E34Forum.nl

 #25935  door martijn76
 
Ik heb al een gevraagd topic geopend, maar nog even bomen over de Differenzierte Sauganlage van de M44.
Er komt plots een geluid onder de motorkap vandaan wat ik het beste kan omschrijven als schurend, met een vacuümlekkage en klinkt vooral rondom de Disa en links van het kleppendeksel.
De klep kan ik er niet zomaar uitbouwen, maar wel een stuk eruit trekken; klep zelf ziet er onbeschadigd uit. De motor loopt stationair wat onregelmatig, op toeren verdwijnt het geluid.
Het lostrekken van de stekker geeft nul verschil, anders had ik direct een nieuwe besteld, nu is er twijfel.
Iemand ervaring met een defecte klep? Of iemand die een klep van M43/M44 heeft liggen om te testen?

Ik zit overigens meteen al te kijken naar een M52, maar dan kan ik beter een complete 323i compact kopen geloof ik.
Laatst gewijzigd door martijn76 op 29 jul 2019, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 #25936  door martijn76
 
Net even de riemen er af gehaald om lagers uit te sluiten, oude stationair klep er weer in, maar helaas pech.
Even oliepeil nog een keertje controleren, oliedop en het koelwater, waarom ook niet.

Ah, f*ck :|
Koelwater.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25937  door martijn76
 
Ok, lekke koppaking.
Maar waarom die herrie?
Meer ellende? Lekkage naar buiten onder het spruitstuk?
Ga ik de boel openmaken en maar afwachten wat er gerepareerd moet worden?
Motorswap M44 of dan maar M52?

Allemaal vragen waar ik niet op voorbereid was. Hoe is jullie eerste weekend dag? :)
 #25938  door Theo
 
Mijn eerste weekenddag is mijn laatste vakantiedag, het kan dus allemaal nog erger.

Maar jou kennende is het inbouwen van een andere motor een leukere uitdaging dan dit blok repareren. Bovendien is een compact met een zescilinder een bommetje op wielen en dan heb je na afloop van de klus meteen nieuw speelgoed.

Dat zeggende fantaseer ik meteen over een 330Ti compact, dan wordt het verhaal pas echt leuk.

Goed weekend verder.
 #25939  door epmans
 
arghhh dat is iets wat je niet wilt hebben. hoewel een swap ook weer heel erg leuk kan gaan worden, maar ik noem dat in dit geval verplicht-sleutelen en dan komt het dus meestal niet uit.

succes, mijn vakantie zit er gelukkig weer op, nog een goede zondag gewenst.
 #25942  door martijn76
 
Ik had eerder kw in olie verwacht dan andersom en de bijgeluiden vind ik niet bij 'slechts' een lekke pakking passen.
Maar inderdaad, je slaat de spijker op z'n lekke kop, verplicht sleutelen is minder leuk en moet rap spullen in huis halen ipv op je gemak naartoe leven.
Er staat een hele mooie 323i te koop, identiek aan de huidige behalve de motor en schuifdakje. Oh ja, en staat in München..
 #25943  door epmans
 
Die 6 cilinder compacts zijn ook al in beeld voor circuit (ook verhuur ed). Andere inlaat er op om vermogen nog wat te verhogen en gaan ermee. Dat maakt de autos nog aantrekkelijker (lees: gevraagd) dus goedkoop zal het niet echt worden.
 #25946  door martijn76
 
Weer nuchter na wat dagdromen over een dikke 6 in lijn.
De huidige auto is knetterhard, slechts wat vliegroest op de achterklep dus daar kan ik alleen maar op achteruit gaan.
Voorwaarde is wel dat het harde werken beloond wordt met wat leuks, toevallig vandaag nog in de aanbieding is en ook achter een 323i past :D .

Glimmende einddemper.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25947  door martijn76
 
Ik zal vast wel eea vastleggen, wil iemand dit naar andere projecten verplaatsen? (Als dat lastig is maak ik een nieuw topic aan)
De Supersprint is besteld, nu de koppakking nog en daar ging het eigenlijk om :mrgreen: