E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #15425  door MemphisBmw
 
@Xatox; Zeer leuk onderwerp om te lezen en bij te houden!
Bij deze dien ik ook mijn diensten(autopoetser) zodra de auto klaar is naar jouw wensen. De E34 word dan heerlijk gewassen met hoge druk en de sponningen ook zodat al het regenwater weer goed weg kan lopen uit de deuren, z'n voetjes worden ook mooi schoon en de wielkasten mogen ook niet ontbreken, na het wassen word de auto gekleid/gegumd en naderhand droog gemaakt, dan word het teer verwijderd onder de stootstrips zodat alles mooi glad is. Dan begin ik met de eerste keer polijsten wat de grove krassen en oneffenheden weghaalt of laat verdwijnen, 2e keer polijsten gebeurt erna en is voor de kleinere krasjes en de kleur weer terug laten komen,zodat de E34 weer zijn diepe kleur en glans weer terug krijgt. 3e keer polijsten is voor de wax laag wat de E34 een goede beschermlaag geeft en er weer een aantal maanden tegen aan kan. Tussen de 2e en 3e keer polijsten worden de banden en bumper delen en/of stootstrips mooi zwart gemaakt voor dat laatste beetje Umpf zodra er een foto word gemaakt.
Indien gewenst kan ik onder de motorkap ook schoonmaken maar dit mag niet te vaak gebeuren en de motor moet goed warm zijn(mag niet draaien) Zal onder de motorkap alles inspuiten met een goede alles reiniger die niks aantast maar toch goed schoonmaakt en daarna met de hoge druk eroverheen(met afstand) om alles af te spuiten.

Uiteraard worden er foto's gemaakt voor,tijdens en na het poetsen om het verschil te kunnen zien!

Keep up the good work!

Familie en huisje gaan voor plezier :D :mrgreen: 8-)
 #15426  door Bo652
 
3e keer polijsten is voor de wax laag
En alweer met alle respect, dat is geen polijsten maar waxen! :roll:
Voor de rest alleen maar lof hoor, je doet het zo als het hoort.
Bij ernstige lakimperfecties is wel vaak meerdere polijstbeurten nodig, meestal eerst zwaar polijstmiddel daarna middel en afmaken met licht polijstmiddel voor de echte glans, soms zelfs meerdere keren nodig.
Daarna kan er nog een glaze overheen, voor de mooie diepe glans en dan zit je dag er wel op............ :lol:
 #15433  door xatox
 
Bedankt voor je aanbod.
Maar weet me zelf ook aardig te behelpen met een polijst machine en alle afwerking dat daar bij komt kijken.
Heb hem een tijdje terug eens onder handen genomen, omdat ik de E34 heb gebruikt bij onze trouw.
Ben als volgt te werk gegaan:
- Wagen in Foam zetten.
- Ontvetten van de wagen (Poorboys APC).
- Volledig afgenomen met een klei.
- Wagen een handwas geven (DoDo Juice).
- 1 stap polijsten (Monello).
- Weer volledige handwas (DoDo Juice).
- Volledig met glaze behandelen (Poorboys Black Hole).
- Uitboenen en daarna een sealant (Poorboys EX-P).
- Waxlaag (Bouncers Sherbet fizz).
- Bumperdelen en plastiek delen terug zwart (Auto Finesse Trim Restore)
- Laatste keer gewassen met (Q²M Bathe)
Afbeelding
Afbeelding

Heb bewust geen meerstap polijsten gedaan omdat mijn kofferklep flink geroest is bij de nummerplaat verlichting.
Alsook hebben mijn deuren onder aan de binnenkant hun beste tijd gehad.
Deel lak imperfecties die mij niet aanstaan enz...
Vandaar staat er nu een 3de E34 op de oprit waarvan het kofferdeksel & deuren nog in top staat zijn.
De wagen gaat in later stadium deze onderdelen krijgen en een volledige respray.
Afbeelding
 #15434  door JerunK
 
Prachtauto. Jouw melding van aanwezige roest vergeten we natuurlijk meteen weer ;)
 #25746  door xatox
 
Phoe.. tijd voor een update.
Wagen is serieus verandert ondertussen :lol: .

Camber/Toe kit voor achterste subframe:
Afbeelding

Strut spacers voor de verlaging in mijn wiel geometrie te compenseren:
Afbeelding

Roest wegwerken en omvormer op zetten:
Afbeelding

Behandelen met meni:
Afbeelding

en een beschermlaag er over:
Afbeelding
Afbeelding

De volledige ophanging er terug onder uit om alles kaal te zetten, lassen en daarna te laten coaten:
Afbeelding
 #25747  door xatox
 
- Adjustable Toe and Camber achter.
- Polybushed
- E31 Xbrace
- E31 draagarmen met Spherical Bearings
- Veerpootbrug
- Swaybar achter Nürburg E34 M5 Touring 20mm
- Swaybar voor E32 26mm
- KW V1
- Strut spacers vooraan
- 540i brake ducts
- 540i Remmen voor en achter
- Skidplate OEM
- Pagid RSL 29 remblokken
- Vaste Camber plaat vanvoor
- Spacers voor en achter voor breder spoor
- Wokke2000 control arms vanvoor (Spherical Bearings)
- Hella Black koplampen conversie
- Race headers met custom ''Gruppe A'' uitlaat
- Alu+Poly cardan flexdisc
Alle remleidingen en benzine leidingen nieuw gestoken.
Overal nieuw bouten en op moment aangetrokken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
 #25748  door Coach
 
Ik heb werkelijk geen idee wat het allemaal is, maar klinkt behoorlijk technisch en professioneel. Hij is blijkbaar in ieder geval weer helemaal roestvrij; dat deel kon ik nog wel volgen. En hij ziet er gewoon prachtig uit.
 #25749  door xatox
 
Nuja.. de bodem is roestvrij. De dorpels,deuren, koffer moeten nog hun nodige aandacht krijgen.
In minder technisch taal zijn alle slijtage gevoelige onderdelen vervangen of opgewaardeerd.
Delen van M5, E31, E32 werden gebruikt. En hier en daar wat niet originele BMW onderdelen.
De wagen plakt als het ware op de baan nu, hoge snelheid bochten voelt hij zich het beste thuis.
Spoorvorming bestaat niet meer voor deze E34 en bij hoge snelheid voelt de wagen op geen enkel moment onstabiel meer aan.
Heb alles zo op elkaar afgestemd om straks aardig wat pk's te kunnen draaien en deze op een veilige manier ook op de weg te kunnen houden.
De grootste uitdaging is dat er alles ook zo goed als orgineel moet uit zien voor die hel van een keuring hier in België. :roll:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12