E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #23162  door Theo
 
Oké weer een update:

Na plaatsing van de juiste versnellinsbakrubbers en een niet versleuteld 3.64 diff zijn de tillingen nu definitief uit de wereld, daar kan ik een 'vink' achter zetten. De uitlaatellende blijft echter maar doorgaan, de 'verse' M30 uitlaat bleek totaal verrot onder een hitteschildje. Niet zichtbaar tijdens de aankoop helaas, daar kwam ik pas achter toen ik ging proefrijden. Een tweedehand uitlaat is maar slecht te vinden in goede staat dus.

Slechte foto van het stomme hitteschildje tussen de twee dempers in en wat er onder vandaan kwam:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23163  door Theo
 
Het glaswol onder het plaatje is gewoon een hele tijd zeiknat geweest en heeft alles eronder weg laten rotten, er is schijnbaar erg weinig gereden met de auto waar hij onder hing.

Maar ik zet de auto nu voorlopig even op een zijspoor, van de haat-liefde-verhouding is alleen de haat er nog. Gaat wel weer over ;)
 #23884  door Theo
 
Zo, het is zo weer ver...

Mijn linker voorste krikpunt is dusdanig doorgerot dat er weer laswerk verricht moet gaan worden. Rechtsvoor is ook al niet best, meteen maar een dubbeldate inplannen ooit. Tot die tijd heb ik de auto geschorst en na een lekkere lange rit binnen gezet. De APK verliep op 4 april en het lassen ging niet lukken voor die tijd. Geeft in ieder geval rust nu, ik laat hem even in zijn eigen sop gaar koken nu.

Toch is het jammer dat het zo moet gaan. Mijn E28 heb ik ook uit moeten zwaaien wegens teveel roest en rottigheid, BMW's zijn schijnbaar niet gebouwd voor de eeuwigheid.

Voor mij is de E34 de laatste jaren sowieso een tweede auto die alleen gebruikt wordt als er iets mis is met de A8, een soort backup auto dus. Langere tijd schorsen en wegzetten is dus geen probleem. Daarbij vind ik de E34 eigenlijk geen fijne auto meer de laatste tijd. Hij maakt herrie en voelt aan als vergane glorie, maar dat komt grotendeels door de motorombouw en het feit dat ik dagelijks met een Audi A8 rij. Dan is de E34 duidelijk een mindere auto, maar dat is niet vreemd natuurlijk.

Wat ik wel weer heb gemerkt toen ik dinsdag de laatste rit met hem maakte, is het gemak waarmee hij door lange snelwegbochten en klaverbladen jaagt, daar kan de A8 nog wat van leren. Bloed- en bloedhard en met twee vingers in de neus kan ik langs de doorgetrokken streep van de linkerbaan snijden en dan nog denk ik dat het allemaal nog véél harder kan. Rechtuit rijden is een drama, maar bochten zijn waanzinnig met de mijne. Stoer om te merken dat dat helemaal 'op de rit is' en een reden om er toch weer wat centen voor het laswerk tegenaan te gooien.

Voorlopig mag hij nog blijven, al was het alleen maar om de adrenalinekick van het bochtenwerk 8-)
 #23887  door epmans
 
never give up! dat heb je nog nooit gedaan.
 #23890  door Tonny
 
Jaa doorzetten hoor! Gooi er weer een m50 motor in voor de smoothness :mrgreen: Geen 1 auto is gemaakt voor de eeuwigheid.. Maar die Audi A8 is van aluminium zeker? Das niet helemaal eerlijk vergelijken natuurlijk :oops: . En inderdaad het rijgedrag kunnen maar weinig auto's aan tippen...
 #23891  door Marthijn
 
Afspraak bij EPS en het is opgelost.!
Levenslange garantie.!
 #23903  door JerunK
 
Daarbij vind ik de E34 eigenlijk geen fijne auto meer de laatste tijd. Hij maakt herrie en voelt aan als vergane glorie, maar dat komt grotendeels door de motorombouw en het feit dat ik dagelijks met een Audi A8 rij. Dan is de E34 duidelijk een mindere auto, maar dat is niet vreemd natuurlijk.


Dit is denk ik bij iedere liefhebberij voor een oudere auto aan de hand. Mijn broer reed een tijdje terug in mijn e28 en vond het echt als een oude auto rijden, terwijl ik het 10 jaar terug nog heel wat vond....
Zo zal dat ongetwijfeld ook voor een Tesla Model S gaan :mrgreen:
 #23906  door Marthijn
 
Niet eens.!!
Een goede auto, zeker BMW uit de jaren80-begin 90 rijd beter dan een moderne, puur uit rijdersopzicht gezien.!
Tegenwoordig is alles computergestuurd, hoop problemen en minder feeling bij het berijden van de auto.!
Een auto hoor je zelf te rijden en eigen beslissingen te maken.
Heb een nieuwe X5 bereden 2 maanden terug, je kunt niks zelf doen zonder de assistent uit te schakelen.
Een XC90 van mijn buurman gaat een stap verder, deze auto rijd volledig zelf, op de snelweg een groot drama, 20 mtr afstand en dan voegd er een ander in, de auto neemt direct 20mtr afstand, met gevolg een blauwe lip op de voorruit....
Mijn buurman wil hem nu al graag kwijt, auto van 90K....
 #23908  door Theo
 
JerunK schreef:Mijn broer reed een tijdje terug in mijn e28 en vond het echt als een oude auto rijden, terwijl ik het 10 jaar terug nog heel wat vond....
Precies wat je zegt, een E28 rijdt nog effe spartaanser / ouderwetser. Ik vond daarvan met name de stoelen niet best voor een oude man als ik. Terwijl ik ook diverse keren met mijn E28 op wintersport ben geweest en me de koning te rijk voelde.

Comfort went gewoon heel snel en je kan bijna niet meer terug als je het gewend bent.
 #25459  door Theo
 
Een maand geleden heb ik mijn zorgenkind voor de gekkigheid eens laten keuren. Hij stond alweer een tijdje geschorst en zonder APK stil en ik wilde wel eens weten hoeveel werk het zou zijn om hem weer door de APK te krijgen.

Tegen alle wetten van de logica in was er niks aan de hand en floepte hij er zonder problemen doorheen, huh?

Anyway...

Door die toevallige goedkeuring ben ik weer bezig met allerlei leuke dingetjes en heb ik eigenlijk best schik de afgelopen paar weken. De rotondes in het durp zijn her en der wat asfalt kwijt en er schrikt nog wel eens een omaatje, kortom knallen met dat ding.

Aanstaande vrijdag, de 21ste dus, heb ik me ingeschreven voor een middagje driften op Zandvoort. Ik heb twee stokoude Michelinnetjes gevonden en op twee velgen gedraaid en Epmans heeft nog een backupsetje opgegooid wat in de kofferbak mee gaat.

Mocht je vrijdagmiddag niks te doen hebben en in de buurt van het circuit zitten, kom dat effe kieken, het wordt wel grappig verwacht ik.

Ready for action:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 54