E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #25969  door Jgpeggeman
 
Trekt nog steeds goed... Alleen op zware stukken loopt ie ongeveer even hard als dat hij eerst deed
 #26052  door Jgpeggeman
 
inmiddels de eerste 1000km weggewerkt op de brommer...

Afbeelding

in de tussentijd een tomtom gemonteerd:

Afbeelding

afgelopen zondag een flinke toerrit gemaakt langs de IJssel (van Kampen naar Terwolde)

Afbeelding
 #26061  door danny-ex-touringE34
 
Met dat warme weer en dan de rijwind zal het een belevenis zijn zo over de dijk. Wil de TomTom dat wel? De mijne (10 jaar oud, dat wel) wilde me steeds naar de 'hoofdroute' hebben, toen we eens een IJsseltocht deden. Mooie machine, trouwens. Groeten, Danny
 #26062  door Jgpeggeman
 
dannytouringE34 schreef: 30 aug 2019, 15:49 Met dat warme weer en dan de rijwind zal het een belevenis zijn zo over de dijk. Wil de TomTom dat wel? De mijne (10 jaar oud, dat wel) wilde me steeds naar de 'hoofdroute' hebben, toen we eens een IJsseltocht deden. Mooie machine, trouwens. Groeten, Danny
deze tomtom is ook aardig op leeftijd. Ik stel altijd de route in op vermijd snelwegen... Dan kom ik een heel eind.

Ik heb hem er primair opzitten voor de bochten...(kan ik vooruit kijken) en om in het geval van ernstig verdwalen weer de weg terug te kunnen vinden :D
 #27071  door Jgpeggeman
 
Het is al weer even geleden, maar in de tussentijd vooral gereden met de brommert.

Wel een upgrade gedaan van de verlichting. Heb hem omgebouwd, zodat er nu H4 lampen in passen. Volgende upgrade worden LED lampen er in.

Verder afgelopen weekend een schakel uit de ketting gehaald (met pijn en moeite, want ik had alleen een kettingpons voor een fietsketting), omdat er teveel speling op de ketting zat, en de spanner al op zijn uiterste stond. De oorzaak is dat ik destijds met het veranderen van het achterste tandwiel (en de bijbehorende nieuwe ketting), niet het voorste tandwiel heb vervangen. Het voorste tandwiel had dan ook groter geworden, wat voor mij een stap te ver was geweest.
 #27136  door Jgpeggeman
 
afgelopen zaterdag vond de brommert het nodig om zomaar stil te vallen... en na wat doorstarten, drupte er benzine onderuit. De benzine kwam uit het ontluchtingsbuisje van de carburateur zetten.
Na wat onderzoek, wat het meest voor de hand liggende, dat mijn vlotter vast zat. (wat ook inderdaad het geval was, had recent de tank een beetje te leeg gereden :? )

Dus de boel maar demonteren, om goed bij de carburateur te komen:

Afbeelding

En omdat we de boel toch uit elkaar hadden liggen, ook gelijk het luchtfilter maar aangepakt, en een wat grotere sproeier geplaatst (na een vers luchtfilter, bleek hij ineens veel meer lucht te krijgen, en dan moet er dus ook meer brandstof bij)

Daarnaast de koplampen gedemonteerd, om deze te voorzien van degelijke h4 aansluitingen, en hier led lampen in te zetten...

Afbeelding

Afbeelding



Het leuke is dat je dan tijdelijk echt een 'naked' bike hebt:

Afbeelding

Afbeelding

uiteindelijk de boel toch maar weer in elkaar gezet, en de boel weel schoongemaakt:

Afbeelding

Afbeelding
 #27137  door epmans
 
Tis echt een leuk brommerke hoor.
 #27138  door Jgpeggeman
 
Heb er ook een hoop plezier van, en is wat simpeler en goedkoper sleutelen dan aan een auto. En ik kan het lekker in mijn garagetje doen
 #27139  door Theo
 
Jgpeggeman schreef: 07 mei 2020, 13:19
wat het meest voor de hand liggende, dat mijn vlotter vast zat.
Dat is tegenwoordig sowieso probleem nummer 1 bij alle motoren en brommers met carburateurs. In jouw geval een bijna leeg gereden tank (dan zat er schijnbaar toch rotzooi in) maar in de meeste gevallen omdat de benzine zo ongelooflijk slecht is tegenwoordig. Zet een motor een paar maanden weg in de winter en E10 in de tank en je eerste rit van het jaar valt in het water omdat je carburateurs overstromen.

Ik raak tegenwoordig bijna in paniek als ik een voertuig langer dan een jaar stil heb staan, die tank moet leeg!

Bij een Honda CBX ben je ook even zoet als de zooi verstopt zit. Er zitten drie sproeiers in elke carburateur waarvan er eentje ingeperst zit en je eruit moet trekken en vernieuwen. Je moet het even weten.

Leuke hobby hè Peg 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27140  door Jgpeggeman
 
Theo schreef: 08 mei 2020, 08:32
Dat is tegenwoordig sowieso probleem nummer 1 bij alle motoren en brommers met carburateurs. In jouw geval een bijna leeg gereden tank (dan zat er schijnbaar toch rotzooi in) maar in de meeste gevallen omdat de benzine zo ongelooflijk slecht is tegenwoordig. Zet een motor een paar maanden weg in de winter en E10 in de tank en je eerste rit van het jaar valt in het water omdat je carburateurs overstromen.
je denkt toch niet, dat ik het uberhaupt overweeg om euro 95 (e10) in de tank te gooien? gooi er braaf euro 98 (e5) in... Dan maar een paar euro extra aan brandstof.. Ik ben bang dat de brommert e10 niet gaat overleven.

Voordat ik de brommert kocht, heeft deze drie jaar stilgestaan, dus dat er dan wat rotzooi onderin de tank zit is ook niet gek. Snap alleen niet waarom er standaard geen brandstoffilter op zit (zover ik kan zien)
Theo schreef: 08 mei 2020, 08:32
Leuke hobby hè Peg 8-)
inderdaad wel een leuke hobby... beetje knutselen, modificeren en prutsen...