E34Forum.nl

 #27885  door looney
 
Hey forumleden,

Zit met het volgend probleem.
Bij het sluiten van de auto met de sleutel aan de bestuurderskant, gaan alle deuren op slot en springt de centrale vergrendeling meteen weer open.
Ik kan dat constant doen, maar de auto gaat niet op slot.
De centrale vergrending werkt ook niet via de afstand bediening op de sleutel.
Er zit een alarm in de auto, maar volgens mij werkt die ook niet.

De enige manier om de auto op slot te krijgen is om de bestuurders deur te sluiten vanuit de achter deur. De pin van de bestuurders deur in te drukken en vast te houden. Dan gaat alleen die deur op slot en moet ik alle 3 anderen handmatig sluiten.

Open met de sleutel gaat wel goed.

Iemand een idee waar ik moet beginnen moet uitsluiten en zoeken naar dit probleem?

- Kofferbak kabelboom natrekken is al op de lijst
- Deurpanelen verwijderen en kabels natrekken van cv per deur
- Bewegings ruimte van cv per deur nader bekijken.
???????
 #27886  door johan525
 
Ik heb momenteel hetzelfde met mijn e34. Bij het sluiten van de auto springt alles meteen weer open. Dit had ik vorig voorjaar al.
Ik heb het bij mijn auto kunnen herleiden naar het slot van de passagierdeur. Als ik deze pin indruk, de deur dicht doe en dan de auto sluit met de afstandbediening gaat alles wel netjes op slot.

Ik heb in het voorjaar het slot uit de deur gehad en flink ingespoten met wd40. Waarschijnlijk is het vet in het slot uitgehard waardoor deze niet lekker loopt. Het slot heeft het tot begin november lekker gedaan. Hierna werd het koud en was het einde oefening. Ik heb maar een "nieuw 2e hands" slot besteld met nieuwe slot actuator. Ik gok dat dat het probleem oplost. Maar daar ga ik pas maart/april achterkomen. Heb de e34 weg gezet voor de winter.
 #27887  door looney
 
johan525 schreef: 18 jan 2021, 09:25 Ik heb momenteel hetzelfde met mijn e34. Bij het sluiten van de auto springt alles meteen weer open. Dit had ik vorig voorjaar al.
Ik heb het bij mijn auto kunnen herleiden naar het slot van de passagierdeur. Als ik deze pin indruk, de deur dicht doe en dan de auto sluit met de afstandbediening gaat alles wel netjes op slot.

Ik heb in het voorjaar het slot uit de deur gehad en flink ingespoten met wd40. Waarschijnlijk is het vet in het slot uitgehard waardoor deze niet lekker loopt. Het slot heeft het tot begin november lekker gedaan. Hierna werd het koud en was het einde oefening. Ik heb maar een "nieuw 2e hands" slot besteld met nieuwe slot actuator. Ik gok dat dat het probleem oplost. Maar daar ga ik pas maart/april achterkomen. Heb de e34 weg gezet voor de winter.
Ok Johan, dus mogelijk kan het dus ook liggen aan actuators. Maar ik moet wel kunnen uitsluiten welke niet goed werkt.
Word inderdaad wat uitzoek werk, maar gezien ik toch alles van plan ben leeg te halen van het interieur zou ik dan meteen alles goed schoonmaken en kunnen uitzoeken.
Dit ook vanwegen het feit dat achterin een of beide ramen niet goed werken.
Ik ga alles meteen goed aanpakken en in orde maken
 #27889  door looney
 
danny-ex-touringE34 schreef: 18 jan 2021, 10:03 Hoi Looney. En als je aan de passagiers kant de auto op slot doet, werkt het dan wel of reageert de cv hetzelfde?
Hey Danny,

Wanneer ik de passagierskant met de sleutel bedien dan gaat alleen die deur op slot. De CV reageert niet.
 #27891  door Theo
 
Probeer eens om één voor één de deurpanelen te verwijderen en na elk paneel kijken of hij dan wel op slot wil blijven.

Soms staat een kabel te strak van de hendel aan de binnenkant.
 #27893  door danny-ex-touringE34
 
Even een 'bochtje', je probleembeschrijving doet me denken aan ooit met m'n E28. De sleutel gestuurde CV ging op dezelfde manier direkt weer van 't slot. Een rechter deur was niet goed gesloten.
Vertaald naar hier: Kan het een deurschakelaar zijn voor de binnenverlichting, gekoppeld aan de CV ? (Dan denk ik vooral aan de linker deur, maar je weet nooit.) En die zitten gekoppeld in de slotvanger. Werkt de binnenverlichting goed zoals het hoort? Groeten, Danny
 #27895  door looney
 
@Johan,

@Theo

@Danny

Nu snap ik het allemaal even niet meer.
Gister naar de auto gelopenen deze geopend met de sleutel.
Sleutel in slot, naar links gedraaid en bestuurdersdeur gaat alleen open.

Terug naar het midden en dan naar rechts
Alle deuren gaan open.

Ok, had niet anders verwacht.

Ga zitten en doe het portier dicht.
Druk de pin naar beneden van de bestuurderskant, gaat rondom dicht en meteen weer open. :roll: :roll: :roll:

Nog 2 a 3 keren geprobeerd en blijft het zelfde.

Ik steek de sleutel in het contact en wil deze om draaien om de motor warm te laten lopen en krijg er geen beweging in.
Wrik wat aan het steur en nog steeds geen beweging.

Haal de sleutel uit het contact probeer het nogmaals en lukt ook niet.

Heb 3 sleutels, dus neem een andere en lukt wel en start de motor.
Laat deze warm draaien en rij weg en druk op de pin aan de bestuurderskant en alles blijft dicht.

Ik ontgrendel het daarna weer en nogeens met draaiende motor en blijft dicht.

Rij ik naar de plek van bestemming en zet de motor af, stap uit en doe de bestuurdersdeur dicht om vervolgens vanuit de achter portier de bestuurdersdeur dicht te doen en de pin naar beneden te houden and QUESS WHAT?

CV word actief en alles sluit en blijft op slot, terwijl ik de achter deur nog open heb. :shock: :shock: :shock:
Ik doe de achterdeur dicht, loop even een stukje weg, draai om om te kijken dat hij niet spontaan weer ontgrendeld.
Wacht even en zie dat hij opslot blijft.

Ik kom terug, rijd terug naar huis en doen gewoon de auto op slot met de sleutel en de CV blijft dicht.
Dus auto gister gewoon kunnen sluiten.

Ik snap dus niet wat er hier eigenlijk aan de hand is, maar het ziet er naar uit dat het een soort van eigen leven leidt.

Wat zou ik nu hiermee moeten? :lol: :lol: :lol:
 #27896  door xatox
 
Ik sluit mij aan bij de club. 😔
Moet 1 keer sluiten, daarna nog eens en blijft alles dicht behalve de passagiers kant niet.