E34Forum.nl

 #9877  door E-volve
 
Even dit topic kapen, gezien mijn vraag daar toch redelijk op aansluit.

In hoeverre zal de kabelboom onder de motorkap (van de verlichting etc.) en de boom onder het dashboard van een M5 uit '89 schelen met die van een 520i uit '92?

Mocht Coach z'n vraag nog actueel zijn:
In mijn M5 bumper (met mistlampen uiteraard), was dit een apart stukje kabelboom wat je met een ronde stekker koppelt onder je linker koplamp, die stekker zit volgens mij zelfs nog onder de bumpersteun ergens.
 #9879  door epmans
 
@e-volve om die vraagexactte beantwoorden / uit te zoeken doe je er goed aan te checken water zoal aan die kabelboom zit en vooral hoe ver je wilt gaan. Sommige onderdelen hebben een wisseling van stekkers. Waar ik nu eve aan denk is de verwarmderuitensproeier.
Misschien is de verwarming voor jou niet interessant, dat weet ik niet.
Van deelektr koplampverstalling weet ik t nieten ook niet vd koplampsproeipomp en temp sensor, maar misschien vind je die niet belangrijk.
De meeste stekkers zijn gelijk gebleven over de bouwjaren.
 #9992  door E-volve
 
Goeie vraag :)

Wat ik wel graag werkend wil en ik gok dat het ook wel goed gaat:
-Tellerbak met alle functies (in ieder geval olietemp, BC vind ik minder boeiend)
-Cruisecontrol, afgezien dat ik per ongeluk de stekker uit het motorruim heb afgeknipt, heb ik hier de stekkeraansluiting onder het dash wel gevonden.
-OBC, het is leuk als het werkt, maar anderzijds ook weer loos gewicht.

Mistlampen, koplampsproeiers, ruitensproeier verwarming etc. boeit me allemaal niets, is alleen maar loos gewicht ;)
Mooier nog, op de M zitten kopelampen zonder hoogteverstelling en in de touring met, die kan ik dus ook mooi omzetten.

Gaat mij erom of dat ik alleen aan de motor met bijbehorende motorboom+ecu genoeg heb of dat ik ook nog die motorruimboom + dashboardboom ook mee moet nemen, maar als ik alles tot nu heb gezien lijkt dat wel mee te vallen.
 #23398  door E-volve
 
Zo even een oud topic even afstoffen:

Ik heb uiteindelijk de hele motorruimte kabelboom, die dus met zekeringenbox en stekkers naar binnen, omgewisseld van 92er 520i naar 89er M5.
Alle stekkers lijken redelijk aan te sluiten, echter ik mis een deeltje waar de verlichting mee geschakeld wordt. Ik vermoed dat dit een stukje losse kabelboom is, die ik nooit uit de sloopauto heb gehaald.

Klopt het dat dit een los deel is wat ergens op een stekker moet aansluiten?

Als iemand toevallig iets heeft liggen houd ik me aanbevolen ;-)
 #23399  door epmans
 
Ik demonteer nu een 92er in gemeentr Hoorn. Kan je er wat mee denk je, dan ben je vh welkom om te kijken hoe en wat en evt de stekkers er uit te knippen.
 #23405  door E-volve
 
Nee ik zoek juist een 89er, kan op zich wel de stekkers knippen uit die 92 boom die er nu uitkomt, maar ik heb liever gewoon plug and pray.