E34Forum.nl

 #28430  door Ruud
 
Ik heb een Touring met (volgens mij tenminste) een audio pakket. Ik heb voor 3 speakers per kant en in de hemel achter 2.
Nou is het helaas zo dat de radio regelmatig geen geluid geeft. Het begon met af en toe wegvallen, dan soms geen geluid geven vanaf het moment dat de radio aan gaat. Soms begint de radio dan ineens weer te spelen alsof er niks aan de hand was, soms hoor je het geluid echt opbouwen alsof speaker voor speaker aangestuurd word.
Er zit totaal geen logica in, soms gaat het heel lang goed, soms helemaal niet.
Nou zul je uiteraard zien dat als ik in de gelegenheid ben om er naar te kijken, alles werkt.
Nou is dus eigenlijk mijn vraag (na een vrij lange intro :wink: ): heeft iemand ook wel eens zoiets gemerkt? Zou het bv kunnen zijn dat de versterker van de auto (die zit er toch in bij een audio pakket?) soms niet aan gaat? En heeft iemand zoiets wel eens gemerkt?
Ik geloof namelijk niet zo dat het probleem in de radio zit, want die komt uit mn vorige auto en daar heb ik dit probleem nooit mee gehad...

MVG ,Ruud
 #28432  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Ruud. Bij onze auto viel soms één kant weg, zowel links als rechts. Dat bleek in die grote stekker achter de radio te zitten. Mogelijk een draadbreuk. Er een beetje aan 'wrikken' dan deed hij het weer. Probeerde de stekker dan wat klem te zetten, zodat ie dan in die stand bleef staan. Ging heel lang goed tot het probleem zich weer eens voor deed en ging ik er weer bij. Groeten, Danny
 #28439  door Ruud
 
Hoi Danny,

Ik zal de radio er eens uithalen, kijken of er iets aan die stekkers te zien is en of het probleem daarmee op te wekken is.
Bedankt!

MVG, Ruud
 #28442  door Ruud
 
Nou, vanavond even bezig geweest met de radio/versterker.
Aan de stekkers achter de radio ligt het niet, die zijn goed, overal komt voeding op, dus dat is goed.
Daarna ben ik naar de versterker gaan zoeken. Daar kwam ook gewoon voeding op. Nog even wat tegen de kast aan getikt enzo, maar geen effect.
Aangezien er dus gewoon voeding op komt ga ik er vanuit dat de versterker zelf defect is. Dat word dus op zoek naar een andere, of maar meteen een aftermarket versterker monteren aangezien dat toch al op de planning stond :wink:

MVG, Ruud
 #28454  door johan525
 
Let wel dat de scheidingsfilters van de audio ook in de versterker zitten. Als je de versterker gaat vervangen door een aftermarket moet je ook aftermarket scheidingsfilters gaan gebruiken.