E34Forum.nl

 #13283  door easy rider
 
MemphisBmw schreef:...Wanneer kan ik een mix ophalen bij je? Moet ik dan zelf de jerrycans meenemen?
In principe elke dag wel, jerrycans heb ik voor je. stuur maar een berichtje met wanneer je tijd hebt dan zorg ik dat het klaar staat.
 #13301  door Bart Jansema
 
easy rider schreef:
MemphisBmw schreef:...hoe komt het dat m'n E36 niet in een keer start met een warme motor(binnen 10 a 15 min wel maar na 30min niet in een keer meer)...
Heeft niks met de startmotor te maken. Laten we de volgende keer even kijken of je terugslagkleppen hebt voor je brandstoffilter, was een mod op de latere M51 motoren. Inspuitpomp is gewoon goed anders zou hij echt zwaar beroerd starten bij warme motor of zelfs helemaal niet aanslaan.

Ik merkte wel dat jou accu wat slecht aan het worden was, wellicht ook even een aandachtspuntje. Als de accu wat minder is bij een M51 dan draait de motor langzamer rond tijdens starten en dan heb je wat minder compressie. Een dieselmotor is een zelfontbrandingsmotor en heeft voldoende compressie nodig om hem gestart te krijgen.
Dit had mijn vader ook bij zijn e39. Dit is eigenlijks gewoon een bug in de software van de computer. Als de inspuitpomp ouder word verliest die wat druk. Dit is makkelijk op te lossen door een schakelaar tussen de temperatuur draad naar de computer te zetten. Als je de auto dan warm wil starten zet je de schakelaar om en dan denkt de computer dat de motor koud is en stuurt die de gloeispiralen en de opvoerpomp in de tank aan dit is ook te zien op het dashboard daar staat dan dat die voorgloeid. Hierdoor bouwt die een soort van voordruk op en slaat die direct aan. Dit hebben wij ingebouwd bij 3,5 ton en de teller staat nu op 5,5 ton. Er zijn ook printplaatjes te koop welke je in de ecu bak kan maken dat doet die het elke keer zelf de opvoerpomp aansturen bij motor op contact zetten. Wat echter wel grappig is, is dat de temp meter helemaal naar rechts gaat als die de schakelaar om zet maar de computer denkt dat de motor koud is. Na starten zet die de schakelaar weer om en is alles weer normaal. Overigens gebruikt hij dit alleen bij starten met warme motor. Denk dat dit voor jou ook de oplossing is je kan het altijd even proberen door de kabel door te knippen.