E34Forum.nl

 #3369  door Theo
 
ivo schreef: De 850Ci had gewoon een enkele zuiger, wel met 324*30mm schijven. Staal en pokkezwaar. Gewoon ook met losse drager voor de klauw aan veerpoot.
De 840Ci had alu Brembo klauwen, superlicht qua gewicht. Ook met 324*30mm schijven. Bevestiging rechtstreeks op veerpoot.
De CSi had de compound remmen zoals de E34 M5 met 6-bak die had. Zelfde bevestiging als die van de 840Ci.

Lijken me E32 750i klauwen van de Duitse versie.

Met de 4-pots remmen op de 750 kun je gewoon 15 inch rijden mits de juiste ET waarde van de velg. En geen plaklood aan binnenzijde van de velg want de ontluchtingsnippel van de klauw rost 'm er bij de eerste omwenteling af :D
Als 15 zou passen, dan zou dat mooi zijn, ik ben gek op honingraatjes. Klauwen zijn in ieder geval van Ate en van staal.
Volgende week heb ik mijn (uitgeleende) 525i weer terug, dan ga ik gewoon maar eens passen en meten.

Mijn boerenverstand zegt dat 15 inch een probleem wordt, omdat mijn iets kleinere M5 remmen ook starten met 16 inch. Maar als Ivo het zegt...
 #3370  door Cees
 
Theo schreef:
ivo schreef:
Mijn boerenverstand zegt dat 15 inch een probleem wordt, omdat mijn iets kleinere M5 remmen ook starten met 16 inch. Maar als Ivo het zegt...

klopt Theo
de M5 klauw is een 1 pots en heeft daardoor een flinke omvang om de schijf heen
deze 4 pots is wat fijner om de schijf heen en daardoor kan er een kleinere wiel omheen
let wel op niet alle 15 inch velgen gaan passen
 #3372  door Theo
 
En effe bij de M5 van Cees gesnuffeld en kwam deze foto tegen. Inderdaad lekker veel ruimte tussen de 'rug' van de remklauw en de binnenzijde van de velg. Top!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3373  door martijn76
 
Dit is toch veels te klein Theo! 325mm op de cabrio remt lekker, maar onder zo'n zware 5-er.. :mrgreen:
Mooi spul hoor.
 #3382  door raymondw
 
Ik zou deze klauwen niet zomaar op andere E34's dan de 540/M5 toepassen simpelweg omdat de achterschijven veel kleiner zijn en de rembias tussen V/A verstoort wordt. De voorste klauwen gaan meer doen waardoor het zwaartepunt nog verder naar voren komt te liggen met als resultaat dat de achterkant instabiel kan worden wanneer er voluit geremd wordt.
 #3387  door Theo
 
raymondw schreef:Ik zou deze klauwen niet zomaar op andere E34's dan de 540/M5 toepassen simpelweg omdat de achterschijven veel kleiner zijn en de rembias tussen V/A verstoort wordt. De voorste klauwen gaan meer doen waardoor het zwaartepunt nog verder naar voren komt te liggen met als resultaat dat de achterkant instabiel kan worden wanneer er voluit geremd wordt.
Goeie tip, maar ik ben een eigenwijze man van de praktijk en ga dat eerst eens uitproberen.

Dikke achterremmen kan ik altijd nog opzoeken als ik weer wat centen gespaard heb.
 #10144  door Icebrain
 
Afbeelding


Vond dit al een reuze upgrade voor mijn 520i.............. :mrgreen:
 #10147  door epmans
 
Hey gijsjuh, genoeg is genoeg he!! Top man!!