E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #26546  door Bo652
 
Nee helaas geen gebruikte, volgens hem zijn ze wel regelmatig op marktplaats te vinden voor zo rond de 100 euro.
 #26547  door Lohran
 
Dension heeft ook kastjes om bluetooth etc. te krijgen. Werkt niet zo goed als een native bluetooth radio, maar aan mijn CD43 vind ik het prima ivm de originele look. Zal vast ook wel zoiets voor de X5 zijn. Ik was toen volgens mij 70 euro kwijt.
 #26548  door P.K.
 
M'n pa heeft een setje van yatour in de E39. Werkt eigenlijk net zoals de CD wisselaar maar dan staat alles op een SD kaart. Ook verkrijgbaar met bluetooth.
Zag vandaag ook nog een video over iets genaamd Bluebus, sluit je aan met de bekabeling van je Cd wisselaar en is compatibel met DSP.
 #26550  door Coach
 
Ik denk dat ik in januari maar eens op m'n gemakje naar een Android of Windows CE systeem ga kijken. Van die laatste had ik er twee in de E39 en E46 en dat beviel goed.
Afbeelding
 #26651  door Giesse
 
en waneer komen de andere velgen
deze staan niet echt mooi

keer ander setje 19' of zo voor de zomert
 #26654  door Coach
 
Et voila: andere velgen. Van 17 naar 18" en veel strakkere styling. Blijven enorme wielen en het wisselen van de velgen kostte me bijna m'n hand. Ik had de krik er niet goed onder gezet en op het moment dat we het wiel verwijderden, mieterde de krik om. Scheelde niet veel of mijn hand zat tussen chassis en wiel... :oops: Sommige dingen moet je ook aan echte monteurs overlaten. Zeker bij een auto van 2000 kg. Gelukkig woont Remco (Giesse, op het forum) ongeveer 100 meter verderop, dus alles is goed gekomen.

Oud
Afbeelding

Nieuw
Afbeelding
 #26656  door Theo
 
Een ongeluk zit in een klein hoekje man, misschien is het tijd voor een goede werkplaatskrik.

Mijn zwager was ooit aan zijn Mitsubishi Pajero aan het werk, om één of andere reden moest de motor iets uit de motorsteun gelift worden door middel van een krik onder het motorblok. Wat er gebeurde weet ik niet meer, maar de krik zakte en hij zat met zijn vinger tussen blok en motorsteun en meteen zo vast als een huis. Toevallig liep de buurman langs die het blok weer kon opkrikken anders stond hij er nu nog. Vinger plat en deuk in ego, maar gelukkig ook goed afgelopen.

Sleutelen met een krik blijft linke soep.
 #26657  door P.K.
 
Sleutelen met een fatsoenlijke krik maakt het werken aan je auto 100x relaxter en veiliger.
Ik heb de luxe dat ik een goede krik van de buurman mag gebuiken. Als dat niet zo was had ik er zelf een gekocht want het is gewoon erg prettig. Die krik is geschikt voor 2,5 ton.

Neem ook niet zo'n schijt ding in een doosje, maar een echte. Even wielen wisselen stelt dan helemaal niks meer voor.

On topic: mooie upgrade die nieuwe wielen. Grappig hoe 18 inch normaal gesproken enorm is maar onder een x5 dan weer reuze mee valt.
 #26660  door epmans
 
Mooie wielen hoor, maar de 17inch kon ik ook wel waarderen.

Ik begin ook wel eens met gerommel om auto te heffen, maar mijn buurman ging er door naar de eeuwige jachtvelden.... dat blijft een heel duidelijke waarschuwing voor mij. Liever een kist met wielen, dan een kist met handvatten!
 #26662  door Coach
 
Eigenlijk hebben we ook twee fatsoenlijke krikken in de loods, maar we waren thuis bezig. "Ff gauw wielen wisselen", dus, ach, waarom zou je anderhalve km rijden naar de loods...