E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #28297  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Gert. Dat zou klote zijn. Je had al op internet gekeken en ben je deze site ook tegen gekomen?
https://angry-ass.com/product-organizer ... e-actuator.
En zou je in Duitsland bij een dealer terecht kunnen? Ik heb wel eens onderdelen bij Helming & Sohn Gmbh in Meppen gehaald, maar dat kwam omdat ze daar goedkoper waren. Succes, hoop dat je er ééntje weet te vinden. Groeten, Danny
 #28298  door Gert
 
Ik had hem gezien ja, maar bedankt in ieder geval.

Dealers hebben hem niet meer. Ik lees overal op internet dat ze nergens meer zijn. Dan blijft die Angry-ass over, beter duur dan niet te koop :-)

Maar misschien heb ik geluk, ik heb gisteravond nog even getest met een ander slangetje en toen deed ze het wel. Ik denk dat mijn oude slang niet zuiver meer sluit. Vandaag even verse scoren en verder onderzoek doen.
 #28300  door johan525
 
Ik hoop voor je dat het een slangetje is.

Sowiso erg jammer dat bij BMW steeds meer onderdelen voor de e34 vervallen.
 #28302  door Gert
 
danny-ex-touringE34 schreef: 20 dec 2021, 18:49 Die actuator, staat wel bij : variabel. Dat is dan met verschillende tussenstanden ?
Nee hoor, is gewoon aan/uit. In theorie zou je inderdaad verschillende standen kunnen hebben, maar dat komt dan wel zo akelig precies op vacuüm, dat doet die ouwe meuk niet :-)
Ik heb wel eens getest onder het rijden met een vacuümmeter en dan zie je gewoon dat ie aan en uit gaat. Spannender is het niet.
 #28303  door danny-ex-touringE34
 
Oké, in dat geval: blijkt toch dat het vacuum gedeelte lek/stuk is, dan is de oplossing misschien een los vacuum potje, dat ik nog heb liggen van de lpg installatie van m'n E28. Vandaar de vraag. Groeten, Danny
 #28307  door Gert
 
Dat klopt. Er kan gewoon een normale vacuüm pot op. Moet ie nog wel pas gemaakt worden. Helaas nog geen tijd gehad om te testen.

Ook het synchroniseren ging niet lekker de laatste keer, wat veroorzaakt werd door te ruime slangen. Ik heb inmiddels nieuwe dunnere slangen en dan waag ik weer een poging. Ga ik ook een rondje sturen met een vacuümmeter om te kijken of het inlaatstysteem ook operationeel is zoals het hoort.
Hier synchroniseer ik mee:

Afbeelding
 #28308  door Gert
 
Verhip, benzine lucht, even snuffelen, rubber leiding lek bij de motor.
Als ik vanavond tijd heb even opereren.
Vorig jaar ook al een leiding lek. Uiteindelijk gaan ze allemaal een keer :grinning:
 #28309  door Gert
 
Nou, vanavond even de voorkant op een bok en een blik geworpen. Met een beetje prutsen kon ik de slang weghalen en een nieuwe installeren. Die had ik nog, mazzel. Ook weer gefixt.
Meteen het luchtfilter vervangen, ik had de boel toch open en een vers filter op de plank liggen voor dit soort momenten :smiley:

Daarna even afgetankt want na die benzinemeter avonturen bleek, dat als de tank vol zit, dat de meter dat niet aanwijst. En daar kan de autist in mij niet tegen. : :roll:

Afbeelding

Dus, die moet er weer uit en weer netjes op 'tijd' gezet worden. Kan mooi meteen als ik die sleepring vervang, die heb ik inmiddels ook binnen via Eric.

Meteen het vacuümpotje getest, maar die is nog dicht. Naar het tankstation even de vacuümmeter er aan gehangen en ook dan werkt het systeem. Altijd prettig om te weten.

Accu even onder stroom gezet, want mijn echtgenote vond dat ie nogal traag aansloeg.

Helaas zag ik met het laten zakken van het bestuurdersraam, dat ie wat schuin ging hangen en meteen zwaar gaat lopen. Dus dat moet ook nog even open. Zucht, ouwe troep.
 #28312  door Gert
 
Zo, en klaar.

Het raam was niets aan te zien, vreemd genoeg. Alles zat goed en er was ook niets stuk. Dus de boel maar even goed gesmeerd en nu loopt ze weer probleemloos?? Raar.

Benzinemeter gefixt, die is goed nu.

Afbeelding

Sleepring vervangen, maar ik heb niet de indruk dat het geschaaf daar vandaan kwam.

Daarna nog het interieurfilter ververst en nog even met de juiste slangen de gaskleppen gebalanceerd.

Morgen even testen en dan kan ze er voorlopig weer tegenaan, hopen we dan maar.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12