E34Forum.nl

 #23289  door Coach
 
Heb ineens iets vreemds met m'n koplamp aan bestuurderskant. Van het ene moment is ie uitgegaan en na de meest voor de hand liggende controles (lampje, zekeringen) blijkt er geen stroom op de stekker te staan. Het is gewoon de originele aansluiting, bij het plaatsen van de nieuwe koplampen hebben we verder ook nergens aan gezeten en de zekeringen zien er allemaal goed uit.
Nu heb ik ook gemeten op de zekeringen zelf maar die geven allemaal 0,0 volt. Misschien is dat logisch? Enig idee waar ik het moet zoeken? Zou het de lichtschakelaar zelf kunnen zijn?
 #23291  door Theo
 
LKM module defect, E34 kwaal

Heb ik liggen en wil ik eventueel opsturen om te testen.

De onderste grote videocassette:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23301  door Theo
 
Kijk voor alle zekerheid even naar je zekeringkast en vergelijk hem met mijn foto (of je hem ziet zitten dus)
 #23307  door ivo
 
De verlichting in de 520 e.d. wordt niet via een LKM geschakeld maar via een relais.
 #23309  door Coach
 
Oh, zit er bij nadere inspectie inderdaad niet in die module.
De stekker en draad zien er nog 'ongesmolten' uit. Vreemd....
Als de relais niet werkt, zou het licht het aan de passagierskant ook niet moeten doen, toch? Of zijn het aparte relais? Alle andere verlichting werkt gewoon; krijg alleen geen stroom op de koplamp bestuurderskant.
 #23310  door Theo
 
ivo schreef:De verlichting in de 520 e.d. wordt niet via een LKM geschakeld maar via een relais.
Precies waar ik later aan dacht en me afvroeg.

Dan houdt het lkm verhaal op
 #23315  door MV525i
 
Als de ene koplamp het wel doet en de andere niet dan kun je m.i. alles overslaan tot en met relais K48. Ná dit relais worden de koplampen pas gescheiden en wel via F10 (linker koplamp) en F11 (rechter koplamp). Logischerwijs zit je probleem dus tussen F10 en de lamp zelf.
Dus F10 stuk, draadbreuk, slechte verbinding in de stekker of je lampje is stuk. Als je werkelijk 0 volt meet op de + draad dan zou ik het in dit gedeelte zoeken.
 #23317  door MV525i
 
Valt me nog iets in: Je hebt toch wel gemeten met het contactslot op stand 2 (alle verbruikers hot)? Anders krijg je inderdaad 0 volt...

Voor de hand liggend, ik weet het. Maar toch....