E34Forum.nl

 #25965  door Speedy
 
Black yz schreef: 30 jul 2019, 11:06 Goedendag.
Na een lang traject en dus meerdere malen in/uitbouwen is het geheel gelukt. Het blijkt dat IN de km teller ( iets heel anders dan snelheidsmeter) enkele tandwieljes na een leeftijd van +25jaar vergaan. Met behulp van bevriende relaties zijn hier middels 3D printen tandwieljes voor geprint. 3 verschillende kleuren. Heb deze ook in eigen km teller geplaatst en na 3/4 jaar (ook met extreme warmte) werkt dit prima. Ben in bezit van meerdere gereviseerde km tellers. Analoog dus.
Das wel kick. Heb zelf ook een paar 3d printers staan hier. Weet je nog met welke materialen dit gedaan is? En met fdm of sla printers?
 #25970  door Black yz
 
Dag Speedy.
Over de gebruikte materiaal soort kan ik je helaas niets melden. Dit weet het bedrijf waar ik ze heb laten printen exact. (Fdm of sla printer zegt me even niets)
Het gaat om een wat duurzamere soort kunststof welke verwerkt is met printer met fijnste nozzle en kleinste steps. Eerdere printen waren te onnauwkeurig en materiaal vervormde te veel onder invloed van warmte. Word toch warm zo rond de cockpit hoor. Gr. Theo.
Ps: weet niet of dit bericht goed aankomt.
Hoe persoonlijk te reageren weet ik ff niet.
 #26008  door Speedy
 
Oke dan. Het zal idd fijn werk zijn. En dan moet de uitstroom mond van de printer inderdaad klein moeten zijn.