E34Forum.nl

 #11724  door Alex Kroeze
 
En hij loopt weer.Na me echt de tering gezocht te hebben blijkt dus dat de massakabel waar de DME en EGS op zitten niet vastgedraaid te zijn door de monteur die de motor gewisseld heeft.......Deze kabel zit aan de buitenkant van de bak waar deze twee ingebouwd zijn.Storing in het stuur is ook weg en de cruise control werkt weer normaal.

Motor loopt direct ook beter :D Nu hoop ik dat de storingen aan Canbus systeem en in de tellerunit ook tot het verleden horen.Zaterdag even weer uitlezen.Dat is er niet van gekomen in het donker en met dat lekkere weer.Ik heb helaas geen garage......

Misschien is het toch geen slechte exemplaar ;)

Alex
 #11728  door epmans
 
je moet ook af en toe mazzel hebben!
 #13066  door Alex Kroeze
 
We zijn weer een tijdje verder en tot nu toe liep het goed.Ik dacht dan gaan we toch maar eens wat cosmetische zaken aanpakken en dus de koplampen eens laten poetsen en de binnenkant eens grondig laten reinigen.Dus Jenny de auto weg gebracht en op weg er naar toe flikkerde het acculampje even.Bij het bedrijf aangekomen en auto weg gezet.Vandaag weer opgehaald.Koplampen en interieur weer tip top maar starten ho maar........

Auto naar huis gesleept en de 540IA er maar eens aangehangen want bij het poetsbedrijf hadden ze een mini gebruikt om te starten maar dat lukte dus niet.De 540IA heeft een ietwat grotere accu en de E39 start dan ook direct.Alles normaal behalve de acculamp die triomfantelijk rood brand.

Ik neem aan dynamo?Of kan het nog iets anders zijn?Accu is nieuw.Als je dus met starthulp start geen probleem.Als je die er af haalt loopt ie nog even en dan valt ie uit.

Alex
 #13067  door martijn76
 
Als het lampje blijft branden is meestal de dynamo, of de spanningsregelaar defect. Zit de multiriem er nog wel omheen?
 #13073  door easy rider
 
Koolborstels met spanning regelaar vervangen en klaar is Alex. (#2)
Afbeelding
 #13075  door Bart Jansema
 
Kan dit nog wel bij de e39? Bij mijn 525d werkt dit niet wil je de koolbortstels of spanningsregelaar vervangen moet die volgens mij echt uitelkaar en niet meer via de achterkant
 #13079  door easy rider
 
De afbeelding van de dynamo is van een M52 motor dus het zou zo makkelijk moeten kunnen. Ik weet alleen niet of je er een beetje gemakkelijk bij kan komen. Bij de E34 525TDS is het een ander verhaal zo kan ik je vertellen en is dan ook het enige model wat ik met mijn ogen dicht uit elkaar kan halen.
 #13106  door Alex Kroeze
 
Bedankt voor de reacties.

Multiriem zit er nog om.Vandaag een andere dynamo geregeld.Allemaal nogal overhaast wat zelden goed is maar dat is even niet anders.Bij BMW konden ze me op chassisnummer niet vertellen (of wilden niet) of er nu een 120 ampere of een 90 ampere in zit en ik zit op het werk dus niet bij de auto in de buurt.Nu dus een 120 ampere geregeld.Zitten er nadelige gevolgen aan als er nu een 90 ampere uitkomt en 120 er in?"Misschien domme vraag maar ik ben niet zo electrotechnisch aangelegd........

Alex
 #13113  door easy rider
 
Dat maakt niet zoveel uit. Andersom is echter een ander verhaal want dan is de dynamo te zwak om de accu op te laden en dan duurt het gewoon te lang voordat de accu goed vol is. Hoeveel ampère is je accu nu?
 #13118  door Frank87
 
Achter op de dynamo zit een zwsrte kunststof kap met wat boutjes vast. Als je die weghawlt zie je de spanningsregelqar met borstels. Zon regelaar is denk ik 10 euro.

Als je lagers makkelijk draaien of malende geluiden maken.. gewoon heel de dynamo laten reviseren en klaar zijn. Was laatst 165 kwijt voor een 140a v8 dynamo.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7