E34Forum.nl

 #14457  door Ruck
 
Poeh, heftig! Dat gaat me toch net boven de pet :lol:
Een paar honderd euro is niet het probleem maar dit is het dubbele.

Ik neem dat je klauwen en schijven van de v8 versie iets scherper geprijst zijn?
 #14459  door epmans
 
Ruck schreef: Ik neem dat je klauwen en schijven van de v8 versie iets scherper geprijst zijn?
dat is iets te kort door de bocht!
De 530i V8 heeft dezelfde remmen als die je nu al standaard onder 525i hebt. De 540i echter die heeft een slag groter/ beter/ sterker etc.
 #14461  door martijn76
 
540 klauwen vindt je ook niet zomaar, zou beginnen met een 'gezocht' topic aan te maken.
De laatste set van 2 klauwen die ik zag op ebay ging voor 350 euro weg, aantal jaar terug kocht je ze alle vier nog voor 6 tientjes. Leuk, een hobby.
1500 euro is wel een boel geld, maar het is dan wel allemaal nieuw en exclusief. Als je van plan bent de auto te houden is dat alleen maar extra fun.
Voor de cabrio was ik totaal iets meer een rug kwijt voor een 540 remmen ombouw. Veel geld, maar op de eerste rit had ik het bedrag al dubbel en dwars terug verdiend toen een idioot z'n knipper naar rechts aan deed, richting berm ging en toen plots maar effe ging keren.
Met de standaard remmetjes had die noodstop niet kort genoeg geweest én had ik waarschijnlijk een tijdje moeten zitten...
 #14467  door Ruck
 
epmans schreef:
Ruck schreef: Ik neem dat je klauwen en schijven van de v8 versie iets scherper geprijst zijn?
dat is iets te kort door de bocht!
De 530i V8 heeft dezelfde remmen als die je nu al standaard onder 525i hebt. De 540i echter die heeft een slag groter/ beter/ sterker etc.
Weer wat geleerd :) ging er wel vanuit dat de 530 ook grotere had.

1500, heb je idd een mooi en exclusief setje remmen. MAAR dan heb je altijd nog de afweging is die 525 het me waard?
Een upgrade wel, maar wat ik al zei. Dat gaat me boven mijn pet, hoe belangrijk het ook mag zijn. Ik zit ook niet maandelijk op de snelweg met 200+.

Dan denk ik dat ik gewoon investeer in een goede orginele set 4x schijven en blokken van ee goed merk.
Iemand daar nog tips voor? Zie wel verschillende merken voorbij komen. Zit daar een uitblinker bij?
 #14470  door epmans
 
Kan iemand aangeven in hoeverre het ook een must is om zowel voor en achter te doen ipv alleen voor?
 #14474  door Ruck
 
GijsJUH schreef: Maar waar ik eigenlijk mee begon is denk ik het meest belangrijk om voor jezelf even in te vullen; Wat verwacht je er exact van?
En wat eigenlijk nog véél belangrijker is, maar door bijna iedere zwaar onderschat word; Wat voor een banden zitten er onder de auto, en in welke staat zijn die (en dan gaat het niet om hoeveel mm profiel, maar over de staat van het rubber)?
Dank voor je verhaal! Wat ik er van verwacht? Ik ben nog nooit vol in de ankers gegaan met mijn 525. Dus ik zou het nog niet weten hoe en wat me te wachten staat.
Ik heb met een van mijn vorige auto's bij 200 een keer flink moeten remmen, daarna waren de schijven krom. Ik ga er niet vanuit dat dit bij elke schijf gebeurd natuurlijk. Heb er dus liever degelijk spul op zitten.

Nu kwam ik dus ook een stuk tegen van Theo, aangezien ik mijn remmen toch wil vervangen. Lijk het me wel slim om eens te vragen naar het ombouwen, wat de mogelijkheden zijn, wat zijn de kosten, is het plug & play?

Als je een beetje rond kijkt op sites. Ben je al snel klaar tussen de 200 - 300 euro (even niet naar merk kijkende) compleet met alle beugeltjes en slijtage setje.
Nou was mijn idee, als het dus een paar honderd euro duurder word. zou ik het nog best te doen vinden.

Iemand ooit gehoord van Brakemax. net een complete set rondom samengesteld voor de M 3.8. Was ik ook 1500 kwijt.. :o zonder klauwen ...

Ik vind het ook moeilijk te zeggen, wat het mag kosten. Het gevoel bepaald meer of ik het de moeite vind of niet.
Als ik na ga dat ik nog geen 2500 heb betaald voor m'n e34, vind ik het een kromme gedachte dat ik er dan minimaal 1500 remmen onder gooi.

De banden onder de auto was ik zeker niet vergeten en idd ook zeker goed om naar te kijken, als je er ook zoon dure schijven, klauwen en blokken onder gooit.
Heb er nu redelijke banden onder liggen. maar daar word een vervangende set incl. velgen voor gezocht.


Het blijft denk ik een moeilijke kwestie. Ik wil best m'n portemonnee trekken voor kwaliteit, maar niet 3 a 4 x de prijs van een standaard set.

Misschien dat we deze discussie ook beter kunnen bewaren voor de meeting. :)
 #14479  door easy rider
 
epmans schreef:Kan iemand aangeven in hoeverre het ook een must is om zowel voor en achter te doen ipv alleen voor?
Dat is om je rembalans niet te verstoren. met andere woorden, je hebt een balans van grofweg 75% op de vooras en 25% op de achteras en als je nu andere remmen gaat zetten op alleen de vooras kan het zijn dat je een verhouding krijgt van 85/15 en dat is niet goed. Andersom is het veel erger, heb je ineens 60/40 en je moet flink in de remmen dan wordt je ingehaald door de achterkant van de auto en loop je het risico jezelf om een boom heen te vouwen. grotere remklauwen en schijven wil nog niet zeggen meer remkracht, immers je pompt niet meer hydraulische druk dus een ombouw kan nog wel eens flink tegen vallen. Wat wel helpt is bijvoorbeeld blokken met een betere "byte" maar ook hier geldt dan weer dat je dan rondom de zaak aan moet pakken en niet alleen op de vooras.
 #14486  door Ruck
 
@GijsJUH, Versta me niet verkeerd. Ik zie dit ook niet als vervelend. :) Het praat in het echt natuurlijk iets makkelijker. Misschien kan daar me iemand een tip geven. Of aanraden dat ik toch beter gewoon origineel moet nemen.

Je hebt inderdaad wel gelijk dat het forum juist ook voor vraag en antwoord is, alleen ben ik nog bezig jou vraag aan het beantwoorden:
GijsJUH schreef:Persoonlijk denk ik dat je jezelf de vraag moet stellen wat je er van verwacht.


Hardop denkend:
punt 1: Hoe duurder het spul is, hoe beter en langer het zou moeten kunnen remmen.
punt 2: Ik rij meestal 80 wegen of binnendoor. Soms trap ik dan toch nog wel eens het gas in. Dus er mag wel serieuze remkracht in zitten.
punt 3: Het hoeft dan weer niet voor de racerij, meer boven gemiddeld remsysteem. Dus wat je zegt, "boven 'af-fabriek"
punt 4: Wat zou hier dan een goede keuze in zijn? welk merk? prijsklasse?
 #14495  door ivo
 
Wil je een simpele oplossing zonder al teveel geld, dan zou ik het volgende doen.

- remklauwen reviseren, ook nieuwe geleidepennen etc
- nieuwe remvloeistof
- setje Hawk remblokken of Pagid bijvoorbeeld

Op basis van jouw rijgedrag, eisen en wensen is dat beste oplossing schat ik zo in.

Uiteraard kan het geheel ook uitgevoerd worden met een setje 540 klauwen rondom. Dat volstaat zeker in je 525.