E34Forum.nl

 #13358  door Alex Kroeze
 
Theo.

Mijn armen zijn niet zo lang om gas te geven en op de accu te meten want die zit achter in de kofferbak achter een paneel verstopt :D

Probeer ik nog wel even met Jenny achter het stuur. (doormeten accu dan he....... ;) )

Alex
 #13368  door Theo
 
Ook niet als je een snifje gas geeft en ècht onwijs hard naar achteren holt?
 #13385  door Bart Jansema
 
Voorop kun je spanning ook meten hoor heb je een aansluitpunt voor starthulp
 #13475  door Alex Kroeze
 
Bedankt voor de reacties.

Ik laat het spanningsverhaal voor wat het is.Hij zit dan in het groene bereik met 13.9 volt.

Vandaag maar eens een poging gewaagd om het deurpaneel bestuurderszijde te repareren.Als je de deur dicht trekt dan komt het deurpaneel wel heel erg los van de deur.Normaal met een paar van die pluggen wel op te lossen dus die gehaald en vol goede moed aan de gang maar de lol was er gauw af toen ik in de gaten kreeg dat de opbergvakken in de deur gewoon los hingen en daar zitten nu net de ogen aan waar die pluggen in moeten.

Dus die bakken vast gekit met Polymax en dat staat nu te drogen.Dus Jenny moet morgen maar even zonder deurpaneel op pad.

Ook nog een succesje tenminste dat hoop ik:De auto liep nog steeds te rijk en hij gaf lambdafout aan.Valse lucht ergens dus.Alle slangeklemmen van de LMM ed. nog maar eens aangedraaid en zowaar geen fouten meer in INPA.

Volgend klusje is de pomp van de ruitesproeier achter.Simpel toch want bij een E34 zit die gewoon in de motorruimte zelfs bij een V8 en bij een E39 is er toch wel ruimte voor een ruitesproeiertank onder de motorkap.Maar nee hoor die zit dus achter de plastic bekleding van het wielhuis.........

Dat pompje maar even bestellen en dan het wiel er maar af en de boel los halen om te kijken hoe het er daarachter uit ziet.Ik hoop dat ik daar geen zaken ga zien waar ik helemaal niet vrolijk van wordt.

Alex
 #13482  door epmans
 
bij E34 Touring zit ie rechts achterin, heel gemakkelijk te bereiken door een klepje open te maken.

Je leert je wagen wel kennen he!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #14323  door Alex Kroeze
 
Een lambda vraag waar ik ondertussen al zover mee ben dat het stoom me uit de oren komt.......

Deze E39 heeft bij mijn weten 2 lambdas.Nu is valse lucht een hoofdoorzaak dat deze fouten verschijnen.INPA geeft aan dat er op 1 bank een storing is en op de andere niet.Wat ik dan denk maar ik weet niet of het juist is dat je dan LMM en inlaattraject uit kan sluiten?Anders zou je op beide banken een storing moeten krijgen.

Is dit correct?Kan je een lambdasensor doormeten en zo bepalen of die niet goed zijn?In INPA kan je bij draaiende motor zien wat ze doen en de waardes zijn gelijk.Ik heb vorige week een rubber stop bij de luchtinlaat vervangen omdat ie toen op beide lambdas een storing gaf en daarna viel er 1 bank af.Er zit dus nog ergens iets niet goed.

Motor draait verder goed en rustig alleen is met een lange snelwegrit (Breda Dortmund Breda) het verbruik 9.5 op 100 km en dat is mijns inziens te hoog.Met de oude motor haalde ik 7.8 op 100 km.

Als iemand een idee heeft?

Alex
 #14400  door Alex Kroeze
 
Nu denk ik dat ik het toch gevonden heb met hulp van dit document:

http://werkstatt.e39-forum.de/werkstatt ... tlecks.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had die grote rubberstop al vervangen en gisteren die kleine 2 ook.Weer een rondje gereden en het brandstofverbruik is nu duidelijk minder.Er komen ook geen fouten meer in INPA dus ik hoop dat dit het dan is.

Dan kunnen we eindelijk eens met wat andere zaken beginnen :D

Alex
 #17871  door Alex Kroeze
 
Een tijdje rustig geweest maar nu is er toch weer wat mee.Bij de dynamo komt een raar geluid vandaan.Omdat ik die al een keer gewisseld had voor een 2e hands het idee dat die dan wel op zijn einde zou zijn dus een nieuwe gehaald en die gemonteerd.

Auto starten en loopt slecht stationair en als ie dan bijna uitvalt dan hoor je nog een harde tik uit de buurt van cilinder 6.Uiteraard is het geluid bij de dynamo er ook nog........

Omdat ik me niet voor kan stellen dat een andere dynamo dit kan veroorzaken en nog eens de zaak doorgemeten te hebben dan maar eens verder zoeken.Auto laat zich niet uitlezen met I..A en dus met Carsoft.En daar zijn ze dan weer de lambda fouten vliegen je om de oren.Dus zal het wel weer een vacuümlek zijn.Misschien wat los getrokken ergens dus de luchtfilter er weer af en alle slangen nagekeken.Een paar lijken niet helemaal super dus direct maar vervangen.Maar dat helpt toch niet.

De tik bij cilinder 6 zit me behoorlijk dwars en ik heb opgezocht dat de bobines een weerstand moeten geven van 0.8 en dus maar eens meten.Die van cilinder 4 5 6 geven maar 0.5 dus die vervangen door nieuwe.Auto loopt direct een stuk beter maar nog niet zoals het moet.Dus we zoeken verder.Ik herinner me nog dat een slang die bij de oliepeilstok gekoppeld zit en achter de dynamo naar boven loopt en daar op een koppelstuk zit bij de vorige motor verrot was dus het luchtfilterhuis er weer af en kijken.Slang lijkt heel dus ik zit nog wat aan de slang te trekken om het stuk achter de dynamo te kunnen zien en trek zo de hele slang inclusief koppeling naar me toe.

Die zit dus gewoon niet vast waar die hoort.Er zit een soort snelkoppeling op en die is los gesprongen.Normaal zit bij een BMW alles wel degelijk vast en het zal wel zo zijn dat met het wisselen van de dynamo die slang van de "tule" is los gekomen.Dus die er weer op geklikt en bovenop de motor ook maar geliijk een vacuüm slang vervangen en nu is het weer opgelost.

Je maakt wat mee met een E39.......

Alex
 #17875  door Bart Jansema
 
Hehehe er zit inderdaad meer op wat stuk kan dan op een e34 maar dan heb je ook wat he Alex!! Die van mij nog 800km en dan heb ik hem op 4 ton. Heb hem gekocht met 2 ton 5 jaar terug :)
 #17879  door easy rider
 
Het blijft techniek Alex, er kan altijd wat stuk gaan.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7