E34Forum.nl

 #22994  door Timsmit
 
Hallo in mijn m5 uit 1991 zit cruise control maar deze doet het niet? Kan ik ergens iets checken of nakijken? Heb alle zekeringen nagekeken dus dat is het niet! Of moet er nog ergens een knop ingedrukt worden?
 #22996  door JerunK
 
Probeer tijdens het rijden de cruis aan te zetten tegelijk met je voet krachtig het rempedaal naar je toe te trekken: mogelijk is het schakelaartje wat daar zit niet meer lekker afgesteld. Als de cruis dan gewoon oppakt, weet je waar je het zoeken moet. Schakelaartje wat beter afstellen of het houdertje iets verbuigen en je bent al klaar. Het zelfde kun je natuurlijk ook doen met je koppelingspedaal.
Doet je cruise het na de pedalencheck nog steeds niet kun je systematisch de andere componenten nalopen: computer, bedienhandel, stekkers reinigen, motortje, bedienkabel naar gasklep.
 #22997  door Timsmit
 
Oké ik ga het morgen testen! Maar de rem schakelaar heb ik vervangen want de stoplichten deden het soms wel en soms niet!
 #23004  door epmans
 
ik vermoed dat je vooral de kabel goed moet checken, maar in principe kan ieder onderdeel ontbreken of kapot zijn.
 #23030  door Timsmit
 
Hebben relai k22 en k23 hier ook iets mee te maken?
 #23069  door Timsmit
 
Zo het is opgelost! Het was de koppeling sensor die niet genoeg ingedrukt werd! Ook niet als je het pedaal met je voet terug trok! Dus het plaatje een beetje verbogen en klaar! Uiteindelijk komen we er wel zodat alles mooi werkt zoals het hoort! Bedankt voor alle adviezen!
 #23071  door JerunK
 
Mooi dat het weer werkt!