E34Forum.nl

 #23248  door Ruck
 
Iemand al ervaringen met deze reparatie sets?

https://www.schmiedmann.nl/nl/bmw-E34/k ... 67-catn-ol

Ik zag op de duitse ebay ook 2x nieuwe kabelboom staan voor L en R zijde

Iemand een tip? En tot waar lopen ze door? Heb vorige zomer de hemel eruit gehad, maar niet echt iets gezien waar ze heen zouden moeten lopen.
 #23251  door Coach
 
Zijn je draden niet meer te solderen? Een vriend van mij heeft destijds bij mijn eerste touring alles weer aan elkaar gesoldeerd en toen werkte het allemaal weer.
 #23252  door epmans
 
En dan eventueel een paar cm extra ertussen solderen.

de kabelboom gaat volgens mij naar het achterlicht en dan langs de zijkant vd kofferruimte de auto in.
 #23266  door danny-ex-touringE34
 
epmans schreef:En dan eventueel een paar cm extra ertussen solderen.

de kabelboom gaat volgens mij naar het achterlicht en dan langs de zijkant vd kofferruimte de auto in.
En dan verder tot aan de accu. Ik moet ook nodig met de mijn aan de gang: heb voor de APK het rechter kenteken lampje al doorverbonden met de linker. Houd alleen die verrekte melding: kenzeigenlicht.
Heb uit een sloper de rechter en linker kabel al: nu er nog eens in. Lijkt me een beste klus. Draden lopen tot in de klep met ergens 2 micro schakelaars. En kleine stekkertjes die zo lekker niet los willen. Groeten, Danny
 #23267  door MV525i
 
De kabelbomen lopen aan de zijkant van de klep omhoog (raam open, plastic afdichtlijsten er af) en gaan vervolgens via de D stijl richting achterlichten.

Ik heb een paar jaar geleden beide kabelbomen vervangen door nieuwe (OEM BMW). Prijzig (€ 375,-) maar zeker de moeite waard. Voor zover ik kan zien op de foto's zijn deze imitatie kabelbomen wel heel erg mager qua levering: Op de OEM versie zitten alle stekkers en zijn de individuele kabels ook echt lang genoeg. Zelfde geldt voor de andere kant. De afdichting komt bovenaan in de D stijl en de draden die de d stijl ingaan zijn absoluut niet lang genoeg om ze onderaan bij de achterlichten uit te laten komen. Kortom, je moet de kabels op 2 plaatsen solderen en een manier verzinnen om de oude kabel ver genoeg uit de D stijl te trekken om te kunnen solderen.
Bij de OEM set (3 delig) zitten ook de kabels voor de achterruitverwarming, derde remlicht en de ruitensproeierslang.

De handleiding staat overigens hier: viewtopic.php?f=43&t=11
 #23304  door Ruck
 
Bedankt voor de reacties mannen!

Dan mag ik dus weer lekker gaan frotten, als het weer weer wat beter is...
De hemel eruit is een must denk ik?
 #23306  door epmans
 
Ruck schreef:Bedankt voor de reacties mannen!

Dan mag ik dus weer lekker gaan frotten, als het weer weer wat beter is...
De hemel eruit is een must denk ik?
nee, beter lezen vriend!
de kabel gaat vanaf het achterlicht naar het scharnier. de breuken zitten meestal bij het scharnier.