen.
Kon nu ook goed zien dat er al wat laswerk gedaan is aan de uitlaat demper. Ik ga zelf nog wat gaten dichtlassen in de demper zodat hij straks door de APK komt. Het plan is om, waarschijnlijk in de zomer, een uitlaat op maat te laten maken.
Wij hebben ontdekt waarom de kap van de radiator kapot is en de radiator zelf is vervangen. De airco pomp zit helemaal vastgeroest en er zit geen riem om. Onze gok is dat die los is gekomen en de vorige radiator kapot heeft geslagen.
Ik zag nogal wat prijsverschil tussen verschillende merken airco pompen. Zit er ook echt een groot kwaliteitsverschil in? Ik heb er geen 7-800 euro over dus dacht aan een goedkoper merk. Of is het misschien beter om een nette tweedehands pomp te zoeken en daar zelf de lagers etc. van te vervangen?

Uiteraard een aantal boutjes gevonden in de carterpan, alle andere bouten kon je zo met de hand los draaien. Dus maar goed dat we die nu met loctite hebben vastgezet.

Afbeelding


En waarschijnlijk ook het probleem van de radio gevonden;

Afbeelding
 #26790  door Coach
 
Werkt de radio nu weer? Wat was het probleem?
 #26808  door Rudi_540
 
Coach schreef: 28 jan 2020, 01:56 Werkt de radio nu weer? Wat was het probleem?
Nog niet, ik hoop dat de losse kabel het enige is maar ik heb niet het juiste opzetstuk om die weer vast te solderen. Het schermpje + printplaat liggen nu bij ASML, als ze het daar niet kunnen maken dan kan niemand het. Zodra alles weer in elkaar zit laat ik je weten of dat de oplossing was.
 #26817  door Theo
 
Rudi_540 schreef: 27 jan 2020, 11:11
Uiteraard een aantal boutjes gevonden in de carterpan, alle andere bouten kon je zo met de hand los draaien. Dus maar goed dat we die nu met loctite hebben vastgezet.
Die loslopende oliepompbouten is voor mij het grootste wonder der E34 V8-en. Hoe is het mogelijk dat die bouten eruit lopen, lekker onderin het carter gaan liggen en vervolgens geen enkele schade aanrichten? Je zou op voorhand toch voorspellen dat een blok compleet aan puin loopt als je er wat losse bouten in gooit :?

Ik heb ook twee V8-en gehad en bij allebei was het gewoon spectaculair hoe los die pomp zat. Thuis zei ik toen heel stoer, we waren nog maar nèt op tijd, alles hing al los!! Maar het loopt eigenlijk nooit in elkaar, ik heb er nog nooit iemand over gehoord.
 #26818  door epmans
 
ik heb er ook altijd voor gevreesd en heb daarom jaar of vier/ vijf terug toch maar eens die pan er onder vandaan gehaald.
Er was niks loos!
 #26830  door Rudi_540
 
Gisterenavond te horen gekregen dat de radio weer werkt, het was inderdaad die ene kabel! De radio vroeg om een code maar die heb ik gelukkig nog tussen alle papieren kunnen vinden, had absoluut niet verwacht dat die nog bewaard was en nog leesbaar zou zijn.
Niet alle pixels werken maar daar wordt volgende week nog naar gekeken. Een aantal "traces" op de printplaat zijn kapot.
 #26832  door Rudi_540
 
De radio is weer volledig functioneel en alle lichtjes zijn vervangen voor leds

Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8