E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #12624  door Gert
 
Momenteel wat tankvlotter perikelen. Soms was de tank voller dan vol en soms helemaal leeg, kortom, tijd voor actie.
Even snuffelen op het internet leverde dit document op:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=681659" onclick="window.open(this.href);return false;

Aldus aan de slag. Omdat het altijd wat makkelijker praat met een plaatje:
Afbeelding

Hier is de tank open. De boutjes waren wel erg verroest. Met beleid en met wat poetsen met een staalborstel en wat WD40 verder, voorzichtig verwijderd. Misschien dat ik de draadeinden even opnieuw op snij.
Wat zit er nu voor stekker daar rechtsboven?


Om het ding uit elkaar te halen moet er een schroefje aan de onderkant los. Dat stond niet in dat pdf document en waarschijnlijk heb ik met mijn gemartel de drijver zelf vermoord. Kortom, deze is doormidden.
Hier een slechte foto van het schroefje met een bitje wat erbij hoort. Uiteraard weer iets aparts:
Afbeelding

Het ding verder schoongemaakt en de drijver proberen te fixen. Maar ik denk niet dat dit een lang leven beschoren is.
Met nameten geeft de vlotter wel juiste waardes door.
Afbeelding

Afbeelding

Afijn, Ivo zou een ander exemplaar regelen. Zodra deze binnen is, onderwerp ik deze aan een klein onderzoek en dan gaat die erin. Ik weet niet of ik al die drama's aan wil gaan om eerst die gefixte te installeren en na een week of wat erachter te komen dat ze weer stuk is.
Laatst gewijzigd door Gert op 18 nov 2020, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 #14535  door Gert
 
Gister kwam mijn echtgenote binnen met vraag of ik even wilde kijken, want er was vast iets niet goed met de auto.
Als je de auto start en een stukje rijd, ligt er een plasje onder.
Ik mee, kijken en zie dat er benzine onder uit zeikt.
Kap open en ik zie het bij een slangverbinding sproeien!

Slang heb ik zat liggen, dus tien minuten later gefixt.

Stukje opvoerslang:
AfbeeldingAfbeelding

Het was me echt nooit opgevallen dat deze zo slecht was! Schoonheidsfoutje. Afijn het is weer klaar, dankzij mijn meisje. Het ding had wel af kunnen fikken....

De vlotter doet het trouwens nog steeds. Dat verbaasd me wel. De drijver heb ik gewoon aan elkaar gelijmd. Schijnbaar lost deze lijm niet op in de benzine. :D
Wel meen ik een keer gezien te hebben dat als de tank, zo ongeveer, op een kwart staat, dat de wijzer een keertje helemaal naar leeg ging, maar zeker weet ik dat (nog) niet.
Laatst gewijzigd door Gert op 18 nov 2020, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
 #17203  door Gert
 
Weinig spannends, maar: airco fixen, kleppen nakijken en stellen, olie's wisselen:

Afbeelding

De condensor is lek en de leiding ( = vier dagen levertijd) ook. Hebben ze in ieder geval tijd genoeg om de kleppen te checken :)
Laatst gewijzigd door Gert op 18 nov 2020, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 #19549  door Gert
 
Hmmm, nie goe nie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gert op 18 nov 2020, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 #19565  door Gert
 
Wegens drukt nog geen verhaal kunnen tikken, bij deze maar even.

Omdat de motor niet mooi meer rond liep, even nieuwe bougies gemonteerd. Dit samen met wat filters etc, leuk avond klusje.
Eerst bougies checken op electrode afstand en na montage de auto gestart. Direct liep ze al niet mooi. Hmm, raar. Even een paar meter rijden en kijken wat er gebeurd.
Welnu, ze liep gewoon op vijf poten. Dus snel uitzetten en toen rook ik al wat vreemds.... wat nu dan?

Kap open en onder de deksel van de bobines kwam al een boel rook zetten, dus ik schrok me wezenloos. Zou ik een bougie niet goed aangedraaid hebben?? Dat kan toch niet!
Kap eraf en toen zag ik deze gesmolten bobine. Zeer apart, nog nooit gezien of meegemaakt. Het was de bobine welke het dichts bij de cockpit zit, dus die heeft het ook het warmst. Ik weet niet of dat invloed heeft, maar ik verzin zo maar wat.

Afijn, nieuwe besteld en die komt soon.
 #19610  door Gert
 
Nou, de bobine van de dealer is binnen. En wat denk je:

Afbeelding

"Made in China" dus!
Ik dacht: laat ik het eens bij de dealer bestellen. Dan heb ik een echte, niet dat een Chinese niet echt is, maar ja, je weet wel. Iets met authentiek, origeneel, etc etc. Staat er China op.

Oké. Onlangs bestelde ik ook nieuwe injectoren voor mijn Celica. Die hadden ze ook voor weinig bij Ali in China. Maar uiteindelijk durfde ik dat niet. Ik dacht: doe de dealer, dan krijg ik van die echte Nippo Denso's.
Aldus heb ik ze besteld bij de dealer.
En wat denk je.... ook bij Toyota: made in China... zucht. Sterker nog, deze "originele" injectoren zien er exact hetzelfde uit als die bij Ali. Alleen bij Ali zijn ze een kwart van de prijs.

Afijn, zodra ik mijn NGK bobine heb, eens kijken wat daar op staat.
Laatst gewijzigd door Gert op 18 nov 2020, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 #19612  door ivo
 
Ja zelfs BMW laat tegenwoordig daar delen maken. Ook veel plastic delen en zaken als filters komen er vandaan....
Mijn laatste NGK kwam uit India, dus ben benieuwd.
 #19616  door Gert
 
ivo schreef:Mijn laatste NGK kwam uit India, dus ben benieuwd.
Alstublieft, nu weet u alles weer:

Afbeelding

Afbeelding

Moet ik bij vertellen dat de contactstaaf van deze NGK te kort is. Maar deze kun je van de oude afpakken en op die NGK drukken. Ik heb het even getest en het is starten lopen, gewoon op zes poten.

Afijn, als je even snuffelt op internet dan vindt je deze NGK voor tussen de drie en vier tientjes.

Bij de dealer had ik een rekening van 65 voor de bobine en 11 euro voor de staaf. Die staaf is trouwens van Bremi. Made in Germany, staat daar op. :D
Maar die bobines zijn dus allemaal "Made in China".

Van uit mijn jonge jaren kan ik me nog herinneren dat er lacherig gedaan werd over "Made in Japan", en we weten hoe dat afgelopen is.
Dat zien we nu dus met China....
Laatst gewijzigd door Gert op 18 nov 2020, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 #19618  door easy rider
 
China heeft maar liefst 41 automerken. Ik denk dat die gasten best in staat zijn een redelijk auto onderdeel te maken.
 #19637  door danny-ex-touringE34
 
Heb in 2010 een gebruikte set gekocht en dat was 'made in Tunisia' .
Zou ik zo niet verwachten dat er daar (deze) onderdelen voor BMW gemaakt zouden worden.
tn_E34 bobine 005.JPG
Groeten, Danny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12