E34Forum.nl

 #24005  door Philippe6
 
Ik heb 3 (of misschien één) probleem met de centrale vergrendeling van mijn E34 535i van 1988.

1) Het pinnetje in het deurpaneel van de bestuurdersdeur blokkeert (dat laat zien of de deuren open of gesloten zijn)
2) Omdat het mechanisme blokkeert, sluit de bestuurdersdeur helemaal niet meer.
3) Wanneer ik de deuren open met de sleutel, sluiten deze zich meestal weer direct. Bij de 2e keer openen, blijven ze wel open.

Deze middag heb ik het hele mechanisme eens gedemonteerd, wat een rotklusje als je niet weet hoe!, en heb ik het volgende opgemerkt.

Door het sluitmechanisme op een bepaalde manier te bedienen, blokkeerde het pinnetje niet meer!
Alles terug gemonteerd om te kunnen testen en even werkte de centrale vergrendeling normaal en vlak daarna blokkeerde het pinnetje weer!
Alsook gingen de deuren weer vanzelf dicht na het openen.

MAAR; als ik het motortje van de CV loskoppel van het sluitmechanisme, sluiten de deuren zich niet meer automatisch na het openen.

CONCLUSIE: Door het blokkeren van het sluitmechanisme, kan het motortje niet volledig uit gaan waardoor het terug naar binnen gaat en de deuren zichzelf weer sluiten?

Heeft iemand hier ervaring mee?


Afbeelding
 #24118  door Philippe6
 
Na veel zoeken en ook vloeken, heb ik achterhaald wat ervoor zorgde dat het slot blokkeerde en niet meer sloot.
Zie onderstaande foto's.

Zo hoort het.

Afbeelding

En zo niet!

Afbeelding

Aan de haak, rechts in beeld, zit het motortje van de centrale vergrendeling.
Wanneer de pen met 'L' op (LOCK??) zit zoals op de 2e foto, wordt de slag van de stang aan het motortje beperkt waardoor de deur niet meer op slot kan.
Volgens mij is dit een veiligheid voor wanneer er iets mis is met de centrale vergrendeling zodat je je eigen niet buiten kan sluiten?

Door het slot open te doen met de sleutel en zo te houden, kan je het plaatje achter dat pinnetje met 'L' op in stand verzetten en wordt de slag weer vergroot.

Nu is de vraag, waarom heeft het slot zijn eigen vergrendeld?