E34Forum.nl

 #7198  door Theo
 
Als je op pin zoveel van de diagnosestekker stroom zet kun je de startmotor rond laten draaien.

Echt ideaal bij het kleppen stellen, omdat je met je neus bovenop de nokken staat.

Ik zal eens kijken of ik die truc nog kan vinden ergens.
 #7204  door martijn76
 
Ik heb het hele zooitje er uit gehaald, kleppen gesteld en weer teruggeplaatst.
Na het aantrekken van de kopbouten was de klepspeling nog ,25 en ,30 ipv ,30 en ,35... Zoiets doe je dus echt niet voor niets.
 #7211  door ivo
 
Goed te om te horen dat je inmiddels al 99% gereed bent!
We wachten op verder nieuws.

Ben je al klaar trouwens? Is er al nieuws :mrgreen:
 #7215  door martijn76
 
De motorkap moet er weer op, bandjes op de grond en dan een stukje rijden.
Donderdag ben ik vrij, dan heb ik weer nieuws ;)
Zag gisteravond nog wel olie op de grond ter hoogte van de krukas keerring...Hoop dat die nog dicht trekt, anders moet de hele bende er weer een keer uit...

Theo, weet je alweer welke pin het was? Overigens ben ik wel genoodzaakt je de volgende keer een paar petsen te geven, al dat werk voor niks :mrgreen:

Oh ja, wel nog 1 nieuwtje; tijdens de tweede keer warmdraaien gsiteren gaf ik een paar keer iets gas, voor het ontluchten (en de fun) en hoorde plots een klingkloengkleng.. *KUT*.
Wat bleek, 1 van de db killers in de achterdemper lag plots op de vloer, niet bestand tegen Alpina geweld :D

Ik ben wel benieuwd naar de omkeuring. De 2.8 met Eisenmann is op kenteken aangepast naar het volume zodat ik daar geen gezeik mee krijg, hoop dat ze dat ook met de cabrio willen doen.
 #7233  door Theo
 
martijn76 schreef:
Theo, weet je alweer welke pin het was? Overigens ben ik wel genoodzaakt je de volgende keer een paar petsen te geven, al dat werk voor niks :mrgreen:
Ik heb me gisteren helemaal suf gezocht op het E28forum, daar moet het ergens staan. Kan het alleen niet meer vinden.

Nou ja, dan maar een paar petsen...
 #7235  door martijn76
 
Verkeerde forum :D
Op de fansite:
Theo schreef:Je zou je eens kunnen verdiepen in het starten via de diagnose stekker.

Hoe de stekker er bij een 86-er E30 uitziet weet ik niet, maar bij mijn E28 ziet hij eruit als op onderstaand plaatje. Pas geleden leerde ik een trucje dat je met een dikke plusdraad op nummer 11 van de stekker rechtstreeks de startmotor kan laten draaien. Ik gebruik dat tegenwoordig tijdens het kleppen stellen, echt superhandig.

Als je dat dus bij jouw auto probeert, kun je achterhalen of de startmotor vast zit of niet.
Even uitzoeken welke pin dat is op de ronde stekker, dan is dat duidelijk voor de volgende keer.
Bedankt Theo, laten we die petsen zitten ;)
 #7236  door martijn76
 
With the valve cover removed, rotate the crank by placing a 36 m/m (1-7/16) socket on the bolt on the center of the harmonic balancer. For e32's & e34's, remove the fan shroud. If you have a 32mm wrench for the fan clutch, it helps to remove the fan for better access to the crank bolt. You can also jumper pins 11 & 14 in the diagnostic socket to use as a remote starter to rotate the crank:
http://www.nmia.com/~dgnrg/page_5.htm
 #7245  door Theo
 
martijn76 schreef:Verkeerde forum :D
Op de fansite:
Oh ja, nu weet ik het weer.

Ik had de truc geleerd op E28forum en heb er natuurlijk weer mee zitten opscheppen op de E30fansite 8-)
 #7288  door martijn76
 
Zojuist een rondje gereden, hij rijdt maar nog niet goed..
Belast gaat ie tot zo'n 3200 toeren en dan sputtert de motor letterlijk tegen. Lijkt wel op een noodloop en dan gok ik dat de lambda die ik gebruikt heb niet geschikt is voor de B10. Helemaal niet bij nagedacht of deze hetzelfde is als de b30/b35.
Iemand een ander idee, of bevestiging? Ik open ook een topic in techniek, misschien leest niet iedereen een project topic van een e30.
 #7371  door martijn76
 
Mooi hè.
Het blok ligt net iets verder naar achter dan de B30, halve cm winst tussen rad en blok door de motorsteunen zo ver mogelijk aan de voorzijde van de boutgaten te houden bij montage.
IMG_31251.jpg
IMG_31261.jpg

De luchttoevoer aangepast (geen idee of het nodig is, maar een mooi klusje als je wat gaar bent en toch iets wilt doen), sleuven gemaakt in de koplampgril, hierachter zit het luchtfilter. Ideaal zou zijn om het grootlicht er uit te halen en te vervangen voor een rooster, maar da's meer voor een driftbak.
IMG_3129.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8