E34Forum.nl

 #27897  door MV525i
 
Is waarschijnlijk een bij E34’s ingebouwde veiligheid. Als je via de CV (sleutel of afstandsbediening) de auto op slot doet en hij springt direct weer open dan is dat een teken dat 1 van de gecontroleerde componenten niet sluit. Bij mijn weten is dit alleen van toepassing op deuren en kofferbak (dus niet het tankklepje en de motorkap). Als een van de deuren niet mee sluit dan is dat te zien aan de pin (dat ding bovenaan je deurbekleding), dan zit het probleem dus bij de betreffende deur. In de meeste gevallen, zowel bij sedan als touring, zit het probleem in de kabelboom van de kofferbak/achterklep. Alle deuren sluiten dan wel maar de kofferbak/achterklep niet. Bij auto’s van vóór de facelift (plm 1992 en ouder) sluit de rest wel na de tweede keer vergrendelen, maar het probleemkind niet (ergo: probleemkind gevonden, oorzaak dáár zoeken). Na de facelift ben ik niet zeker van het gedrag van de CV maar wel van de ingebouwde waarschuwing, er gaat iets niet mee op slot. Nogmaals: Kabelboom van de kofferbak (uit mijn hoofd de linker) is de eerste verdachte.
 #27898  door Coach
 
Geen idee of dat relevant is voor deze vraag, maar bij mij zat de vergrendeling (de pin) een beetje klem. Als ik de auto met de AB op slot wilde doen, bleef de bestuurderskant omhoog en ging de hele auto gelijk weer van 't slot. Als ik 'm met de sleutel op slot draaide en weer open deed, was de weerstand weg en lukte het wel met de AB. Blijkbaar kreeg de pin iets teveel weerstand, want na het opnieuw monteren van het deurpaneel was het probleem voorbij. De knop gaat nu soepeltjes naar beneden en weer omhoog. Wellicht is er bij deze auto iets vergelijkbaars aan de hand en krijgt een van de sloten teveel weerstand.
 #27902  door Gert
 
Inderdaad. Als de deuren meteen weer openspringen is er meestal 1 actuator stuk. Even opletten met op slot doen, meestal kun je zien welke achterblijft.
Actuator wisselen en het probleem is opgelost (tenminste, dat was het bij mij 2x).

Dat kofferbak verhaal lijkt me een goede tweede kans op storing.

Actuator is te scoren op ali. De dealer kan ook, heb ik ook gedaan, maar dan krijg je een blanco actuator met een wit (zelf gemaakt?) stickertje met het BMW nummer er op (hmmm verdacht...).

Deze bijvoorbeeld, met zes pinnen (voor en achterdeur):
https://nl.aliexpress.com/item/32872651 ... web201603_
Of alleen achterdeur (drie pinnetjes):
https://nl.aliexpress.com/item/32959331 ... web201603_
 #27904  door danny-ex-touringE34
 
"" CV word actief en alles sluit en blijft op slot, terwijl ik de achter deur nog open heb."" . Probeer eens hetzelfde met het achterraam open ( met de deur dicht) de voordeur met knopje de cv te activeren? Gewoon om te testen wat er gebeurt met de cv.
Heb je trouwens de comfortsluiting? Dan kun je het achterraam daarmee sluiten.
 #27909  door johan525
 
Ali onderdelen is voor mij altijd een no-go. Het zal best werken...maar de kwaliteit valt mij altijd erg tegen. Ik betaal liever een paar tientjes meer voor een gebruikte of een aftermarket nieuw exemplaar. Zo kun je een nieuwe VDO unit krijgen voor ca. 70 euro.

Best kans dat epmans er nog eentje heeft liggen en anders heeft BMW Cars en parts in Delftzijl ze zeker.
 #27923  door johan525
 
Je hebt gelijk...en het stomme is dat ik daar geweest ben toen hij er net zat. En ik ben nooit in delftzijl geweest.

Zo zie je maar hoe goed een jaartje thuiswerken is :mrgreen:
 #27924  door looney
 
Update

Hij doet het weer.
Dus ene moment werkt het zoals het moet en de ander keer laat hij weer zijn apekuren zien.
Wel heb ik gemerkt met draaiende motor dat het wel goed sluit.
Ik moet echt alles gaan strippen om het probleem op te sporen.
 #27978  door looney
 
Hij vertoont weer zijn apekuren na mijn laatste post.
Ik Geb nog niet echt de tijd voor gehad, maar ik ga die auto toch uit elkaar halen om roest en dergelijken te behandelen en dan zal ik het dan een keer nakijken.
 #28610  door Levis-e34
 
@Looney

Het is inmiddels bijna twee jaar geleden, maar heb je het probleem kunnen vinden? Ik zit momenteel ook met het probleem betreft de CV van de deuren. Bestuurderskant geeft helemaal geen kik, behalve als ik hem sluit via de passagierskant. Alvast bedankt voor je antwoord!